Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 12, 2008

Zaman Sekolah Rendah...

Sebelum nie aku dah citer pasal zaman kanak2 aku sampai tadika... skang aku nak start cite pasal zaman sekolah rendah aku lak...



banyak gak kenangan yang sweet and sour yang aku ingat time kat sekolah rendah nie...



sekolah aku namanya Sekolah Kebangsaan Santan... kalo yg 1st time dengaq memang weird... sekolah2 yang aku belajaq nama dia memang pelik2 dan unik2... sekolah tadika aku tu dipanggil Tadika Bongkok... hehehe, nanti sekolah menengah aku akan cerita kemudian...



First day masuk sekolah... aku ditempatkan dalam kelas 1maju... hehe... sekolah tu ada dua jek kelas untuk setiap tingkatan... kire kelas 1maju tu kelas yang pertama la... hehehe...

Aku tak ingat sangat semua pelajar dalam kelas tu... tapi kalo tengok muka dorang aku memang cam... yang aku ingat...

Hafizi (skang da jadi cikgu n sudah berkahwin...ada citer menarik tentang dia, nnti ku ceritakan)

Shima (sepupu hafizi yg dah jadi nurse n sudah berkahwin)

Hayani (skang dah jadik nurse juga... so far aku tau dia blom kawen... last aku jupe dia 25 Nov 2008... time makan kat d'sena)

Maisyura (sekang dah jadik cikgu... dah kawen and ada anak sorang... time dia kawen aku pi...)

Idzuni (sekarang jadik nurse... aku penah jupe dia hat hospital tengku fauziah kangar tp xberkesempatan untuk tegur dia... npk cam dia bz jek...)

Amizah (kawan setadika aku yg aku dah citer kat dlm article aku sblum nie... skang tgh amik degree untuk jadik cgu pra skolah... aku doakan dia berjaya)

Elfy (bapak dia kaya... hehehe... graduated MMU... skang aku xtau dia buat pe... dah kawen)

Shafawi (budak lelaki yg slalu usik aku time darjah 6... nakal sungguh... tak penah jupe sejak kuar dari SKS)

Ruzaimi (pemain bola sepak sekolah geng dengan hafizi... pada aku dia ni cute... hehehe... dulu la)



Hairi, Mustakim, Syaifudin, Wahida, Widad, Shahidawati, Huzaida, Aida azliza, Ana(maaf, aku xingat nama sebenar dia), Anas iswandi, hazmin, hafizuddin, mazrol hairi, Fairuz, Shalizamri, Rizal Azuwan, desni, luqman hidayat... (mereka sumer nie aku tak penah jupe langsung selepas aku kuar dari sekolah tu...)...

setakat tu la ingatan aku kat kawan2 aku sekolah rendah... yang namanya tak dak kat sini bukan bermakna aku tak ingat... tapi aku terlupa sekejap... and kalo aku tengok muka korang mesti aku akan ingat... tapi aku tertanya2 satu soalan... KORANG INGAT AKU X? hehehe...

zaman sekolah rendah nie best... banyak benda best yg berlaku... kalo duduk sajer2 2... sure aku teringat balik... and kemudian senyum sendiri...

masa darjah 1 hingga 3... tak banyak kenangan yang aku ingat... time darjah 4 hingga 6 banyak benada best yg boleh aku ceritakan... masa aku darjah 4... cikgu kelas aku is teacher azura... aku penah jupe dia masa aku kat MRSM B... dia dengan teacher asyikin... dua2 cikgu yg garang... tapi bila dah tua2 nie... aku sayang dorang... sebab didikan dorg la aku menjadi manusia... teacher azura buat satu strategi... dia bahagikan kami kepada beberapa group... so kami akan duduk dalam group nie... dari awal tahun hingga akhir tahun... prestasi setiap kumpulana kan dinilai dan diberi markah... masa tu aku satu kupulan dengan aida azliza, elfy, luqman, lagi 2 org group member aku xingat... kumpulan kami diberi mana Ninja Turtle... hehehe... tapi darjah 4 is zaman kegelapan aku... masa tu aku rasa aku nie bodoh sangat... setiap kali pekse aku mesti dapat nombor 20 ke atas... so cikgu2 pun xnak pandang aku sangat...

aku ingat kagi time tu... peperiksaan pertengahan tahun... cikgu azura cakap... setiap ahli kumpulan yg dapat A dalam BI akan dapat 10 markah untuk kumpulan dia... dan setiap ahli kumpulan yang dapat D dalam BI akan ditolak 10 markah... masa tu dalam group aku elfy, luqman dan sorg lagi yg aku xingat nama nya dapat A untuk BI... so group kami dapat 30 markah... tapi terpaksa ditolak 10 markah... sebab aku dapat D... huhuhu... luqman bukan main marah ngan aku time tu... tapi ape leh buat... aku memang bebal...

masa darjah 4 juga... aku ngan luqman memang tak ngam... bukan tak ngam ape... kitorang selalu gaduh... ala gaduh budak2... tapi bila naik darjah 5... kami kamcing... duduk pun dekat2...

aku dangan shima duduk sebelah menyebelah... luqman ngan hafizi duduk depan kami... time tu memang best fren la kami ber4...

masa darjah 5 tu... tak banyak sangat yg best... cuma aku menerima kehadiran sorg kawan baru yg bernama nooraini... tapi dia dengan kami setaun tu jek... lepas tu dia masuk convent... nooraini ni sepupu syaifudin... erm dia peramah sangat... lepas dia kuar dari sekolah tu... kami lose contact... tapi baru nie masa sajer membuang masa surf internet... aku ada jupe dia kat frenster... dah kawen pun... hehehe... selamat pengantin baru ye...

naik darjah 6... mak aku anta tuisyen umah cikgu siti aishah... jiran aku jugak ler... banyak gak membe yg tuisyen kat situ... antaranya yani, elfy, hafizi, shima, shafawi and mona(bkn budak sekolah aku tapi sekolah lainn... tapi kami jadi best fren masa sekolah menengah)...

tapi dipertengahan jalan shima dan hafizi berhenti... erm tinggal la kami sumer yg lain meneruskan perjuangan... tuisyen kat umah cikgu siti nie lain dari pusat tuisyen lain... kitorang disuruh menghafal sifir untuk subjek math... kalo salah atau tak ingat kena denda ketuk ketampi... punya la sakit lutut aku setiap kali balik dari tuisyen... bukan 10... 20... tapi beratus2 kali kena... huhuhu... tapi aku amat berterima kasih pada cikgu siti dengan hubby dia... cikgu baharom... sebab dorang ajar kitorang sungguh2 sampai kami berjaya...

kat sekolah... aku amat berterima kasih kat cikgu insun, cikgu masyitah (abg irfan, anak pn Murizah penolong kanan hem masa aku kat MRSM B and abg azad selalu panggil aku anak dia), ustaz ismail, cikgu norasyikin (walaupun dia garang tp skang aku dah pandai ler BI sket2), cikgu azura, cikgu mat zainal, cikgu jamaluddin, cikgu aishah, ustazah adeliah, ustazah saniah dan semua cikgu2 yang xtersebut nama nya

and... special thanks to cikgu salma (dah pindah dan aku xtau dia dekat mana sekarang... aku harap aku dapat jupe dia balik) and cikgu rahmah (masih di sekolah Santan cuma aku yg x berkesempatan untuk jupe dia)... kalo xkerana cikgu salma selalu tanya kitorang sifir dalam kelas... aku memang buta sifir sampai sekarang... kalo xkerana cikgu rahmah ajar kitorang dengan bagus BI... sure kitorang sampai sekarang tak pandai2 BI... ape yg cikgu duarang ajar masih kekal dan tertanam dalam minda aku sampai skarang...

TERIMA KASIH KALIAN SEMUA...

aku ingat time result UPSR kuar... masa tu berdebar sangat... cikgu salma yg jadik guru kelas aku merangkap cikgu matematik aku janji sape dapat A math akan dapat hadiah... kitorang tak saba tunggu... masa cikgu salma announce sape yg dapat A math tu... nama aku last sekali... tp Alhamdulillah syukur... aku memang xbadget aku akan dapat 4A(time aku tu kitoang amik 4 paper jek BM1, BM2, BI and Math)... tapi dalam hati aku syukur sangat at least math aku A... bila dia bagitau ada 3 org jek yang dapat 4A... cikgu salma pun sebut satu satu... Maisyura, mohd Syaifuddin dan Aku... Ahmadulillah sangat...

masa tu la aku tengok ramai kawan2 aku yang menangis sebab dapat result teruk... aku bersyukur sangat sebab aku dapat result yg elok... berkat usaha, dan doa semua org... dan aku bersyukur aku tidak tergolong dalam golongan mereka yang sesal kemudian... aku still ingat ape yg maisyura ckp kat aku masa lepas cikgu salma bagitau kitorang dpt 4A... "Alhamdulillah... nasib baik kita dapat result elokkan azni..." ye aku syukur sangat...

Tapi masa tu aku terfikir... ape akan jadik pada aku lepas nie? mana aku nak pi dengan result aku yg mcm nie? sambung on next article pasal zaman menengah rendah...

No comments: