Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 21, 2010

Allah... Berikanlah aku hidayahMu...

malam nie perasaan bercampur2... banyak yang hati nak luahkan melalui jari nie... tapi aku tak pasti lah jari nie mampu ke tak menyampaikan segalanya...


tapi...
aku cuba ya...
pertama...

hari nie hari pertama taklimat guru bersama pengetua baru... Alhamdulillah semuanya berjalan lancar... tapiii alamak!!!! tak teringat pulak aku nak snap gamba dia masuk sini... kalo tak bleh la sumer blogger tengok muka Puan Hajah Maimun Binti Ahmad... wahhh nama ayah dia sama seh dengan nama aku...

hurm biasa lah... semuanya sama seperti kebiasaan nya... sebelum dia datang banyak jugak khabar angin... dia dah datang pun banyak khabar angin... dan bila dia mula bersuara juga banyak khabar angin... hahahaha... aku, cuba mencari ketenangan dan belajar dari apa yang telah berlaku dulu...

pada aku... ape gunanya melawan arus sungai... satu ia hanya akan memenatkan dan keduanya mungkin anda akan lemas sebab tak mampu menahan kekuatan arus yg datang... jadi ada baiknya hanya ikut sahaja arus nya... kalo rasa selesa teruskan mengikut arus sungai tue... kalo dah rasa cam air dah masuk idung, kuar jek dari sungai tue... habis citer... sebab arus sungai tak akan bertukar dari hilir ke hulu... dia akan tetap mengalir dari hulu ke hilir... jadi terpulang kepada kita la kan...

kedua...


tetibe tadi masa taklimat guru aku rasa cam nak jatuh air mata... bila Puan Hajah Maimun cakap Puan Dayang mengirimkan salamnya pada semua guru... sedih dowh... terharu pun ada... dan memang tak dinafikan Puan Dayang banyak meninggalkan budaya baru dalam kehidupan aku... kehidupan org len aku tak tau... banyak yang aku belajar dengan dia... dari cara tulis surat rasmi sampai lah kepada cara buat laksa sarawak... hahaha TERIMA KASIH Puan Dayang...


ketiga...

sejak dua hari nie, hati aku terasa tenang sangat bila dengar alunan ayat Al-Quran... Ya Allah... mungkin Kau telah berikan aku hidayahMu... TERIMA KASIH ya Allah... Berikanlah lagi hidayahMu pada ku...

keempat...

hari nie baru aku mengerti apa yang dikatakan bila kita memberi dengan ikhlas, Allah akan membalas dengan dua kali lipat... dan hari nie aku benar-benar yakin... kisahnya pagi tadi aku tolong kak paridah untuk plug in lappy dia ke LCD baru... dan Alhamdulillah berjaya... kerana aku membantu dia, Allah membalas dengan ada org belanja aku mkn 2 kali hari nie... syukur sangat... bukan mengharap org belanja, tapi aku terfikir yang begitu cepat Allah membalas...


kelima...

aku syukur, sebab selama nie aku selalu merasakan Allah tak pernah memakbulkan permintaan aku, tapi hari nie tetibe aku tersedar yg semalam aku baru minta supaya tarikh anta SMM di extend... dan hari nie aku dengar tarikh anta SMM memang di extend ke hari isnin... syukur... walau mungkin ada yang mengatakan itu hal kecil, itu hanya kebetulan... tapi pada aku, aku bersyukur sebab Allah sedang menunjukkan kekuasaanNya pada aku... SYUKUR YA ALLAH...


keenam...

selesai solat zohor tadi, aku dah berfikir beberapa perkara untuk aku jadikan azam 2010 aku... nti aku list out... untuk tampal dalam bilik aku... so at least aku dpt bca setiap masa...


itulah 6 kisah ari nie... syukur dapat aku luahkan 80% yang nak kuar tue... cuma 20% tu aku tapis supaya tidak menyentuh mana2 hati...

No comments: