Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 8, 2009

A tribute to Puan Paridah Binti Osman



gamar diatas aku amik dengan mak kat atas kabel car dia langkawi... time tu mak takut sangat nak naik kabel car tue... tapi kerana aku and adik... mak kuatkan semangat naik jugak... masa kat atas kabel car tue... mak dok diam jek... tak bergerak... cakap pun bila perlu jek... and asyik tutup mata... hahahaha... and macam tue jugak lah keadaan mak sekarang bila naik haze ngan aku... especially bila kami naik duarang jek... itu lah mak...


hari nie... 11 mei... genap umur mak 52 tahun... hurm tak sangka mak dah mencapat lebih dari setengah abad... tapi macam mana pun rupa mak... aku tetap sayang mak...


mak aku garang... aku penah kena pukul ngan mak masa umur aku 4 tahun... huhuhu ingat dan serik time tue... huhuhu sakit betul kena rotan tue... tapi aku tak penah salahkan mak... mak aku tak educated macam mak2 orang len... tapi pada aku dialah mak paling pandai dalam dunia... sebab dia sudah menjadikan kami 4 beradik manusia yang berjaya dan berguna... terima kasih mak... sebab bagi peluang untuk kami hidup dan bagi peluang untuk kami menikmati udara dunia...


aku bangga sebab aku ada mak macam mak... aku bangga sebab dapat didikan dari mak... aku ingat mak selalu kawal aku... tak bagi aku kelaur main and kalo keluar kemana2 pun mesti dengan dia... dulu aku tak suka... tapi sekarang aku berterima kasih dekat mak... kerana kawlan ketat tu menjadikan aku manusia berguna... menjadikan aku bukan kutu rayau... dan menjadikan aku anak yang berjaya...


aku ingat lagi... masa aku kecik2 mak gadai sumer barang kemas dia bagi kami sumer belajar... sampai satu rantai mak yang aling mak sayang tergadai terus... aku ingat juga... sebab nak besarkan kami mak bersusah payah tanam padi dan tembakau... bersusah payah amik upah tanam temabkau... amik upah kutip daun tembakau... aku sedih bila tengok mak dok kat tenagh hujan semata nak dapatkan duit besarkan kami...


mak selalu cakap... dia tak dak harta nak bagi kami sumer... apa yang dia boleh bagi hanya peluang untuk belajar...


aku selalu ingat pesan mak... sebab tu mana2 aku pegi aku tetap tak akan lupa... aku selalu ingat...



and to mak... SELAMAT HARI LAHIR YANG KE - 52... Kok nie sayang mak... kok nie janji selagi kok nie hidup... kok nie akan jaga mak ngan bapak...



mak... terima kasih atas sumer pengorbanan yang mak dah buat untuk kok nie...



terima kasih sebab mengandung dan melahirkan kok nie...



terima kasih sebab selalu sabar dengan kok nie...



terima kasih sebab mak sayang kok nie... kok nie mak sayang kok nie sangat2...

No comments: