Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, December 19, 2010

HAPPY BIRTHDAY TO ME!!!

SELAMAT HARI LAHIR UNTUK DIRI SAYA!!!
SEMOGA ALLAH MEMBERI KEBERKATAN DALAM SETIAP APA YANG SAYA LAKUKAN...
MOGA ALLAH MEMBERI KETABAHAN DALAM SETIAP UJIAN...
SEMOGA ALLAH MEMBERI KEKUATAN DALAM SETIAP KELEMAHAN SAYA...
SEMOGA ALLAH MEMBERI RAHMAT DAN KASIH SAYANGNYA KEPADA SAYA...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Wednesday, December 15, 2010

Kehidupan




tiba-tiba saya teringat satu bait dari lirik lagu ni, then tros google and masukkan kesini... "ingatlah biasanya kabus tak berpanjangan, setelah kabus berlalu pasti cerah kembali..."

Kesenangan yang datang
Tak akan selamanya
Begitulah selepas susah ada kesenangan

Seperti selepas malam
Datangnya siang
Oleh itu waktu senang
Jangan lupa daratan

Gunakan kesempatan untuk kebaikan
Sebelum segalanya terlepas dari genggaman
Kelak menyesal nanti tak berkesudahan
Apa gunanya sesalan hanya menekan jiwa

Jangan difikir derita akan berpanjangan
Kelak akan membawa putus asa pada tuhan
Ingatlah biasanya kabus tak berpanjangan
Setelah kabus berlalu pasti cerah kembali


Ujian adalah tarbiyah dari Allah
Apakah kita kan sabar ataupun sebaliknya

Kesenangan yang datang selepas kesusahan
Semuanya adalah nikmat dari tuhan



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Friday, December 10, 2010

Hujan Itu Rahmat...

Bermulanya semua hanya dengan rasa
Ada saja yang tak kena
Rupanya kau berkasih
Menyingkir setia
Sandiwara penuh dusta

Kini ku beri satu amaran
Jangan nanti jadi cabaran
Aku ingin kau memadam kenangan
Menjadi mimpi berterbangan

Jika engkau pergi, bulan dan bintang tetap masih di langit
Jika engkau pergi, air mengalir takkan berhenti
Jangan khuatir tentang diri ku
Ku janji takkan merindui mu

Bermusim resah hadir membelai
Menyentuh hati kecewa
Janji sehidup semati
Tinggal tiada lagi
Impian hancur depan mata
Semakin terungkap kepastian
Biarlah ku rela melepaskan
Pada mu cinta cuma lah mainan
Sekadar untuk senda bersama
Puas sudah ku berikan engkau segalanya
Jalan cerita pun nyata akan berubah


obses dengan diri sendiri... :D

itulah lagu yang sedang bermain di playlist saya skang... hurm ntah kenapa suara Imran Ajmain betul2 buat saya rasa jatuh cinta... kehkehkeh... sudah la ensem kan... hehehe


lirik ini dengan suaranya umpama mesej pedih yang cuba disampaikan dalam cara yang lemah lembut... itulah yang saya simpulkan...

dan kadang2... ayat2 itu jugalah yang menggambarkan perasaan saya... Alhamdulillah... air mata sudah berhenti, hati juga sudah kembali stabil... saya tenang... walaupun kadang2 sebenarnya saya rindu saat itu...


rindu saat dada sesak memikirkan "dia", rindu saat jiwa penat merindui "dia", rindu saat manis itu... tapi sekarang saya bersyukur, saya tenang... itu yang penting...

tenang dan menerima semua takdir yang akan hadir nanti... saya redha... sungguh2 saya redha... mengenali dia, mencintai 'dia' buat saya lebih kuat, lebih dekat dengan Allah, dan banyak perubahan yang saya rasakan dan yang paling penting, Allah hadirkan "dia" sebagai perantara utk menyampaikan kasih sayangNya kepada saya... saya lebih kuat utk melawan hasutan syaitan...

hanya saya yang tahu perasaan ini... tp yang pasti saya betul2 tenang...

esok sabtu, ahad saya, mak, bapak dan adik akan ke Shah Alam... saya mungkin x ke Shah Alam sebab Isnin, Selasa dan Rabu akan bertugas disekolah... hurm akhirnya one of our family dapat sambung master... dan tentunya semua orang bangga dengan dia... begitu juga saya... bangga walaupun bukan saya... dan mungkin kadang2 cemburu... hehehe eh biasa la tue... tapi yes... saya yakin Allah Maha Tahu untuk hambaNya...

doa saya... moga "Allah mudahkan urusan adik dan berikan dia kelapangan utk teruskan perjuangan ini sampai akhirnya"

saya?! yep!! saya masih di sini... masih meneruskan perjuangan saya... masih mencari makna kehidupan... dan sebenarnya selepas 3 tahun menjadi guru, baru saya faham apa ertinya guru sebenar... dan saya akan cuba yang terbaik utk menjadi guru yang terbaik... yang bukan sahaja menyampaikan ilmu, tetapi juga menjadi pemudah cara serta menjadi sumber inspirasi kepada murid-murid saya...
saya akan tetap disini sebagai guru selagi saya mampu... selagi saya berdaya... selagi Allah masih mahu saya disini...

saya yakin rahmat Allah ada dimana2... saya yakin Allah akan memberikan yang terbaik utk hambaNya... cuma kadang2 yang terbaik dari Allah tue mungkin tidak kita sukai... tapi sebenarnya itulah yang terbaik...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Wednesday, December 8, 2010

Akan Ku Bawa Dia Terbang...

lirik lagu ni betul2 menangkap jiwa saya... sebenarnya masih ada lagi sambungannya... tapi terlalu panjang utk saya jadikan tajuk...



ahad lepas, jam 5.30 PM abang didi sekeluarga telah bergerak pulang ke Kuantan... doa saya moga mereka selamat sampai... rindu dengan Bang Chik (Mohd Amiruddin) yang baru mula nak bermanja dengan tok, wan, mak lang dan mak su... tapi dah nak berpisah balik... hurm seminggu amik masa untuk get close dengan dia... huhu



insyaAllah, kalau line bagus nanti saya akan masukkan gambar dia yang baru saya amik arini... bukan main seronok melihat gambar dia sendiri di kamera saya... khusyuk melihat video sendiri dikamera... dan senyumannya... betul2 buat kami tersenyum...

rumah dah kembali sunyi... hurm tinggal pun 4 orang jek... ape bleh buat kan... nti bila saya dan adik dah pegi... mak tinggal berdua jek dengan bapak...



kerja masih banyak, masa makin pendek... harapan saya moga semuanya dapat disiapkan ontime... semuanya berjalan lancar... Readers, doakan semuanya dipermudahkan... banyak perancangan tidak menjadi... banyak yang dirancang tunggang terbaik... tapi saya yakin... ada hikmah disebalik segalanya...


cuti dirumah kali ini sungguh indah... fasa pertama cuti kerana ada semua ahli keluarga... hehehe rumah menjadi meriah...


fasa kedua cuti kerana hujan... sejuk pagi, petang, siang dan malam... ala2 seperti duduk di Alaska... indah sungguh... hehehe




fasa ketiga... entah bagai mana lagi... saya berharap fasa ketiga juga indah...

tapi... masih banyak lagi yang harus saya selesaikan...

1. perancangan strategik, operasi dan taktikal

2. kertas keje projek HEM

3. takwim KPJ

4. perancangan tahunan kimia upper and lower

5. update slide powerpoint

6. kertas keje KPJ

7. dan banyak lagi yang kalau nak di listkan, keje saya tidak akan berjalan...

oke la... saya mahu berhenti dulu, nti saya akan sambung lagi... saya mahu mula bekerja... hehehehe... oke telah berjaya mengupload gamba "Bang Chik"... so readers, nikmatilah aksi budak comel lagi cute ni...










"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Wednesday, November 24, 2010

Penat Tapi Puas...

Penat... itulah yang saya rasai sekarang... ditambah dengan kepala yang penuh dengan nombor2 yang sedang mengetuk dinding kepala saya...


itulah yang saya rasakan saat ini... ketepuan melanda... dan saya sungguh penat...


tapi 2 hari di Seri Malaysia Bagan Lalang adalah pengalaman manis yang tidak dapat saya lupakan... stress tapi gembira... stress tapi enjoy... stress tapi puas... penat tapi berbaloi... penat tapi puas...


*************************************


bahagian dua...



di sambung di Gombak... hurm tiba2 saya rindu dia... huhu... entah la... rindu yang kadang2 timbul dan kadang2 tenggelam... huhu...


***********************


bahagian tiga... disambung di kampung...


ari ni dah genap seminggu saya dikampung... seminggu yang sungguh bermakna... abang didi dan kak ida sekeluarga berada dikampung... walaupun agak pendek cuti kak ida... tp cukup utk mengumpulkan kami sekeluarga... meja 8 kerusi yang saya beli dulu tak cukup utk menampung semua ahli keluarga... mmg dari dulu saya berimpian nak beli meja 20 kerusi... tapi apakan daya saya tak punya cukup financial... huhu...


mau2 mencecah puluhan ribu harga meja sebegitu... hurm x pe, insyaAllah satu hari nanti saya pasti dapat milikinya...


currently saya sedang sibuk menyiapkan perancangan strategik 2011 - 2015... seriusly saya sepertinya tidak bercuti... sudah mula kelihatan saya sungguh sibuk... hurm harapan saya cuma satu... saya akan dapat siapkan semua yang saya rancangkan sebaik mungkin...

abang akan balik besok malam... dan 12 disember kami akan menyusul ke Shah Alam... adik akan memulakan masternya dan saya akan bertugas pada 13, 14, 15 dan 20 disember... kemudian saya akan balik semula kekampung utk menghabiskan saki baki cuti saya... banyak rancangan yang mungkin tidak menjadi...


plan utk main bowling, plan utk jalan2 padang besar bila gaji, mungkin tidak menjadi... tapi x pe itu semua boleh dibuat nanti...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Monday, November 22, 2010

Entah Ler...



hari ini mesyuarat mengenai pembinaan pelan strategik sekolah... hurm seramai 20 orang terlibat dari pelbagai bidang (HEM, Akademik, Pembangunan Fizikal, Hubungan Luar dan mcam2 lagi lah...)



selesai meeting saya lepak dibilik Pn Nik seketika... sambil tunggu Puan Nik... saya berbual dengan seorang kakak... hurm soalan pertama yang ditanya oleh kakak ini adalah... bila saya nak kawen...



hurm sebenarnya saya sudah biasa dengan persoalan begitu... cuma mungkin kerana soalan ini keluar dari mulut kakak ini yang sebenarnya saya kurang baik dan tidak berapa sebulu dengannya... maka saya jadi pedih dan terasa hinanya...

kalau la ada orang boleh jenguk tengok apa yang ada dalam hati saya... mungkin mereka akan faham... atau kalaula mereka boleh menjadi diri saya hanya utk setengah jam... yes mereka akan faham...

erm tapi sebelum saya lanjutkan... saya mahu katakan sesuatu... entri ini bukan bermakna saya desperate... tapi saya cuma mahu mereka2 faham apa yg ada dalam hati saya dan juga mereka2 yang sama cam saya... itu sahaja... sebab saya YAKIN semua ini adalah datang dari Allah...

saya rasa tak ada orang dalam dunia ni yang tak nak kawen... tiada orang dalam dunia ni yang nak terus terusan single walaupun kat mulut dia asyik menjaja bangga menjadi single...



tapi mungkin ini adalah ujian Allah... saya yakin ini adalah ujian Allah utk saya... mungkin utk mendekatkan saya denganNya... sebab saya tahu... saya mmg seperti layang2... kadang2 saya dekat dan kadang2 saya jauh... kalau angin kuat saya akan terbang tinggi dan kalau angin tak ada saya akan terbang rendah... dan mungkin kerana itu Allah mahu saya lebih dekat denganNya... sebab tue dia belum menghadirkan seorang suami utk saya...

saya juga tahu... kalau jodoh saya sampai saat ini... mungkin saya terpaksa berhutang dengan Bak Rakyat, bank pilihan anda kerana financial saya masih belum mencukupi... mungkin ini cuma alasan... tapi yep inilah kebenarannya... dan Allah maha tahu apa yang terbaik tuk setiap hambaNya...



saya juga tahu... saya belum bersedia utk itu... saya belum ready sebab ilmu agama saya masih cetek... saya ingat pesan kakak2 di makmal... masa single ni sebenarnya Allah mahu kita bersedia supaya menjadi ibu dan isteri yang terbaik... mungkin masa yang panjang ni Allah mahu saya bersedia dengan ilmu agama yang cukup...

saya yakin... jodoh adalah ketentuan dan urusan Allah... tiada kaitan dengan apa juga faktor... ada yang pernah kata jodoh lambat sebab faktor jin dan saka... saya tidak percaya itu... sebab saya percaya jodoh adalah hak ALLAH utk hambaNya.. Dia berhak menentukan bila yang sesuai...



saya yakin jodoh saya akan tiba... cuma saya tidak tahu lambat atau cepat... azam saya selagi belum tiba selagi itu saya akan persiapkan diri utk menjadi isteri, ibu, ipar duai dan menantu yang baik...

readers... doakan saya yer...

saya mahu jalani hidup dengan tenang dan kuat... saya tidak mahu anasir luar mempengaruhi jiwa saya... saya mahu hidup hanya dengan Allah... saya mohon Allah kuatkan hati dan jiwa saya... saya mohon Allah beri saya kekuatan mental dan fizikal utk saya lebih dekat denganNya...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"



Sunday, November 21, 2010

Saya Rindu...

suddenly saya terasa rindu... rindu dengan semua orang... rindu dengan mak (rasanya balik ni nak peluk mak kuat2)... rindu dengan bapak... rindu dengan adik... rindu dengan anak2 sedara yang 5 orang tue... rindu dengan encik R...

sungguh... saya rindu semuanya... 2010 hampir melabuhkan tirainya... kurang lebih sebulan lagi... semua kenangan disini mungkin x akan dapat diulangi lagi... dan tak mungkin dapat diciptakan semula... sepertimana kenangan dimeja bulat... walaupun kami kembali utk mengulangi sejarah tue, tapi kenangan yang pertama tetap selamanya dalam hati... saya juga rindu mereka... rindu masa2 lalu... masa2 lalu waktu melepak di Odec bercerita tentang masa depan, menjangka masa depan dan bercerita tentang hati dan perasaan...

kini, Ija sudah punya suami dan anak, wan sudah banyak berubah, nor pun sama, walaupun selalu online tapi kami jarang bertegur sapa, lin, izzah, azli dan meon bawa diri entah kemana... langsung x dapat dihubungi dan hilang tanpa pesan... saya? saya masih disini bersama kenangan2 lama...

dalam hati saya hanya satu harapan... moga mereka juga masih merindui saat2 indah dulu...

saya tak sabar nak balik ke kampung... nak duduk lama2... nak menikmati keindahan kampung dan menghidup udara segar serta menghadapi keramahan org2 kampung... sebenarnya saya ada satu impian... tapiii biarlah ia rahsia... nti bila tiba masanya saya akan ceritakan... moga Allah mengetahui niat baik saya dan memberikan saya kekuatan utk saya menunaikannya... tapi saya tahu sebelum tu yg penting adalah saya perlu kuatkan hati saya dengan suruhan Allah, saya perlu lebih dekat dengan Allah... dan cuti ini saya akan cuba lakukan yang terbaik... dan mungkin cuti ujung tahun depan saya boleh realisasikan impian saya... readers, doakan yang terbaik yer...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Saya Bosan, Terima Kasih..

seriusly skang saya berada pada tahap bosan yang maximum... ada tak sesiapa yang mahu ajak saya keluaq? huhu

esok pagi saya ada meeting di sekolah... harapan saya meeting lambat habis... jadi masa free saya akan berkurang... hehehe balik umah petang dan malam saya nak packing utk ke sepang, dan juga packing utk balik kampung...

selasa dan rabu saya akan ke sepang utk pembinaan pelan strategik sekolah... sebenarnya saya masih lagi samar2 dengan perkara ini, harap meeting besok dapat dijelaskan...

khamis awal2 pagi saya dah nak bertolak balik ke perlis... harapan saya moga perjalanan ini diberkati Allah dan saya dapat sampai dengan selamatnya... kali kedua travel jauh sorang2 selepas berjaya balik dari perlis ke KL sendirian tempoh hari...

masih banyak kerja yang perlu disettlekan... harapan saya moga saya dapat selesaikan semuanya sebelum sesi persekolahan bermula...

readers... doakan semuanya berjalan lancar...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Saturday, November 20, 2010

Tumpang Bahagia...

hari ini saya dah berjaya mengemas rumah dengan jayanya...

sambil mengemas saya bersms dengan kawan lama... Hariza... dan saya baru mendapat tahu dia sudah selamat melahirkan anak... perempuan...

dalam hati menangis kegembiraan... bahagia bila melihat rakan2 bahagia...

tumpang bahagia utk Ija dan Nurul... kerana telah bertemu dengan kebahagiaan yang selama ini mereka cari... dan bertambah kebahagiaan mereka dengan kehadiran anak penyeri dan penambah kasih sayang... saya tumpang bahagia utk kalian...

saya tumpang bahagia... bila terjumpa FB seorang rakan lama... Izzah... saya tak pasti adakah dia masih marahkan saya atau dia sudah melupakan... dari FB dia... saya menduga dia mungkin sudah berumah tangga... kalau itu benar, saya betul2 tumpang bahagia... saya benar2 berharap Izzah mampu lupakan salah faham kami...

saya tumpang bahagia... untuk rakan2 saya yang telah, dan akan bertunang dan walimah pada cuti sekolah ini... tahniah kerana kalian telah bertemu dengan "dia" yang Allah telah tuliskan utk kalian... saya benar2 tumpang bahagia...

saya tumpang bahagia utk hanis dan irah... kerana tak lama lagi mereka juga bakal menjadi ibu... sungguh saya bahagia mendengar khabar gembira itu... saya boleh melihat wajah comel dan cantik mereka... sungguh... berseri2...

saya? saya masih mencari2... tidak tahu mahu mencari dimana... saya sudah bertemu... tapi saya juga tidak pasti apakah dia sebenarnya orangnya... ada seorang rakan berkata saya terlalu memilih... hakikatnya saya tidak punya pilihan langsung... tiada calon langsung utk saya pilih, jadi bagaimana harus saya pilih...

dia yang datang juga saya tidak tahu hatinya... terima saya atau tidak... hanya saya yang suka sendiri... hanya saya yang menduga sendiri... hanya saya menaruh harapan sendiri... sedangkan dia? mungkin langsung tidak memandang saya...

yer saya selalu berkata saya redha dengan segala apa yang Allah tentukan... tapi saya manusia biasa... yang bila saya melihat rakan2 berkahwin dan mendapat anak... saya rasa seperti mahu lari sejauhnya...

saya rasa seperti mahu menjerit sekuatnya...

readers... level perasaan + semangat saya sekarang below normal rate.. so doakan saya kuat dan tabah... doakan saya bertemu dengan kebahagiaan sebagaimana2 rakan2 saya telah bertemu dengannya...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Lagenda Budak Setan...

semalam, plan nak keluar dengan bitah... nak ajak dia ke mydin USJ sebab nak tengok baju2 yg kat tingkat bwah tue... tapi bitah x dapat join sebab ada hal... hurm so plan tue kensel... and saya decide utk pegi Jusco Wangsa Maju...

sampai jek kat sana, saya terkejut tengok banyak kedai dekat Jusco ditutup... hurm adakah kerana saingan dengan Wangsa Walk? hurm maybe la kan... mungkin banyak kedai yang berpindah ke sana...

sambil berjalan saya cuba traceback kedai apa yang ditutup... tapi banyak yg saya dah tak ingat... huhu mungkin sebab dah lama sangat x kesana so saya dah lupa kedai2nya... tapi yg penting MPH tidak ditutup...

lama juga saya di MPH... berjalan dan meneliti dari satu rak ke satu rak, mencari buku yg sesuai dengan jiwa saya ini... hurm banyak yang saya temui... antara yang paling sama dengan dengan jiwa saya kini adalah buku bertajuk La Takhzan Kerana Jodoh... tajuk yang sungguh menarik... dan sungguh kena dengan jiwa saya... tapi malang nya isi didalamnya hanyalah himpunan soalan2 yang ditanyakan oleh peminat kepada pengarang... jadi saya tidak mahu membelinya... lainlah kalau isinya menceritakan tentang bagaimana menguatkan hati menghadapi kehidupan ini...

dua kali saya ulang ronda dalam MPH... dan akhirnya saya memilih buku Yasin dan Almathurat (walaupun dekat rumah saya sudah ada) dan buku baru Ustaz Ismail Kamus, Indahnya Amalan Doa (walaupun kat rumah saya sudah ada buku himpunan doa2)...







keluar dari MPH, saya terus ke kedai CD... hajat dalam hati nak beli CD The Karate Kid... tapi malangnya bila saya tanya pembantu kedai tersebut... katanya VCD sudah habis dan yang tiggal cuma DVD dan bila saya tengok harganya RM59.90... hahaha... terduduk sekejap tengok harga... tak jadi beli... dan akhirnya saya memilih DVD Lagenda Budak Setan...



walaupun sebenarnya saya tak berapa minat dengan cerita ini, mungkin paparan pada skrin tv dalam kedai tersebut menarik hati saya utk memilih DVD tersebut...

dan malam semalam saya melayan la cerita LBS nie... and ternyata walaupun plotnya agak x tersusun dengan baik... tapi saya boleh menghayati dan memahami maksud dan babak2 yang disampaikan... hehehe mungkin kerana saya cepat pickup kot... mudah faham dan x banyak persoalan...

hari ini saya ada jemputan ke majlis perkahwinan... hati berbelah bahagi utk kesana... entah kenapa... mungkin saya belum bersedia utk bertemu rakan2 lama... belum cukup kuat utk menghadapi reunion... mungkin...


masih menghitung hari untuk pulang... tidak sabar sebenarnya utk pulang ke kampung... 5 hari itu terlalu lama buat saya... moga Allah permudahkan urusan saya agar saya dapat pulang seperti yang dirancang... banyak perancangan yang tidak menjadi... banyak perancangan yang diluarjangka... tapi insyaAllah itu semua adalah utk kebaikan saya...

soal jodoh... masih difikiran saya... soal "dia"... juga masih difikiran saya... entah la... saya tidak tahu apa sebenarnya dalam hatinya... dan kadang2 saya berharap saya tahu apa yang ada dalam hatinya... tapi saya tahu itu mustahil...




"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Friday, November 19, 2010

Dulu Saya Mahu Ia Pergi, Sekarang Saya Mahu Ia Terus Di Situ...

kadang2 saya merasakan perasaan ini sudah semakin mati... dan diketika itu juga saya menjadi takut... saya mahu ia terus disitu... saya masih mahukan perasaan ini... sungguh... saya mahukan ia terus berada ditempat ia berada sekarang tanpa berganjak sedikit pun...


mungkin juga kerana dia tidak ada didepan mata, maka perasaan ini berhibernasi... mungkin... segalanya berkemungkinan...


doa saya moga ia terus disitu... kerana perasaan itu mendekatkan saya dengan Allah... hati saya menjadi lebih tenang... walaupun kadang2 kala berkocak...


tapi akal saya selalyu berkata... mungkin Allah sedang memakbulkan doa mu... mungkin dia bukan utk saya... kerana itu Allah jauhkan hati saya darinya... mungkin...


apa juga yang berlaku dan akan berlaku... saya redha... saya terima seadanya... walaupun sebenarnya sukar...


tadi, waktu drive pulang dari Jusco... saya terfikir... mungkin ini adalah ujian Allah untuk saya, kerana Dia mahu saya lebih mendekatinya... dan mungkin juga ini adalah balasan Allah untuk saya kerana saya sering melupakanNya... dan saya tidak mahu bersangka buruk dengan Allah... balasan atau dugaan... saya terima dengan redha... kerana kedua2nya benar...





"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Monday, November 15, 2010

Adakah Kamu Puas Dengan Menyakitiku?!

hari itu awak buat tak tahu dekat saya... oke saya accept... mungkin kerana awak tak nak saya sedih bila awak cakap awak tak suka saya... jadi awak buat tak tau supaya saya faham yg awak tak suka saya...

oke... fine... saya faham... cuma kadang2 hati sengaja tidak mahu cuba utk menerima kenyataan...

dan hari ini saya sekali lagi merasa sakit hati dan bukan sahaja itu saya rasa tidak sedap hati... entah la... mungkin kata2 saya terlalu kasar atau disalah mengertikan... saya MOHON MAAF atas semua kesilapan kata dan ketelanjuran jari menaip... saya tidak bermaksud utk menyakiti...

entah!!! saya cuma menulis apa yg saya rasakan dan lihat.. itu sahaja...

hanya Allah yang tahu apa yg ada dalam hati saya... dannnn juga awak... hanya Allah berhak atas segala semuanya ini...

sebenarnya saya juga tidak yakin apakah yang ada dalam hati saya sekarang adalah yg terbaik atau ini hanyalah sementara atau ini hanyalah permulaan... serius saya tidak tahu... hanya Allah yang tahu...

doa saya hanya satu... moga Allah menunjukkan apa yg terbaik utk saya dan kamu... cukup lah hanya itu...

p/s: saya bukanlah sebaik mana... saya juga tidak sealim mana... tapi saya masih tahu membezakan yang baik dan yang buruk... siapa positif and siapa negatif bukan hak kita utk menilai org... itu hak Allah... cukup kita tahu kita berjalan selaras dengan kehendak syariat... itu sudah cukup...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Sunday, November 14, 2010

cantik kan?!!!






"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Saturday, November 13, 2010

Kalau Boleh Saya Mahu...



Saat aku mulai mencintai seseorang... aku ditinggalkan

Saat aku sangat mengharapkannya... dia menghilang

Ketika aku mulai merasakan bahagia... aku dicampakkan

Ketika aku sangat membutuhkannya... dia memilih yang lain

Aku bertanya pada Tuhan "Ya Tuhan... kenapa semua yang aku inginkan tidak bisa aku miliki????"

Tuhan menjawab "karena kamu tidak pernah merasa yakin memilikinya"

aku kembali bertanya "tapi mengapa pada saat aku bahagia dia meninggalkanku?"

Tuhan "karena kamu tidak pernah memahami apakah dia bahagia bersamamu"

Tuhan "Aku tidak akan memberikan pasangan yang baik untukmu, jika kamu masih kasar"

"Aku tidak akan memberikan pasangan yang setia untukmu, disaat kamu selalu mencari yang terbaik"

"Aku tidak akan menganugerahkan seseorang yang sabar bagimu sedangkan kamu masih egois"

"Aku akan memberikan pasangan untukmu yang sesuai untukmu, maka perbaikilah dirimu sesuai dengan apa yang kamu inginkan dari pasangan hidupmu"


Sesungguhnya wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji,dan laki-laki yang keji adalah untuk wanita-wanita yg keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yg baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rezeki yang mulia (Surga).

(QS. An-Nur [24]:26)




"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"





Thursday, November 11, 2010


Hari ini saya berpeluang melepak bersama dengan syida... hurm mungkin juga ini adalah kali yg terakhir sebelum dia bergelar Puan... syukur Alhamdulillah, akhirnya waktunya tiba juga...


saya?! hurm entah bila... readers... doakan moga waktu saya juga akan sampai nanti yer... =)


hari ini saya makin kuat... mungkin selepas air mata semalam... entah la... semalam saya tak henti menangis...


esok saya akan gerak ke shah alam... adik akan datang utk berjumpa Prof-nya di UITM Shah Alam utk berbincang ttg urusan masternya... huhu hurm adik dah buat master, kakak ntah la bila?


saya yakin ada hikmah disebalik segalanya...


ahad pagi saya kena cepat gerak balik ke Gombak... ada jamuan yg harus saya attend... itulah yg dikatakan rezeki... saya tak dapat ke BTN, tapi saya dapat pergi jamuan tingkatan 6...


moga segala urusan saya diberkati... moga perasaan saya diredhai... moga hati saya kuat... moga jiwa saya ikhlas...


