Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 19, 2008

Sudah 25 Tahun Rupanya...

19 Disember 2008... tepat 12.52 pagi... genap umur aku 25 tahun... hehehe... pejam celik pejam celik... dah suku abad rupanya umur aku...

kadang2 aku muhasabah diri... ape yang dah aku buat dalam masa 25 tahun nie... erm banyak juga rupanya kegemilangan aku sepanjang 25 tahun nie... Alhamdulillah syukur pada Tuhan yang Maha Mencipta.. sebab Dia memberiku nafas sehingga mampu aku kecapi hingga saat ini... aku bersyukur sangat... dan itulah hadiah hari lahirku paling bermakna daripada Dia yang telah mencipta aku...

tapi target aku untuk 25 tahun akan datang pun banyak... hari nie aku berazam... supaya Allah memberiku kekuatan dan ketabahan untuk menempuh hidup ini sebagai seorang Muslimah yang sejati... yang kuat tiang agamanya... yang kukuh peribadinya... itu jer permintaan aku untuk hari lahir yg ke 25 ni... dan aku rasa itu tidak keterlaluan... semoga Allah memberi aku kekuatan dan ketabahan tu... semoga aku istiqamah dalam melakukannya... sape yang baca blog nie... aku harap kalian doakanlah aku...

sempena hari lahir aku yang ke 25 nie juga... aku memanjatkan kesyukuran pada Allah SWT... sebab Dia menciptakan aku dan memberi aku peluang untuk hidup di muka bumi Nya ini... Aku bersyukur jua sebab aku lahir dalam agama Islam yg suci ini... dan insyaAllah aku berjanji aku akan menjadi muslimah yang sejati...

terima kasih juga untuk mak (Pn Paridah Binti Osman)... sebab sudah melahirkan dan membesarkan aku hingga kini aku disini... terima kasih untuk semua pengorbanan yang mak dah buat... terima kasih untuk semua makan dan minum yang mak dah sediakan... sumer nya sedap dan selalu di ingatan kok nie setaip masa dan di mana juga kok nie berada... terima kasih untuk semua doa mak untuk kok nie... kok nie harap mak tak akan berhenti berdoa untuk kok nie... terima kasih juga untuk semua kesusahan mak kerana kok nie... banyak... meredah hujan untuk kutip daun tembakau sebab nak besar kok nie adik beradik, terlepas loket kesayangan mak, sebab lambat bayar duit kat pajak gadai... gadia kan semuua barang kemas mak untuk bagi kok nie adik beradik belajar, terima kasih mak untuk semua tu... kok nie tak kan lupa semua tu selagi kok nie berakal waras...

terima kasih juga untuk bapak (En Ahmad Bin Mahamood)... sebab bersusah payah mencari duit untuk menyekolahkan kok nie... berpenat jerih tanpa memikirkan diri sendiri untuk kami adik beradik... terima kasih bapak untuk semua kasih sayang yang ada dalam hati bapak walaupun selama nie bapak xpenah tunjuk... terima kasih untuk semua teguran yang dah bapak bagi... bukan kok nie tak dengaq... tapi kok nie degil xmau ngaku yg kok nie dengaq... terima kasih atas semua nasihat... minta maaf sebab selalu lawan ckp bapak... minta maaf sebab selalu tak dengan ckp bapak... kok nie janji akan dengaq ckp bapak lepas nie... kok nie janji akan buat bapak happy pasni... kok nie janji akan jadi anak yg baik pasni...

terima kasih juga untuk abang didi, kak ida (Manis Ahmad), dan adik anis... sebab selalu sabar dengan aku, sebab selalu tak berkira dengan aku... sebab tak penah amik hati dengan perangai buruk aku... walaupun kita macam jauh... tapi kok nie nak korang tau... korang selalu kat hati kok nie... tak penah lupa walaupun sikit... i miss you all... hehehe bila nak gathering satu famly nih... xsaba rasanya nak wat bbq sesamer... cam time kat umah abang dulu... kali nie kalo bleh buat umah kok da ka... kat kg ka... hehehe...

terima kasih juga untuk ipar duai ku... kak tie dan abang kamarul... sebab kehadiran korang dalam hidup aku sekeluarga mengkompletekan famly nie... terima kasih atas semua pemberian kalian pada ku... i'll really appreciate it... minta maaf juga kalo ada kesalahan yg kok nie penah buat... memang ada pun kan?! hehehe... erm semoga kita sekeluarga menjadi famly yang harmonis...

terima kasih juga untuk budin, amin, athirah, faris and baby baru abang yg aku blom tau namanya... hehehe... terima kasih sebab hadir dalam hidup mak lang... mak lang saaaaayyyyyaaaaanggggg korang... terima kasih sebab sayang mak lang walaupun mak lang selalu marah korang... walaupun korang tak baca note nie skang... tapi mana tau satu hari nanti korang baca... so mak lang nak korang tau.... having you all in my life dah cukup buat mak lang happy... i love you all...

lastly, teng q to all my frenz dari sekolah rendah sampai lah ke u... hehehe... aku sayang korang semua... dan mereka2 yang lain yg berada disekeliling aku... especially yang dalam facebook nie... walupun ada antara mereka yg aku xkenal langsung... tapi willing to be my frens and share all opinions with me... truely, madly, deeply aku katakan keadiran korang dah jadikan hidup aku berwarna warni... macam pelangi... hehehe... last but not least... terima kasih sebab jadi sebahagian dari hidup aku...

No comments: