Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 18, 2008

akal dan hati...

akal kata... kenapa suka dia sedangkan dia tak penah suka kamu...
hati jawab... sekarang dia tak suka, mungkin nanti dia akan suka...

akal kata... kenapa selalu mimpikan dia, sedangkan dia belum tentu mimpikan kamu...
hati jawab... aku pasti dia juga mimpikan aku...

akal kata... kenapa rindukan dia, ntah2 dia tak penah rindukan kamu...
hati jawab... aku pasti dia merindui ku... bukankah bila kita rindu seseorg, org tu akn rindu kita balik...

akal kata... kenapa selalu fikirkan dia, banyak lagi perkara berfaedah yg boleh difikirkan
hati jawab... dia adalah pekara berfaedah dalam diriku... dan aku harus sentiasa memikirkannya

akal kata... berhentilah mencintai dia, mcm2 dah dia buat... kamu tak faham2 lagi ker dia tak suka kamu
hati jawab... jgn berhenti mencintai dia... sebab selagi dia belum berkahwin, itulah peluang kamu

akal kata... dia tidak sepadan dengan kamu, bagai langit dan bumi...
hati jawab... dia sepadan dengan kamu... percaya lah dan yakinlah...

akal kata... kamu akan kecewa suatu hari nanti jika terus mencintainya
hati jawab... bukan kah kecewa itu suatu dugaan yg mematangkan diri kamu... tempuhi nya agar kamu lebih kuat...

akal kata...
aku sudah penat memberikan alasan supaya kamu melupakan dia...
kerana selama ini aku melihat kamu bagai bertepuk sebelah tangan...
aku melihat hanya engkau mencintai dia...
sedangkan dia tidak pernah menunjukkan rasa cintanya padamu....
aku melihat hanya engkau yang selalu mengingati nya dalam apajuga perbuatan mu, sedangkan aku tidak pernah mendengar atau melihat dia begitu...
aku melihat api cintai dalam matamu... tapi dia? diam membisu seribu bahasa...
sampai bila harus kau simpan dirinya dalam diri mu...
sampai bila harus kau bertanya2 adakah dia untukmu sedangkan dia tidak pernah memandang mu...
aku amat mengharap agar kau melepaskan dirinya dari "hati"mu... sebab aku yakin dia bukan untukmu...

hati menjawab...
aku tidak pernah merasa penat untuk mencintainya...
kerana walaupun kini aku bertepuk sebelah tangan, tapi aku yakin suatu hari nanti dia akan memandang mu...
aku yakin suatu hari nanti, berkat kesabaran mu dia akan datang kepadamu...
mungkin kini api cintanya baru membara, belum kelihatan dengan jelas,
aku yakin suatu hari nanti dia akan mencintaimu,
aku yakin usaha mu menunggunya akan berhasil,
aku tidak ingin melepaskan dia seperti yang "akal" mahukan... sebab aku yakin dia memang untukmu...

"yang mana harus aku ikuti... hati atau akal... aku keliru... apa yang pasti... hatiku kuat melebihi akalku..."

No comments: