Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 26, 2009

Kisah Buku Terbang...

kisah nie aku ceritakan untuk tatapan kita bersama... dengan harapan aku tak ulangi kesilapan yg sama dan begitu juga org lain... hehehe...

alkisah nyer... selain dari mengajar kimia form 6 atas dan bawah... aku juga mengajar sains tingkatan 3... lawak kan... sepatutnya ajar la sains tingkatan 4 ker 5 ker kan... tapi aku yg request untuk ngajar form 3 tu sebab satunya aku dah buat power pint habis dah untuk form 3, duanya sebab silibus form three senang, 3 nya sebab lepas bulan 10 aku dah rehat sebab derang dah pekse PMR... hehehe... dan nasib baik la pilihan aku ditepati... risau gak kot2 kena ajar form 4... hurm walaupun terpaksa berpenat lelah dengan 2 level berbeza, dan walaupun aku kena tengok jadual aku betul2 sebab rehat derang lain2... but at least berbaloi la...

hurm alkisah nya bermula bila aku kena ngajar 3 harmoni lagi tahun nih... hahaha nampak gayanya tetap dan berpencen lah aku mengajar 3 harmoni nie... oke... sebelum proceed... aku nak citer dulu pasal kelas 3 harmoni tahun nie... hurm derang ni merupakan kelas yang ke 15 daripada 15 kelas tingkatan 3 yang ada kat sekolah aku nie... dan ada antara mereka yang tak bleh baca pun... dan perangai mereka... hanya Tuhan yang Maha Esa dan Maha Berkuasa yang tahu... tapi nasib la aku boleh kawal kelas tu sebab derang takut ngan aku... cuma ada ler beberapa pelajar dalam kelas tu yang memang tak "lut" dengan kegarangan aku... hurm oke... dah tau background derang... meh aku citerkan tentang kisah ini...

alkisahnya bermula kira2 sebulan lepas... bila aku bagi kerja dan derang nie buat... hurm... satu hari sebulan yang lepas aku suruh mereka menyalin nota yang aku dah tulis dipapan putih dan kemudian hantar... hurm ada la seorang hamba Allah nie yang bernama Halikir Razik... hahaha jangan tanya aku kenapa nama dia pelik kalo korang rasa nama dia pelik... sebab sekolah aku is "international school" hahaha... hurm... budak nie pun hantar buku bila aku suruh hantar... tapi riak muka dia mcm menyembunyikan something... dan kawan2 dia sumer senyum2 dengan dia... so aku pun syak yang dia tak salin nota yang aku bagi... hurm... then tak pe aku relax lagi... lagi 30 minit masa nak habis aku pun check satu2 buku budak2 nie... sengaja aku letakkan buku dia ditengah2... dan bila sampai part buku dia... aku pun buka... dalam hati aku terfikir juga... apa akan aku buat kalo dia betul tak salin kerja yg aku bagi tu... and then.... SAH!!!! dia tak buat kerja aku... hampir separuh dia tak salin... hah apa lagi aku pun dengan spontannya membaling buku dia ker depan dia... dan buku tu landing betul2 kat kaki dia... hurm terkejut satu kelas... termasuk la si Halikir nie... then aku pun cakap... buat sampai habis atau awak akan bermalam kat makmal nie...

dengan muka yg sangat terkejut... dia pun terus ambil buku tu dan buat bahagian yg dia tak siap tu... hurm... tapi aku melihat perubahan dalam diri dia... sebab sejak tu dia sentiasa menyiapkan kerja2 yang aku bagi... dan walaupun dia salin lambat... dia rela duduk sorang2 dalam makmal dan salin berbanding balik tanpa menyiapkan kerja... huhuhu... mungkin sebab takut buku dia terbang lagi... dalam hati aku pulak berjanji yang tu lah kali terakhir buku terbang dalam kelas aku... hehehe

tapi janji aku tu tak aku tepati sebab selasa lepas ada sorang pelajar dari kelas yang sama buat menda yang sama mcm Halikir buat dan buku dia terbang lagi... dan kali nie buku tu salah balingan sebab terkena kipas dan habis terburai isi buku tu... nasib baik la buku tu baru digunakan 2 muka surat... huhuhu... dan kali nie aku terpaksa menggantikan buku tu dengan buku baru... huhuhu dan kali nie juga aku betul2 berjanji tu lah kali terakhir buku terbang dalam makmal dan kelas aku... huhuhu yar aku janji... itu yang terakhir...

3 comments:

khairul anuar said...

hehehe... lawak2!

kawan sy smpi berguling bace! kitorang bese bace ramai2 akaknyer entry ni..

yg ni pling lawak! kui kui kui!1

nasib baik tak terbang smpi kene muka. tak pon terbang smpi luar kelas..

akak cikgu yg baik sbb ganti blik buku student. kalo cikgu sy dulu, nasibla kena beli sendiri sbb sapa suruh sakitkan hati dia!

hehehe kenangan....

Nik Sharolbahri Bin Nik Rani said...

salam....
kelakar btol entry cikgu,
salam perkenalan, seronok jugak entry2 yang cikgu coretkan, semua nya mempunyai maksud dapat menghiburkan....

sentiasa lah buat entry yang menarik, sila datang melawat blog saya.....

wassalam.........

syahNURazni said...

hahaha... Malu nyer saya... tak sangka pulak blog saya ni menjadi kelakar... hehehe sebenarnya saya tulis ape yang saya alami setiap hari...
kadang2 happy and kadang2 sedih... kadang2 tu bosan, kadang2 tu fun... hehehe...
insyaAllah saya akan terus menulis selagi saya masih sihat dan kuat... hahaha... terima kasih sebab melawat blog saya...