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Wednesday, November 10, 2010

Harga Yang Perlu Saya Bayar...



mungkin inilah harga yang perlu saya bayar untuk perasaan yang saya ada sekarang... saya sudah hilang keramahan darinya untuk saya...



reaksinya nyata berbeza... dan kalau mahu disamakan... sama macam reaksi Akmal dulu... walaupun bersahaja tapi kering!!!



hari ini saya menangis... menangis mengenangkan inilah harga yang saya harus bayar utk perasaan yang saya ada...



tapi setelah hati saya tenang... akal yang lebih bijak dari hati menenangkan... katanya:bukankah kau mendapat lebih dari itu... bukankah melalui perasaan yang kau beli dengan bayaran yang mahal itu kau mendapat kasih sayang Allah?! masihkah kau tidak mahu bersyukur dengan itu?



dan saya tersedar dari lamunan... ampun saya pohon kepada yang punya Kuasa... kerana alpa dengan nikmat terbesar yang telah dihadiahkanNya kepada saya... dia memberikan saya cintaNya melalui perasaan saya kepada dia... dan saya bersyukur... saya rasa lebih dekat denganNya...



saya rasa lebih kuat dan lebih tabah walaupun air mata masih terus mengalir... doa saya cuma satu... andai setiap titis air mata yang jatuh ini mampu menghapus dosa2 saya dan mendekatkan saya kepadaNya... maka saya rela menangis setiap waktu...



cuma saya mohon hanya satu.. berikan saya kekuatan utk menghadapi segala kemungkinan yang berlaku...



saya juga mohon dengan sangattt... mohon agar Allah tunjukkan saya jalan yang terbaik dan berikan kesabaran dan kekuatan utk saya hadapi segala apa yg telah dituliskan untuk saya di Loh Mahfuz...



saya yakin, tiada yang lebih hebat berbanding percaturan Allah...






*************************************


awak... pertama kali saya tengok awak diam... pertama kali saya tengok awak hilang keramahan... pertama kali saya melihat awak tidak menjadi diri sendiri... apekah kerana saya kaget @ kaku dan awak menjadi mati kata? atau dalam hati awak juga ada perasaan yang serupa cuma awak sedang menafikan segalanya kerana saya bukan seperti yang awak mahukan?! kalau benar itu kenyataannya... saya redha...



cuma bila kali kedua juga saya melihat awak kaku dan hanya diam tanpa senyuman apatah lagi pandangan... saya jadi sedih... hati mahu menangis dan menjadi sekecil2nya... lebih bertambah sakit bila saya melihat hanya saya yang dilayan begitu... salahkah perasaan ini? salahkah perasaan saya pada awak hinggakan inilah bayaran yang harus saya bayar?



saya juga mengambil keputusan, andai esok, awak masih disini, saya pilih utk tidak berhadapan dengan awak... saya pilih utk tidak melihat awak dan reaksi awak pada saya...



doa saya... kalau awak takdir saya, dekatkanlah hati awak dengan hati saya dan yg paling penting, lapangkanlah dada awak menerima saya seadanya... tapi kalau awak dan saya bukan ditakdirkan utk berdua, maka saya mohon pada Allah, moga awak ditakdirkan bersama insan pilihan awak yang memenuhi syarat yang awak mahukan...




***************************************



Tuesday, November 9, 2010

Jom Main Tarik Tali...



main tarik tali ni best juga... satu pihak pegang hujung, dan satu pihak lagi pegang hujung satu lagi... kalo pihak yang satu tarik, pihak yang satu lagi akan tertolak kehadapan... dan begitulah sebaliknya...



apekah kesudahannya... hanya satu pihak sahaja yang menang... pihak dimana dia dapat menarik satu pihak lagi kearahnya dah tali berjaya dilepaskan...



indah bukan?!



proses menarik tali mmg sakit... saya tarik, awak lepas... awak tarik, saya lepas and adakalanya dua2 tarik dan dua2 lepas...



tapi penamatnya indah... penat hilang... cuma harapnya jangan tali yang terputus... cukup la... kalo x bagaimana nak teruskan pertandingan...



begitulah kehidupan... begitulah perasaan...






tapi apakah main tarik tali adalah satu tindakan yang betul?



awak... saya tahu mungkin dalam hati awak berbelah bahagi antara kemahuan hati dan kemahuan akal... saya faham, kerana itulah yang saya rasakan pada awal dulu... dan kerana perasaan berbelah bahagi itulah saya mengenal erti REDHA... dan saya redha dengan segala kelemahan dan kekurangan yang ada pada awak... saya faham... saya akan tetap disini menanti sambil berdoa moga Allah tunjukkan takdir antara kita... dan selepas itu, saya REDHA dengan segala apa yang Allah tunjukkan...




Mungkin...


firstly... thanks to Bitah sebab follow blog saya... hehehe actually u dont have to do that... sebab saya saja jek berkata begitu...


and semalam ada Kursus Pemantapan Kelab Pencegahan Jenayah di KLIUC... serius kursus tue memberi saya semangat utk mengendalikan KPJ dengan lebih baik... dan bukan sahaja memberi semangat kepada saya... malahan kepada 3 org pelajar tingkatan 3 yang saya pilih...


dan sekarang saya faham mengapa kelab dan persatuan tidak berjalan dengan aktif diperingkat sekolah... kerana pelajar itu sendiri tidak tahu bagaimana utk mengaktfkannya.


sebenarnya melalui kelab dan persatuan lah pelajar dapat libatkan diri secara aktif dan mendapat pengalaman mengendalikan aktiviti2 yang dirancang dan ini semua tiada dalam sukatan mata pelajaran dan mereka bebas melakukan apa sahaja...


mungkin juga faktor tradsi menjadikan mereka terus terusan tidak aktif dalam kokurikulum...


insyaAllah saya akan mencuba utk membawa KPJ ke tempat yg lebih baik dan saya cuba utk hidup kan kembali KPJ walaupun pelajar yang menjadi ahlinya adalah 80% pelajar yang bermasalah dan mungkin akan merencatkan aktiviti KPJ.


masa melawat blog aritue saya terkesan dengan satu perkataan ini dari salah satu blog bitah hati saya pun tak dapat handle inikan pula hati orang lain...


mohon maaf saya kepada sesiapa yang telah saya lukakan hatinya, bebankan dirinya dan susahkan jiwa raganya... yep saya mengaku sepanjang menanggung perasaan ini saya banyak bebankan diri org lain... dan itu tidak harus berlaku... oke, insyaAllah lepas ini blog ini dan FB saya saja yg akan jadi tempat saya melepaskan perasaan... dan sesiapa yg tidak mahu melihat atau bosan atau jemu sila lah stop follow and silalah remove saya dari senarai frenlist u all..


saya juga tak mahu perasaan ini, tapi Allah hadirkan tanpa saya dapat menghalang... dan serupa juga saya tak mampu membuang perasaan ini selagi Allah tidak mentakdirkan ianya pergi... apa yg saya boleh lakukan adalah mendekatkan diri kepada Allah moga perasaan ini diredhai dan diberkati...


mungkin Allah hadirkan perasaan ini untuk menjadikan saya lebih dekat denganNya...


mungkin jalan terbaik utk semua org adalah dengan menanggung beban sendiri dan tidak perlu menyusahkan orang...



Friday, November 5, 2010

Hanya Untuk Kamu...

saya tidak pasti ini perlu atau tidak... tapi buat masa ini saya merasakan ini perlu... tapi nti bila saya rasa ini tidak perlu... saya akan delete...



awak tahu... saya mula kenal awak dari sebelum awak munculkan diri di hadapan saya lagi... saya mula kenal awak dari cerita rakan2 ofis... mereka menceritakan keramahan awak...



dan serius... saya tertarik utk kenal empunya diri yang dimaksudkan...



pertama kali melihat awak... adalah waktu pertama kali awak memperkenalkan diri kepada kami...



selepas itu tak ada lagi... tapi serius... seminggu itu buat saya gila... usikan kakak2 buat saya benar2 jatuh... saya akui saya mudah jatuh... dan saya mudah lemas... tapi juga saya mudah serik...



tapi minggu itu adalah satu perubahan buat saya... 3 tahun saya diam tanpa cinta... tiga tahun saya tak mahu ada perasaan pada sesiapa... 3 tahun hati saya kering... tapi minggu itu betul2 buat saya gila... usikan kakak2 sebenarnya meninggalkan kesan yang mendalam kepada saya...



kunjungan awak setiap pagi buat hati saya berdebar... hinggakan hari2 terakhir itu saya sentiasa memikirkan cara bagaimana mengelakkan diri... takut perasaan ini nampak obvious...



sebab itu awak selalu nampak saya abaikan awak, sebab tu awak nampak saya buat tak kenal dengan awak... walhal saya rasa saya la org yg paling banyak kenal ttg awak dalam bilik tue...



ada satu kenangan manis yg kadang2 saya tergelak mengenangkan kembali... waktu tu hari khamis... saya pakai baju sama warna dengan awak... masa lepas punch kad nak balik... saya turun bilik dan ambil beg... then time saya nak keluar... kebetulan awak juga keluar dari bilik awak... memakai baju yg sama... merah muka saya diusik mereka... hehehe... malu dan sungguh malu...



awak... saya simpan perasaan saya sorang2... saya simpan... tapi bila awak kembali kepada asal... saya lega... sekurang2nya hanya terserempak sekali dua...



tp rupanya, Allah mengaturkan yg lebih hebat utk saya... saya dengar khabar yg mengatakan awak akan berpindah dekat dengan tempat saya... saya jadi berdebar... hari2 saya melihat jendela... hari2 saya melihat... apekah awak sudah ada atau tidak...



akhirnya hari yg saya tunggu tiba... dalam hati bercampur... ada suka ada tidak... suka sebab saya dekat dengan awak... tidak suka sebab... biarlah... hanya saya yang tahu...



awak tahu... sejak awak datang... saya ada satu rutin... rutin yang saya akan jawab kalau awak tanya saya... saya tak akan bagitau disini... =)



betu kata org... yg jauh, bau wangi dapat dihidu... bau busuk tak... tapi bila dekat, yg busuk yg terbau dulu... saya nampak banyak kelemahan awak (hurm saya juga tidak sempurna)... saya cuba nafikan perasaan saya sebab kelemahan awak... dan saya takut sebenarnya... sebelum ni saya tak pernah fikir tentang soal jodoh... pada saya kalo nak datang, biarkan datang... kalo x pun, saya tak susah...



tapi kehadiran awak... buat saya berfikir ttg jodoh... bagaimana kalau jodoh saya adalah awak... bagaimana kalo jodoh saya penuh dengan kelemahan dan kekurangan yg saya tidak boleh terima... dan perasaan saya kepada awak, mengenalkan saya kepada satu perkataan iaitu REDHA...



Serius... saya belajar utk redha dan utk menerima seadanya... belajar menerima kekurangan dan kelebihan org lain... dan saya belajar utk menerima awak seadanya... walaupun saya tau awak x penah ada perasaan pada saya...



hari2 yang saya lalui sungguh indah... lebih indah bila awak chat di FB dengan saya... tapi saya cuba buat biasa... sebab saya takut ada gosip terbang sekitar saya ttg kita...



itupun... waktu hari sukan... saya sudah mendengar gosip... saya sudah mendengar bunyi2... saya tidak pasti kamu mendengar atau tidak... tapi ya!! saya dengar... dan syukur bila saya abaikan... akhirnya semuanya senyap...



semuanya berlalu seperti biasa... tapi utk org2 yang dekat dengan saya seperti adik dan Rabitah... mereka tahu isi hati saya...



utk mereka... maafkan saya kerana bebankan kalian dengan masalah jiwa ku yg ntah hapa2 nih...



semua goes fine... sampailah bila saya lepak dibilik bos... dia tunjukkan saya sesuatu... surat perpindahan awak ke negeri seberang laut!! serius hati saya tak menentu... serius jiwa saya tak keruan... perasaan dulu kembali...


syukur akhirnya saya dengar awak x jadi pegi... dan saya syukur sangat... dan perasaan itu masih disitu...


actually perasaan tue kian reda... saaaaaaaaaaammmmmmmpaiiiiiiiii la bila saya dapat tahu awak akan pergi... ia seakan hidup kembali dan seakan lebih kuat...


perasaan saya lebih kuat... kali pertama, kali kedua dan kali ini betul2 berbeza...


awak nak tahu... 2 minggu pertama awak pergi... saya menangis... saya tak bersemangat utk bekerja... saya jadi lembab dan lemah... bukan saya minta... tapi itulah yg terjadi... mungkin kerana setiap malam menangis (walaupun saya tau saya bodoh kerana menangis tanpa sebab) menyebabkan keesokkannya saya lemah...



saya tidak kuat utk menghadapi kenyataan... saya ceritakan pada Rabitah... actually she's the one yg banyak bagi saya semangat... antara dorongan dia yg betul2 terkesan dalam diri saya adalah... "lets the feeling goes with the flow... "



yes!! saya telah biarkan perasaan ini pergi mengikut arusnya... hingga ke saat ini... saya masih biarkan ia tros melalui laluan nya...



saya biarkan... dan serius... perasaan ini makin kuat... makin hebat... dan makin menyesakkan...



hari2 terakhir kamu disini buatkan saya lebih dekat dengan kamu... dan hari paling akhir itu betul2 buat saya terdiam, terkedu dan tertanya2... pandangan mata, tutur kata dan reaksi badan kamu sepertinya menunjukkan kamu juga punya perasaan yang sama (menurut pandangan mata saya, dan mungkin sebenarnya kamu mmg begitu dengan semua org)...



dan sampai ke saat ini... saat entri ini di publish... apa yg saya lalui adalah sama... saya tidak cukup kuat utk menghadapi awak... saya tidak cukup kuat utk bertentang mata dengan awak... saya tidak cukup kuat... dan saya takut air mata saya menitis dihadapan awak... saya takut itu... meniti hari2 tanpa awak buat saya menangis... saya tidak pasti kenapa... tapi itulah yg kerap terjadi... menangis kerana awak...



saya harap awak faham... saya bukan benci awak... saya cuma tidak cukup kuat utk menghadapi awak... saya tak mau awak tengok air mata (bodoh) saya... huhu



awak... saya tau... saya bukanlah org yang berada dalam kategori yang awak mahukan... (tidak terlalu kurus, tidak terlalu gemuk, tidak terlalu cantik, tidak terlalu hodoh)... saya bukan itu... saya terlalu gemuk dan terlalu tidak cantik... dan saya sedar dengan kenyataan itu... sebab itu saya lebih suka diam...



perasaan ini biar saya sorang yg tanggung... biar saya sorang yg hadapi... dan saya rasa awak tak perlu tahu... kerana saya takut... jadi seperti pengalaman2 terdahulu... saya takut kecewa... saya takut saya tak kuat utk hadapi kenyataan...


saya redha dengan apa yg bakal Allah tentukan...

awak... kalau awak terjumpa blog ini, dan awak baca entri ini... saya redha... dan saya mohon... kalau perasaan awak juga sama seperti saya... saya bersyukur sangat... tp kalau perasaan awak sebaliknya... saya mohon... jgn betulkan saya... jgn beritahu saya ttg perasaan awak yg sebaliknya itu... biarkan saya trus begini... biarkan saya terus menikmati perasaan ini... hinggalah Allah tunjukkan takdir saya yang seterusnya...

dan pergilah jauh2 dari diri saya... dan saya akan mengerti satu hari nanti yg awak punya perasaan sebaliknya...saya mengerti bila sms saya tidak di reply dan call saya tidak berjawab... mungkin di FB juga kamu sudah tidak comment dan berchatting... saya faham itu... saya faham yang kamu cuba menjauhkan diri kamu dari saya... dan saya redha...


saya mohon... mengharap adalah sakit... tapi menerima kenyataan lebih pahit utk saya...


awak... doa saya moga awak bahagia... dengan sesiapa juga... walaupun bukan saya...


Banjir...

PERLIS BANJIR... ohh tanah air ku banjir... sedih juga dengar cerita disana... moga mereka tabah menghadapi segala dugaan... moga mereka kuat... dan moga mereka yakin bahawa segala musibah yg Allah berikan ada hikmah disebaliknya...



Wednesday, November 3, 2010

Hati Milik Allah...

hati saya milik Allah... saya tidak layak untuk menentukan apa yg harus dirasa oleh hati ini... yang baik itu semua adalah dari Allah...


perasaan ini? adakah baik... huhu sebenarnya saya tidak tahu mahu memanggil apa dengan perasaan ini... adakah cinta atau apa... saya tidak yakin... saya tidak tahu...


tapi perasaan ini sungguh asing... perasaan ini sungguh lain... versi nya berubah2... ada saja yg membezakannya...


tapi saya rasa... inilah yg terhebat dan terkronik... hehehe... entah la... apa juga pun... saya harapkan saya kuat menghadapi semua ini... readers... doakan saya yer... hehehe

doakan saya untuk dua perkara:
1. saya kuat menghadapi segala cubaan cinta ini
2. Allah memberikan saya yg terbaik utk diri saya...

Saya Penatttt...

1st ly thanks to atikah... sebab jadi follower yg ke 41... wee weeettt blog cikai ni dah ada 41 followers... hehe Alhamdulillah...

keduanya... ini malam kedua saya menangis... entah la... jauh disudut hati mahu bertanya... mengapa menangis... untuk apa... tapi say atak punya jawapannya...

saya rasa saya lemah sungguh dengan perasaan ini... tapi kadang2 bodoh pun ada juga... ape tak nyer... yer la kan...

1. suka pada org yg langsung x pandang kita... berbaloi ker?
2. menangis kerana org yg pergi entah kemana... berbaloi ker?
3. ingat pada org yg entah ingat kita entahkan tidak... berbaloi ker?

kalo ditimbang balik... sungguh2 saya rasa tak berbaloi... dia sedap2 kuar lepak dengan member2 saya plak nak menangis kerana dia, dia sedap2 tido atas tilam empuk, saya terhegeh2 nak ingat dia... ntah2 dia dah jumpa ppuan lain dalam hidup saya... saya plak yg tak berenti ingat dia...

sungguh bila fikirkan begitu... saya rasa TAK BERBALOI LANGSUNG!!!

Monday, November 1, 2010

Upgrade...

suka suka saya sudah menambah beberapa benda baru dalam blog... hehehe...



1. gamba perempuan yg kat tepi tue, pakai baju pink... hehehe bukan terikut2 dengan kakak Tiyyah yang sukakan pink tapi tertarik dengan apa yg dikatakannya...



"sesungguhnya, solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanya untukMu Ya Allah..."



2. saya dah letak life traffic feed... hehehe saje suka2 nak tengok... betapa hotnya blog saya...



3. saya juga letak hit counter... nak tengok juga glamer x blog saya nih... kihkihkih...



4. saya dah letak feet post... hehehe yg kat bawah nie... hehehe... ala2 foot note la...



5. ohh... x lupa juga saya ada letak jam... cantik dan saya pilih warna biru... sebab serius saya suka biru...





terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya... terima kasih juga sebab sudi follow blog yg entah hape2 nih... terima kasih sebab tinggalkan comment... setakat ini semua membina dan memberi semangat kepada saya... terima kasih juga sebab sudi ada untuk saya... terima kasih sangat2...



Saya Mahu Mencari Ketenangan...

hati mahu lari sejauh2nya dari sini... tapi adakah dengan melarikan diri jiwa dan hati saya akan tenang.. dan akal saya menjawab TIDAK...


hati mahu mencari tempat utk menyembunyikan diri... tapi apakah dengan menyembunyikan diri perasaan ini akan sirna... dan akal saya menjawab TIDAK...


kadang2 terfikir juga... apa lagi yang harus saya lakukan utk menenangkan hati saya ini... entah la...


dan sering itu saya terlupa dengan satu kata2... dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang...


saya ingat waktu pertama kali saya sms zulhimam dulu... masa diuniversiti... pernah saya tanya dia, apa cara yg boleh saya buat utk menenangkan hati yang tak sedap dan x tenang ini... dan sms ringkas yang di jawab nya adalah perkataan diatas...


betul... dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang... cuma bila jiwa terlalu bergelora dan kekusutan... kita lupa sekejap dengan solution itu... ya... bukan kita, tapi saya... saya lupa utk ingat pada Allah... asyik memikirkan tempat dan perkara yang patut saya lakukan utk menenangkan diri... walhal hanya ditikar sejadah jiwa pasti akan TENANG...


saya akan cuba mencari ketenangan hakiki itu...


banyak perkara yang saya lupa... ari tue saya tersentak dengan kata2 kak paridah... walaupun kata2 tue bukan utk saya... ditujukans ecara umum bila kami membincangkan ttg hal lelaki dan perempuan... katanya: Allah kerap menguji cinta kita kepadaNya dengan cinta suami... kdg kita selalu lebih mencintai suami berbanding cinta kita kepada Allah...


ya... betul... saya telalu ghairah bercerita tentang perasaan saya kepadanya melalui blog dan FB... ya... dan sekarang saya sedar... saya lupa mencintai Allah lebih dari cinta saya kepada dia... saya lupa perkara PENTING itu...


Ya Allah... aku mohon padaMu... ampunkan kealpaan ku dan aku mohon kepada Mu... berikan aku kekuatan utk sentiasa mencintaiMu lebih dari segala-galanya didunia ini...


dan kepada dia yang berkenaan...


saya tidak pasti awak ditakdirkan utk saya atau tidak... dan saya hanya serahkan segalanya kepada Allah...


doa saya kini, hanyalah... kalau kamu untuk saya... moga Allah dekatkan hati saya dan hati kamu dalam kejauhan ini... moga Allah memberi kamu kekuatan utk menerima saya apa adanya... kerana saya tahu bukan mudah utk sesetengah manusia menerima saya seadanya... saya bersyukur dengan apa yang Allah sudah tetapkan utk saya... saya redha dan saya terima seadanya... walaupun mungkin ada dalam sikap dan peribadi kamu yang tidak saya senangi... saya redha...


tapi... kalau kamu bukan orang nya... saya doakan moga kamu bertemu dengan insan yang lebih baik... insan yang punya ciri yang kamu mahukan... saya doakan moga kamu bahagia... dan saya redha dengan segala takdirNya...


sebab saya yakin, kalau saya memohon kamu tetap menjadi milik saya... sedangkan Allah tidak redha... tiada gunanya...


biar Allah menguruskan urusan hati dan jiwa saya... kerana itu adalah milikNya... dan Dia berhak keatasnya... saya redha...


utk saya meluahkan apa yang ada dalam hati ini kepada kamu... itu adalah mustahil... saya tidak mahu mengulangi kesilapan dan kebodohan saya yang pernah saya lakukan satu ketika dahulu... biarlah perasaan ini hanya dalam hati dan org2 terdekat sahaja yang tahu tentang perasaan ini... dan biarlah Allah menguruskan apa yang terbaik utk saya... dan saya akan menerima semuanya dengan redha...



cuma saya mohon... saya diberi kekuatan utk menghadapi hari2 yang mendatang... insyaAllah... Pembaca... doakan segalanya terbaik buat saya... insyaAllah...





p/s: Zulhimam... rakan sekolah sewaktu tingkatan 1 hingga 3... pernah sekelas dan akhirnya kami bertemu kembali di UMS...

*******************************

Sunday, October 31, 2010

Tenang..

hari ini saya sedikit tenang... sedikit tabah dan sedikit kuat... mungkin kerana saya lebih mengingati Allah berbanding dia... sebab itu saya diberi ketenangan...



saya yakin... Allah mahu saya lebih mencintaiNya berbanding insan lain... dan saya berharap saya boleh membetulkan kesilapan saya... saya akan lebih mencintai Allah melebihi cinta saya kepada dia...



saya yakin... Allah akan tunjukkan apa yang terbaik utk saya... saya yakin...



mungkin saya bukan untuk dia... dan mungkin dia akan beroleh perempuan yang lebih baik dari saya... dan mungkin sebenarnya Allah telah sediakan insan yang lebih baik daripada dia untuk saya... insyaAllah



apa yang perlu saya lakukan hanyalah yakin dan terus menambah cinta saya kepada Allah... dan pasti saya akan bertemu dengan jawapannya...



Saturday, October 30, 2010

moga perasaanku masih dikuasi oleh akal dan bukannya hati...


dulu masa mula2 mengenal cinta... saya menangis sekali...


kali kedua memahami cinta... saya tidak menangis... tapi hati saya banyak sakit dan sesak... dada saya bagai dicucuk dengan besi panas...


sejak dari saat itu saya berdoa moga Allah menghentikan perasaan cinta saya andai dia bukan untuk saya... doa saya lagi moga insan ketiga yang hadir selepas ini adalah yang sebenarnya untuk saya...


3 tahun saya sepi tanpa perasaan cinta... Alhamdulillah saya sudah mampu bersahabat dengan cinta pertama saya... dan SUMPAH!! saya tiada hati dengan nya... dan kami mmg close fren walaupun kami x penah bersua...


dan sekarang perasaan itu datang kembali... dalam versi yang berbeza... versi matured... versi matang... tapi yang ketiga ini sungguh hebat... saya tidak berhenti menangis dan hati saya bertambah sesak... saya tahu saya kuat menghadapinya... sebab Allah hanya menguji hambanya dengan ujian yang mampu ditanggung hambaNya... jadi saya yakin saya kuat... saya yakin saya mampu...


cuma saya mohon kepada Allah... moga inilah jodoh saya... walaupun apa yang ada pada dirinya ada yang tidak saya senangi... ada yang tidak saya sukai... moga doa pertama saya dimakbulkan... inilah insan ketiga dan inilah insan terakhir...

Friday, October 29, 2010

Long Time No See...


esok perlawanan akhir bola sepak antara Kelantan and Negeri Sembilan... saya tidak mengharapkan apa2 tentang perlawanan tersebut melainkan satu perkara... dia pulang ke sini untuk kali yang terakhir... moga Allah makbulkan permintaan saya utk kali ini...



sejak entri terakhir saya cuba mengelakkan dari mengupdate entri... kenapa... kerana setiap kali saya menjengah blog ini, air mata saya mesti akan mengalir... huahuahua...



dua hari pertama, isnin dan selasa saya mmg mereng... hati bagai dicucuk2 kerinduan... tapi syukur rabu dah berkurang, walaupun saya ttp menangis sekejap... khamis dan hari ini syukur sangat... mungkin kekuatan yassin dan kunjungan ke masjid semalam saya menjadi kuat...



saya berharap sangat saya kuat dan tabah... saya hanya perlu bersabar dan berdoa moga dia menjadi milik saya...



p/s1: seorang sahabat saya diuji Allah... doa saya moga dia tabah dan kuat... pasti ada sebab Allah menguji kita... mungkin mahu kita lebih mendekati dan mencintai dia... sama seperti saya... saya diuji kerana saya juga pernah melupakan Allah


p/s2: Alfatihah kepada Asraf Danial yang telah pulang ke rahmatullah petang semalam... walaupun x pernah mengenali mu... hanya satu pekara terlintas dihati saat menerima berita ini... Kamu mendahului cikgu dalam urusan itu... moga rohmu dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam golongan hamba yang beriman...