Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, January 31, 2009

Hari Yang Indah!!!

hari nie awal2 pagi lagi aku dah bangun... update plurk... ehehehe... kegilaan baru aku yang menemukan aku dengan Manny dan snm (Lin)... aku kenal mereka melalui Sedara Amin Ahmad... senior aku masa kat Derma... tapi maaf lah sebab aku tak menyedari kewujudannya masa di Derma dulu... dan aku admit dia hebat... pemikiran dia la hebat... dan memang pun kan org hebat hanya akan menyerlah bila dewasa... masa skolah dulu besa2 jek... hehehe... keep a good work bro Amin!!!

erm awal2 lagi dah pi sekolah sebab ari nie adalah Hari Gotong Royong Perdana... percubaan pertama Pn Nik Karimah sebagai penasihat unit pembangunan dan fizikal sekolah... dan aku admit... percubaan dan pembaharuan yg dia buat telah BERJAYA!!!

berbeza dengan gotong royong yg dulu2... gotong royong kali nie lebih mencerminkan Gotong Royong yang sebenar... kalo dulu... nama gotong royong... sumer org kena datang dan kemas kelas... pastu tak dak pantauan... tapi tadi memang hebat... Pn Nik dah buat perancangan dari awal lagi... dari dua minggu lepas... naik jerk lepas CNY terus dia edar senarai tugas... terus minta guru2 cari pelajar berkenaan dan request bahan yg diperlukan... ditambah pula dengan Pengetua yang tak kesah sangat bab bab duit nih... so ape lagi mewah la... cikgu minta apa saja... dan semua nya akan cuba dipenuhi... dan oleh kerana itu gotong royong pun dapat dijalankan tanpa masalah kekurangan bahan atau alatan...

kali nie tumpuan diberikan pada bilik2 khas... pada hemat aku itu wajar sebab bilik darjah adalah tanggungjawab semua pelajar dan guru yg mengajar kelas tu... jadi hari2 kena kemas... jadi bilik2 khas yg perli diberi perhatian... sebab kita tak banyak masa nak pi melawat bilik2 khas nie...

kali nie aku diberi tugas untuk mengemas dan membersihkan bilik pengawas yg sekangkang kera tu... ehehehe... nasib baik aku ada adik2 murid 3 Bestari yang memang rajin... hehehe adik2 kelas lain pun rajin gak sebenarnya... erm sedih juga aku dah tak jadik guru kelas 3 Bestari dah... walaupun memang aku akui melepaskan kelas tu memang meringankan beban aku tapi sebenarnya aku sayang dorang... sebab dorang sumer nie jenis yg mendengar cakap... tapi tak pe saya akan mendoakan kejayaan awak sumer dalam PMR... insyaAllah pelajar yg mendengar kata guru akan mendapat balasan yang baik dunia dan akhirat...

erm... mula2 aku suh dorang buang sumer yg xguna... barang rampasan, fail2 dan sebagainya... yang mana yg lama2 tu sumer buang... erm pastu aku suh dorang kemas... aku pun buat sekali ler... sekejap jek habis... kul 9.30 dah siap... alang2 dorang ada lagi... aku suruh diorang buat carta PPSMI dan PEKA skali... erm Alhamdulillah sumer dah settle... bilik pengawas pun dah kemas giler... dan sedap mata memandang... erm harap dapat la dikekalkan dalam masa yg lama... ehehehe...

balik dari gotong royong... rehat jap... kuar gi JJ Wangsa Maju... 1st time keluar bertiga... aku, kak mar and su... and mungkin yg last kot... entah ler... mula2 tu cam rasa tak best juga... sebab aku memang tak berapa suka keluar lebih dari berdua... kecuali dengan geng 8 sekawan and geng cikgu HT 16... dengan org len aku prefer berdua... sebab apa?! sebab org ketiga tu selalu akan disisihkan dan keseorangan bila yg dua lagi dah berkepit... dan selalunya aku ler yg ketiga tue... huhuhu sebab tu aku tak nak... tapi Alhamdulillah tadi oke... sumer oke...

sue nak gi servay handbag... maklum ler org dah nak tunang bulan 3 nie... gi servay la handbag untuk letak kat atas dulang tue... ekekeke... erm aku ngan kak mar nie memang kuar tak dak tujuan... dan bila balik seperti biasa dan kebiasaannya... aku lah yg shopping paling banyak... hahaha... su beli sepasang kasut aku beli 2... kak mar beli jam baru aku pun beli... hehehe... tapi pada aku... sekali sekala memanjakan diri... ape salahnya... tapi aku memang kena budget btol2 sebab bulan 2 nie gaji lambat... dah la bulan 1 ari tu gaji masuk awal... huhuhu...

erm... we have an enjoyable time together tadi... esok pulak nak gi masjid india... teman adik aku shopping... insyaAllah tak beli ape dah kot... duit kena budget btol2... huhuhu...

malam nie lak aku nak iron tudung untuk minggu depan... baju dah iron sampai minggu depan... tinggal tudung jek blom... lepas aku tulis blog nie aku akan iron... ekeke...

erm... oke lah... aku nak gi bersih diri dan nak buat keje sket2... masih ada saki baki minggu lepas yg blom siap...

4 comments:

manny zain said...

haram x beli pape..pdhal melambak belinya..haha!!

enjoy2...

manny zain said...

bestnye skolah!!rindu zaman sekolah dlu2..rindu cikgu dlu2 gak..huhu..

khairul anuar said...

teringat gotong royong time form 5 dulu... kebetulan hari sabtu mak sy wat OT kt opis. adik plak xde sape nak jage... hehehe. ape lg trus kene bwk bdk 4 thn tu ke hulu ke hilir.. hahaha. sume tanye sape tu. sy ckp anak. muahahaha!1


pastu ade cikgu wat lawak bodoh plak. suruh sy amik kain batik kt dlm bilik guru pastu ikat adik kat belakang! ade ke patut?? igt sy ni bibik? pastu sy ckp xnak. die g amik betul2 kain batik tu! teruk kene gelak!

tp tu sume kenangan... tak akan kembali lg... thx puan S******. hahaha...

akak cerita la sweet memory time ngajar... bleh?

syahNURazni said...

@manny... hehehe tak kan nak cakap kot saya shopping banyak... bagitau biasa2 jek ler... hehehe...

@khairul... yer betul kenangan tu hanya akan buat kita tersenyum dan tak akan kembali lagi...
erm nanti saya citer pasal sweet memori time belajar ek...