Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 18, 2009

Mohd Hafizi Shahibi

semalam aku berpeluang pegi ke "nat" khamis... hehehe utk mereka yg bukan org perlis... nat adalah pasar sehari... kira nat khamis nie dekat la dengan umah aku... selalunya aku jarang pegi nat nie.. ntah kenapa... mungkin sebab dekat dengan rumah and nat dia pun kecik jek... so ditakdirkan ari nie aku pi...

masa jalan2 kat nat tue... aku teringat plak suasana nat ni mcm suasana pasar koboi dulu2... ala yg mcm dalam tv tue... sebijik dowh...

tp bukan tue yg nak aku citer... aku nak citer ttg dia yg di atas tue...

masa jalan2 kat pasar tue... aku tertangkap satu wajah yang tak familiar tapi aku rasa aku kenal... lama jugak aku dok perhati muka tue... dan dalam masa yg sama perasaan aku bertukar jadik lain... ntah kenapa jantung aku berdegup lebih cepat dari biasa... hahaha jeng jeng jeng...

lama2 aku yakin hah dia la pemilik nama yg diatas tue... hehehehe hurm actually dia antara yg aku kategorikan best fren masa dekat sekolah santan dulu... hurm tapi ntah la rasa nak tegur ke tak... so aku biar jek la keadaan yg menentukan...

jalan2 sambil jalan... masa tue kenangan dulu2 pun terpancar... dan kadang2 aku tersenyum dalam hati... tak sangka kwn2 lama yg dulunya main2 dan gila2 sekarang dah besar.... dah ada keje and dah ada life sendiri...

actually hafizi nie member sekelas aku... kami baik sejak darjah lima sebab sepupu dia bestfren aku... aku still ingat hujung2 darjah 4 tue kami diletakkan berdekatan... aku, shima, fizi dan luqman(ntah kat mana dia skarang)... kira kami ngam juga... cuma aku ngan lukman suka gaduh... biasa ler budak2...

so bila naik darjah 5 kami baik... duduk dekat2... masa nak pindah kelas ke darjah 5 tue... aku ingat fizi ngan lukman naik dulu... derang savekan tempat untuk aku ngan shima kat blakang derang... hehehhe maybe u all lupa tapi aku tetap ingat... tapi tak banyak kenangan darjah lima yang aku ingat... tapi darjah 6 ada la jugak...

kami tanam sayur kat belakang sekolah... nie idea cikgu mat zainal yg ajar kami kh.. so hari2 cuti kami pegi sekolah untuk siram... yag rajin pegi sekolah siram pokok is aku, shima n fizi...

selalu jugak kami balik sekolah sama2... naik beskal... beskal aku brand batman warna merah... so kami selalu naik saing2... aku ingat beskal shima warna coklat and fizi warna biru... pelagi bila time balik kami balik sesama...

banyak lagi kenangan masa sekolah rendah... tp lepas jek abis darjah 6 kami terus lose contact... sampai la hari nie baru aku jumpa balik... dan dia pun dah kawen... cuma masa majlis kenduri kawen dia aku tak dapat pegi sebab aku ada keje... rasanya skarang dia dah ada anak kot... hurm whatever pun doa aku sentiasa bersama sahabat2 ku...

p/s: pejam celik pejam celik... ada seminggu lagi nak balik kampung... huhuhu

No comments: