Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 14, 2009

Be Profasional...

aku selalu di pesan oleh pensyarah2 aku waktu kat u dulu... whatever it is... you have to be an inspire teacher not a good teacher... aku selalu di ingatkan oleh almost sumer pensyarah aku mcm tue... mula2 tu cam tak paham gak sebab aku rasa menjadi guru yang baik adalah impian aku... tapi skang bila aku dah jadik cikgu... yess aku sudah faham...

menjadi guru yang baik dan mengikut etika perguruan sahaja tidak mencukupi... tetapi sebaliknya menjadi sumber inspirasi itu adalah tingkat terhebat seorang guru... sekarang aku masih berada di stage terbawah... nak sampai ke tahap guru yang baik tue lambat lagi... apetah lagi menjadi sumber inspirasi anak2 murid aku...

huhuhu... aku belum cukup kenal siapa anak2 murid aku... kadang2 bila dah kenal aku pun terkejut... tak sangka life derang tak seperti yang aku sangka kan... sebab tu agaknya bleh timbul pepatah "jangan menilai orang hanya dari luaran sahaja" a.k.a don't judge a book by its cover... aku dah mula kenal pelajar2 aku... aku dah mula kenal latar belakang diorang... hurm ada yang senang, ada jugak yang susah... dan aku tak sangka dalam bandar besar mcm KL nie ada mereka2 yang sebegitu... aku kagum... sebab ada antara mereka yang susah tapi pandai... aku mula pandai untuk amik ati derang... terima kasih pada Pn Christina sebab ajar aku psikologi dalam pendidikan dan thanks jugak kat Dr Naimah (sekarang dah jadi Prof Madya... fuh bangga aku eh...) sebab ajar aku kaunseling... dengan semua ilmu tue aku dapat dan akan mendekati pelajar2 aku...

hurm k lah... kena stop walaupun tergantung... walhal belum sentuh tajuk lagi... tapi aku kena stop... nanti lah aku sambung "Be Profasional 2"... hehehehe... coz power point aku blom siap... 12 jam lagi pengetua nak tengok...

okeis bye!!

No comments: