Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, March 23, 2009

Semoga Apa Dirancang Menjadi...

ari nie sepatutnya aku balik pukul 3.30 ptg tak menjadi jugak sebab aku kena tengok budak kawad (walaupun aku tak reti kawad) and aku meeting ngan kak rose regarding projek UMJ... hohoho pertama kali aku nak jadi kem komanden nie... dan aku harap semuanya berjalan lancar... aku nampak wahob dan kak ana, especiallynya wahib la bersemangat nak bincang ngan aku pasal UMJ nie... so since dia dah bersemangat aku tak leh pudarkan semangat dia sebab nanti dengan keje aku sekali tak menjadi... aku akui kak ana and wahib tulang belakang aku... hahahaha...

hohoho sure ada yang tanya sapa kak ana and wahib... actually aku kenal derang nie melalui pengakap... hurm first2 masuk pengakap dulu masa 2007, wahib masih pelajar sekolah nie... form 5... time tue bila dia tau aku cikgu pengakap dia selalu datang jumpe aku... dia nie jenis yang pandai amik ati org so kita aka senang dengan dia... lagi satu dia selalu bantu aku dalam apa hal pun... walaupun aku tak ajar dia... hurm bagus kan... itulah ciri pengakap... membantu org setiap masa...

kak ana plak aku kenal dari satu camping nie... aku tak ingat camping apa... mula kenal dia cam tak leh ngam tapi dah lama kenal oke la... mula ingat cam dia sebaya atau muda atau tua setahun dua dari aku... so aku asyik panggil dia ana jer... bila tau dari kawan2 yang len yang dia tua melangit dari aku... hehehehe slow2 aku tambah title kakak depan tue... jadik ler kak ana... hehehehe...

hal2 melibatkan pengakap kak ana and wahib la selalu bantu... aku lancarkan derang yang buat pengisian... sebab aku tak tau sangat silibus pengakap nih... kalo suh aku guide and isi borg2 aku bleh ler... hehehehe...

hurm alkisah mcm mana aku bleh jadi kem komanden untuk kem UMJ pulak... bermula masa nak buat camping untuk lencana keahlian... hurm masa aku diberitahu nak buat camping tu oleh kak rose... aku diberitahu cikgu2 dan kelana SMKGS jer yang akan ikut... bila aku sampai malam tue... aku tengok kak ana and ahli kelana lain cam dok sajer je... so aku tanya... derang cakap cikgu rose ada jemput member dia yang "kerek" itu... hahahaha...

aku tak kenal sangat kwn2 kak rose tapi bila kenal hurm derang mcm nak kondem aku jer... aku ngaku la aku tak pandai sangat bab2 kepengakapan nie... kalo stakat management tu oke la, bila sampai pengisian aku tak pandai... so derang nie mcm pandang rendah kat aku... so aku rasa tak comfortable la sangat... istiadat bendera yang aku selalu buat pun bila derang ada terus aku jadik tak yakin... hurm masa istiadat menurunkan bendera kak rose sakit, aku kena amik alih... hurm lagi la aku tak yakin sebab derang ada kat depan... and paling aku sakit ati sekali lepas istiadat turun bendera tue, dia datang dan cakap kat kami, istiadat yang kami buat tu salah... hurm apesal ko tak buat jer? hish sakit ati aku...

disebabkan nak mengelakkan peristiwa itu aku pun bertekad aku nak terima jadik kem komanden sebab nak mengelakkan derang datang lagi... huhuhu... tadi aku dah bincang dengan wahib tentang tentatif program... so sekarang aku nak mula buat kertas kerja... projek nya akan dibuat pada 8, 9, dan 10 mei 2009... aku harap semua berjalan lancar... sebab aku dah banyak kaji kelemahan2 dulu... so kali ini aku harap aku dapat atasi kelemahan2 tu semua...

dan aku harap projek pertama nie berjalan lancar... doakan aku berjaya mengorganise kem UMJ nie dengan jayanya...

p/s:UMJ stand for USAHA, MAJU DAN JAYA... hurm kem nie bertujuan membolehkan pelajar mengambil lencana usaha, maju dan jaya... pelajar baru akan ambil lencana usaha, yg dah amik usaha akan amik maju dan yang dah amik usaha dan maju akan amik jaya... ini adalah prosyarat untuk menjadi pengakap raja...

No comments: