Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, June 14, 2009

segalanya mungkin berubah...

hurm alhamdulillah... semalam haze dah selamat sampai ke depan rumah aku... kami bertolak hari jumaat... bapak ikut aku... mak tak... sedih jugak... sebab harapan aku nak mak ngan bapak sama2 datang... tapi di sebabkan tak dak sape nak jage baja2 subsidi, ayam itik and kucing kesayangan bapak... maka mak kata elok lah bapak yang pegi... sebab bapak lebih arif bab2 kete nih... so conclusionnya bapak pegi mak tinggal kat umah... aku pun pasrah jek... sebab niat di hati nak mak and bapak pegi pastu nak panggil abang didi suh turun umah kak ida... sebab kami belum penah sekali pun jumpa anak sedara kami yang kecik tue... coz ari tue dia lama sangat kat hospital... tapi sumer plan tue tinggal harapan jek ler... tak pe lah...

hari jumaat tue kami terus gi umah kak ida... tido kat sana semalam... plan nya sabtu tue baru bertolak datang umah aku... so malam tue tido dulu umah kak ida... bapak besa la bukan leh duk lama2 kat umah orang... dia mula rasa jemu... hahahaha...

sabtu tu... awal2 lagi kak ida dah masak... hurm dia kata lepas zohor la pi umah aku... senang semayang siap2... aku oke jek... kalo ikut idea bapak... hurm dia nak stay kat umah aku... tapi aku la tak berapa nak bagi sangat... bukan apa... rumah aku ni tak cukup kelengkapan... tak cukup kemudahan... rumah org bujang ler katakan... huhuhu

lepas zohor jek... kami pun bertolak la gi umah aku... abang kamarul bawak gen 2... kak ida bawak haze... hurm kok da kata bagi bapak rehat sket... takut dia pening pulak... hurm sampai umah aku dalam kul 2.30 petang... dah sampai angkut barang bawak masuk umah... aku bawak periuk nasik dari kampung... hehehehe alang2 tak dak org guna so aku bawak ler... pastu aku pau beras bapak 10 kilo... hahaha tak pe bulan depan dia beli lagi... and aku pau dapur kok da yang lama... actually dapur tu hadiah dari abang didi masa dia kawen dulu... skarang dia dah tak pakai sebab dah beli dapur canggih... hehehehe saja aku bawak... mana la tau kot2 su nak amik balik dapur dia... hurm...

dah siap angkut barang... bapak ajar aku bawak naik haze ke tempat parking... maklumlah umah aku atas bukit... hahahaha... so terpaksa la belajar dulu... so far time bapak ajar sumer nya oke... bapak siap suh bawak pi pusing kat sekolah lagi...and oke la... aku boleh bawak cuma kurang cekap jek...

dah pass ntuk bawak turun and bawak naik parking... so kok da pun kuar gi ronda2 beli makan... then kami makan la goreng pisang and roti yang kok da beli... kak tiyah and faris bukan main seronok datang umah aku... hurm entah ler kenapa... sumer anak2 sedara aku nie memang suka datang umah aku... makan minum lepak2 sekejap... then besa la bapak bukan leh duk lama2... dia pun ajak kok da balik... and as usual kak tiyah memang tak nak balik... huhuhu geram betul dengan dia... sebab cubby sangat... comel... hahahaha...

malam semalam aku tido sorang... sebab kak ma balik umah abang dia... malam nie entah ler... pukul berapa dia nak balik... aku pun tak tau... tadi pegi carrefour... saja nak test... ingat nakgi giant batu caves dekat sket... tapi aku tak berani nak lalu greenwook tu... kete banyak sangat... tapi so far alhamdulillah aku selamat sampai dan selamat balik... kira oke la kan... hehehehe...

mulai esok... hidup aku memang kena berubah sepenuhnya... aku kena bangun awal... sebab kena pegi sekolah awal... dulu jalan kaki tak kisah pasal berebut parking segala... and aku as cikgu disiplin tak leh suka2 nak parking kat mana2... kena cari tempat yang jauh dari pelajar... sebab nanti tak pasal2 haze aku calar... huhuhu minta simpang la... lifesyle pun kena berubah... huhuhu... tapi oke jugak la... bak kata adik aku melatih aku menjadi lebih bertanggungjawab... hahahaha... moga2 begitulah...

No comments: