Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 26, 2009

its Chinese New Year!!!

yeah hari nie Chinese New Year... and sebelum aku melalut kat entri nih aku nak wish... Happy Chinese New Year kat semua yang berbangsa China... especially member2 Chinese yang kat Derma, mcm Chin Yean, Chow Jie, yang lelaki2 tu yang aku kurang ingat nama mereka, then kawan2 aku masa kat UMS, Ching, Chai Ling, Kelly (walaupun dia kristian tai aku tau famly dia celebrate juga CNY nieh), anne (anak sedara Kelly), coursemate2 aku time kat sabah, banyak kalo nak sebut... ada sesetengahnya aku masih ingat muka dorang saat nie tapi aku dah lupa nama dorang... happy Chinese New Year... May This year membawa keuntungan dan kesenangan yang berpanjangan...

pagi semalam aku bertolak dari KL ke kampung... dan sekarang dah ada kat kampung... nak bus siang2 nih bukan ler kegemaran aku... tapi kerana terpaksa aku ikut kan saja... maklum pi beli tiket bus last minute... inilah jadinya... aku selalu mcm nie... perasaan dalam hati beerkobar2 nak balik kampung... tapi bab2 nak beli tiket bus nie memang aku malas... tapi berjaya juga la aku balik... sabtu lepas ada road run... huhuhu... penat la juga...

semalam masa balik... highway tak la jem... aku rasa sabtu mungkin jem... tapi kereta masih banyak... and kebanyakannya plat ingapura, johor and KL... tau la ramai Chinese yang bekerja disana... and kebanyakannya menuju ke ipoh and penang... dan for sure kereta dorang... fuhhh jenama yang jarang kita jumpa orang melayu bawak... bleh nampak jurang perbezaan taraf hidup kita dengan dorang... walaupun DEB dah dilancarkan bertahun lamanya... tapi hakikatnya... berbezaan taraf hidup tu masih ada... aku tak nak salahkan DEB tapi aku rasa ini sumer berpunca dari sikap dan budaya... pandai2 la buat conclusion... malas aku nak citer lebih2 hal2 politik dan kekauman nie... yang penting kita semua happy di bawah atu bumbung.. dalam satu negara yang aman makmur... yeahhhh Malaysia BOLEH!!!!

aku sampai kampung petang semalam... wahhh rindu giler ngan kampung... sejuk jek mata kau tengok kampung aku yang hijau nie... tak la sesak cam kat gombak tu... erm sebut pasal pemandangan kampung... aku ader utang dengan shakiran... ari tu time cuti dia ada suh aku jalan2 keliling kampung amik gambar dan post kan kat internet nih... hehehe... katanya dia dah lama tak tengok environment kampung... huhuhu... masa cuti tu aku tak sempat buat sebab bz uruskan pasal order kereta and pinjaman kereta... insyaAllah kalo ada masa aku akan tunaikan permintaan dia... maklum la aku cuma ada ari nie ngan esok jek... rabu aku dah balik KL balik... satu lagi impian aku adalah nak amik gambar kat tepi highway kat area2 terowong kat perak tu... cantek giler la pemandangan dia... bila ntah nak dapat peluang... semalam ada peluang nak snap jek dari atas bus tu tapi mata aku berat jek nak buka... so aku terlepas ler peluang keemasan tu... tunggula bila aku dah berani bawak persona aku tu balik kampung... bleh la aku berenti jap dan amik gamba kat situ... ahahaha... biler la agaknya sumer tu akan berlaku... hehehe tapi yang pasti dalam masa yang terdekat nie la...

nama jek cuti... keje bertimbun aku bawak balik... org cakap ckgu cuti banyak... walhal secara halusnya cikgu la keje nya banyak... org keje ofis tak bawak balik pun keje kerumah... tapi aku... keje kat umah lagi... kat skolah lagi... huhuhu... banyak dan tak pernah habis...

tapi keje banyak ni bagus juga... at least aku tak la membazirkan otak aku mmikirkan hal2 yang tak berpaedah... hehehe...

erm... oke... aku nak stop dulu... aku nak pi tolong mak aku masak... tak saba rasanya nak makan sup tulang.... huhuhu... sedap giler... hehehe tanpa pengetahuan sesape sebenarnya aku sudah meratah sup tu dua pinggan... hahaha...

No comments: