Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 23, 2009

Farzana...

ari nie aku betul2 tak dak suara... sudah lah aku bangun lambat... perginya "dia" memang buat aku hilang semangat... tapi insyaAllah aku tak akan biarkan semangat aku habis mcm tu sahaja... aku akan terus bersemangat untuk menunggu dia balik...

pagi tadi... masa pertama lagi aku dah ada kelas dengan 3 bestari... buat perbincangan jawapan memerlukan aku bercakap... perit giler time tue... perit dan sakit tekat aku hanya Allah yang tahu.... tapi aku tak kisah... lebih lama aku sakit... lebih banyak dosa2 ku yang Allah akan ampunkan... aku redha...

lepas habis perbincangan... aku pun minta pelajar untuk menyalin nota... nanti bila naik cuti raya china aku akan bagi penerangan... itu shaja yang aku mampu... bila habis kelas ngan 3 Bestari... dapat la aku rehat jap... tapi aku rasa mcm bukan aku jek... aku rasa mcm di awang2... mcm blurr... maybe sebab aku selesema... jadi itulah jadinya...

masuk kelas upper 6... loggeta buat presentation... aku bawa kamera pi kelas... niat dihati nak snap gamba dorang buat presentation tapi tak sempat sebab diorang present tu cepat sangat... so aku sajer record video dorang... then bila aku nak keluar... aku ada promo pasal aku punya blog nie... cuma aku tak bagi la alamat blog aku nih... aku suruh dorang cari sendiri... abihhh ler aku kalo droang jumpe... hehehe...

bila aku keluar dari kelas tu... Farzana ikut aku... dia tanya aku alamat blog aku... aku suh dia cari sendiri... then Farzana begin to tell me masalah dia... aku tak nak hurai lebih2 tentang apa yang diceritakan... tapi dari awal lagi aku memang rasa Farzana ni ada problem... tapi ntah la... aku tak terlintas untuk bertanya... then bila dia bercerita dengan aku... so aku tau... dah aku try bagi dia nasihat...

to Farzana... kalo you dah jumpa blog nie...
i found out you cantik... high ambitious... and sometimes manja... need attention (sorry if you feel this wrong but this is what i saw in you)... my advise to you is... just be yourself... how bad you are... just be yourself... jadi diri sendiri lebih baik dari menjadi orang lain untuk kepuasan hati mereka... siapa akan puaskan hati kita? you should start thinking about yourself first... fikirkan diri sendiri... bahagiakan diri sendiri... do everthing just for yourself... persetankan apa yang orang lain cakap... say to yourself... mereka hanya jeles dengan you... sebab tu mereka selalu nak amik tahu tenang you... may ada yang akan tanya mereka tu siapa? mereka2 itu adalah mereka2 yang suka mengambil tahu hal orang lain... no specifik person...

konsep saya satu jek... saya akan buat apa sahaja yang saya suka dan saya rasa betul... yang saya rasa tidak salah dari segi batasan agama dan juga tidak memburukkan nama mak ayah saya dan keluarga... saya tak pedulukan apa orang kata... sebab kalo kita nak ikut apa orang kata... kita akan hancur last seklai... orang hanya pandai bercakap... kalo kita follow dia... dan hidup kita musnah... dia tak akan bantu kita pun untuk kembalikan hidup kita... dia akan pergi mcm tu jek... life kita... so kita tentukan... pedulikan apa orang nak cakap... if ada dalam environment kita yang annoying... cuba think positif... mereka adalah sebahagian dari hidup kita... dan mereka lah yang mewarnai hidup kita... so biarkan mereka selagi mereka tak mengganggu gugat hidup kita... kalo dah sampai tahap maximum baru stay away dari mereka... tapi pada saya... bersabar adalah sebahagian daripada iman...

Farzana... mcm mana susah pun... life must go on... jangan hanya melihat mereka yang diatas kamu... tapi lihatlah mereka yang dibawah kamu juga... mereka yang lebih susah dan lebih menderita dari kamu... dan kamu akan sedar yang kamu sebenarnya sangat bertuah...

All Da Best In Life FARZANA...
saya bukan ler hebat sangat dalam meberi nasihat dan pandangan... tapi saya yakin saya hebat dalam mendengar... feel free to meet me kalo awak nak share something...

No comments: