Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 29, 2009

Aku Masih...

Ya Allah aku masih berkecil hati dengan mereka nie ker? sebab hati aku akan sebak bila aku teringatkan peristiwa yg berlaku semalam... dan entah kenapa peristiwa tu memang asyik dok terbayang kat dalam kepala otak aku nie... tak mau meninggalkan kotak kenangan nie... semalam aku berdoa semoga pagi nie bila aku bangun pagi aku dah fresh dan dapat lupakan sumernya... tapi malangnya bila pi sekolah pagi tadi ada org tanya kenapa suara aku dah mcm serak nak hilang... aku pun cerita la yang aku marahkan budak pengakap... huhuhu kisah tu ku ungkit kembali... dan aku sekali lagi rasa sebak, dan balik jer sampai umah, peristiwa tue masih bermain dalam hati dan fikiran aku... huhuhuhu... dan sekali lagi aku menangis... sekarang masa aku tengah taip blog nie aku juga tengah chat ngan adik aku di YM... hurm sambil menangis aku menaip untuk dia, mengadu... hahahaha... sedih tapi masih bleh taip lagi ayat ketawa tue... means aku dah makin oke la... kalo ikut adik aku dia suh jer aku nie buat tak tau jer kat budak2 nie, biar derang kalah sebagai pengajaran kat derang sebab buat cikgu mcm tue... tapi aku tak sampai hati la...

aku harap sangat aku akan dapat ikhlaskan mereka secepat mungkin... aku akan dapat memaafkan derang secepat mungkin... aku tak mau la sebab aku nie berkecil hati dengan derang, derang akan dapat effect yg negatif... aku tau la aku nie bukan siapa2... bukan org yang baik pun... bukan org yang baik, bukan org alim, aku nie banyak buat dosa pun... tapi aku takut jugak sebabkan title aku sebagai seorang guru menyebabkan keberkatan kepada mereka tersekat... sebab tue aku selalu berdoa semoga aku cepat baik...

entah la... mungkin sebab aku bersungguh2 kali nie dan bila aku diakatakan tak buat apa2... aku sedih sungguh... terasa yang tak pernah aku rasa selama nie... selalunya kalo aku merajuk atau terasa hati dengan siapa2 pun tak lama, kalo ari nie merajuk bangun pagi esok mesti dah oke... tapi nie sampai dah tengah hari pun aku masih tak oke... tu yang aku risau...

bagi yang membaca blog aku nie, doakanlah aku supaya dapat aku mengikhlaskan diri aku dan memaafkan derang sumer...

3 comments:

asSakeenah said...

cikgu..sy fhm perasaan cikgu yg terasa dgn anak murid cikgu tue.. tp juz baik sangka kt die, mgkn die pun penat time tue..n xpela klu diorg kate cikgu x wat ape2 pun...yg penting Allah tau n Allah nilai segala pengorbanan cikgu... lambat laun diorg ni akan sedar gak, insyaAllah..sy sbg pelajar, klu once dh kecikkan hati cikgu wpun bkn salah sy, sy dh x tenang hidup..n mgkn ini gak yg berlaku kt anak murid ckgu tue..jd maafkan jela die ye cikgu...insyaAllah...=)

kayrolldin said...

akak, jgn dibawa luka yang lara tu sampai ke hari isnin. (cewah ayat poyo lebey!)

akak nak jumpe dorg bnyk kali lg, xkan akak nak masam je muke.. kalo boleh lupekan, lupekan jer..

sabar kak, skarang dorg xnampak, nnti lame2 dorg nmpklah..

akak boleh!

syahNURazni said...

assakeenah... memaafkan memang senang... melupakan tu yang payah... kadang2 mulut kata maaf tapi hati kata tak... kita tak leh kawal hati kita...

kayrolldin... insyaAllah dah semakin oke... hurm betul tu akak akan jupe derang lama lagi... cuma esok dan selasa akak nak bagi pengajaran sket dengan tidak menunjukkan muka... hehehehe pantau dari jauh... lepas tue rabu baru akak nak muncul... sebenarnya nak mencari masa untuk diri sendiri jugak... huhuhu kain berbaldi2 tak basuh... hahahaha