Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 29, 2009

Diari Raya Aku...

Rasanya masih belum terlambat untuk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI...

dikesempatan ini juga aku nak minta maaf pada semua yang berada disekeliling aku... minta ampun dan halalkan semua nya... dan aku di sini dengan redha dan lapang dada memaafkan semua dosa org2 yang berkenaan yang membuat dosa pada aku...

harapan aku pada Aidilfitri kali ini semoga aku menjadi manusia yang lebih baik berbanding sebelumnya... dan aku berharap semoga ukhwah anta aku dengan semua orang menjadi lebih baik...

dan aku juga berharap semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh hamba2 nya yang telah pergi menemuinya... terutamanya Tok, Chiaq, Nyang2 aku dan kakak aku yang tak pernah aku jumpa... Azimah Ahmad...

hurm kat sini aku nak menceritakan panjang lebar diari raya aku dari mula aku balik kampung sampai ler aku balik sini balik...

18 september 2009

patutnya sekolah... tapi ntah mimpi ape Muhyiddin Yasin menteri pelajaran tue memberi cuti khas kepada semua sekolah dimalaysia... huhuhu dah la aku dah beli tiket untuk bapak dan adik datang jumaat pagi... so terpaksa ler aku tunggu derang sampai petang... kalo aku tau jumaat cuti sure aku dah beli tiket kat derang ari khamis... so jumaat dapat berbuka puasa kat kampung... tapi ape bleh buat...

bapak sampai petang... dari jalan duta terus balik kampung... bapak tak nak pi umah aku... andddd for sure lah dia yang drive... boleh buat pulut kuning kalo dia nak bagi aku drive... hahahaha

berenti kat Bukit Gantang untuk berbuka puasa... orang... MasyaAllah ramai betul... sampai kami kena makan dalam kereta... bapak bawak slow jek... coz orang ramai...

accident... tak terkata banyak nya... kami sampai umah pukul 2.30 pagi...

19 September 2009

tak banyak yang best ari nie... cuma paginya meriah ler sket sebab abang dd dah balik... and dapat ler kami satu family tengok muka Muhammad Ameruddin yang menjadi rahsia tue... bukan ape... sejak lahir tak penah tengok... ahaks...cute cam mak sedara dia... keh keh keh...

malamnya penyimpan mohor besar raja2 mengisytiharkan bahawa tarikh hari raya puasa jatuh pada keesokkan nye... hehehehe dah tau dah pun... by the way doa aku moga penyimpan mohor besar raja2 nie panjang umur... sebab aku dan aku rasa semua rakyat malaysia dah sebati dengan intonasi bahasa penyampaian dia untuk hari raya... dah itu lah yang membuatkan kita semua bersemangat nak raya...

20 September 2009

yea yea hari raya... bangun awal, mandi sunat hari raya... then breakfast, pastu masukkan kuih dalam balang dan hidangkan... then prepare nak pi solat hari raya...

khutbah raya masih berkisar tentang semangat satu malaysia... apa daaa...

yang penting... dapat pi berziarah kubur lepas solat hari raya... tok, chiaq... aku rindu kalian...

balik umah... bergambar... cuma gambar tahun nie tak complete sebab kok ida beraya kat ipoh... tapi serius aku cakap gambar tahun nie ler yang paling chanteq... hehehehehe tengok ler kamera sapeee...

btw... Selamat Hari Lahir untuk member aku Syahmi Nordin... baru perasan lagi yang besday ko jatuh pada 1 syawal... wah wah wah

21 September 2009

ari nie mcm biasa jek... cuma raya tahun nie ramai pulak yang datang... Alhamdulillah hasrat kerajaan untuk memupuk kembali semangat kumjung mengunjung di sambut baik rakyat malaysia...

petang nyer... kak ida pun sampai bersama 2 anak menakan aku yang comel and cute... hehehehe maka meriah ler umah aku dengan suara anak sedara yang 5 orang tue... kadang2 rasa serabut... kadang2 rasa best... hurmmm

22 dan 23 September 2009

HURM... besa2 jek... tak dak yang best pun...

24 September 2009

hari nie mak ngan bapak minta kami 4 beradik untuk mengemas kat rumah atas... plan bapak nak buat bilik untuk aku ngan adik kat atas... so kami pun buat ler operasi 5S yang mengambil S yang pertama... iaitu sesar... membuat buku2 dan barang2 yang tak berguna... ada la kot 1 lori barang2 yang tak guna dibakar...

masa mengemas tu la kami jumpa macam2 benda2 pelik peninggalan arwah tok ngan chiaq... dan aku dah kumpulkan sumer tue untuk didokumentasikan...

25 September 2009

hari nie plak bapak plan nak sembelih itik nak buat kari... pe lagi awal2 lagi kami dah stand by masak air nak celur itik... pastu terus pi kepong itik nak di sembelih... hehehehee...

setelah bersusah payah dapat ler tangkap 2 ekor itik... and berjaya lah kami mengkendurikan 2 ekor itik...

abang kamarul makan kari itik dengan berseleranya...

No comments: