Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 6, 2010

tunggang langgang...

hari nie sebab dah penat berkawad sekeliling sekolah, then puas mencari pasal dengan org yg tak dikenali and then puas tido... aku pun decide untuk masak puding roti di ambil daripada resepi kak noridah...



ada kisah puding roti nie... hehehehe... ala ari tue aku mkn kat kantin, aku nie mamang suka puding2 and agar2 nih... then bila nampak ada kat kantin, aku amik ler... besa la, kat sekolah tue derang memang suka tengok aku mkn... banyak yang kata aku makan nampak mcm berselera walaupun makanan kat kantin xsedap sebenarnya... hehehehe menikmati makanan sebenarnya...




so sambil mkn tue cikgu2 yg ada kat situ bercerita la tentang resepi puding roti nie... berbekalkan resepi kak aini, maka kak noridah pun mencuba pada hari berikut nya... dan... fuhhhh!!!! berjaya...



so hari nie turn aku lak mencuba... hehehehe...




okeh geng... nie resepi nya...



bahan A


1 tin susu cair jenama apa pun oke, pt aku guna susu cair Carnation

6 keping roti jenama apa pun tak pa tapi aku pakai roti Gardenia

1 sudu tepung kastad jenama blue key

1 biji telur jenama nutri plus

1 sudu esen vanila bunga raya



Bahan B

1 kampit agar-agar (aku tak ingat plak brand apa cuma aku nampak gambar burung layang2 jek kat plastik dia)
gula secukup rasa
air ikut sedap hati

Bahan C
1 tin nenas kiub jenama ayam brand

okeh nie steps dia...

masak sumer bahan B atas dapur... sambil campur sumer bahan A dan blend kan sampai sumer hancur...

bila agar2 dah cair sepenuhnya, masukkan bahan A yg dah di blend ke dalam agar2 yg sedang di masak...

then masak sampai mendidih sambil mengacau campuran...

kemudian, bila dah mendidih sepenuhnya, masukkan air sirap nenas dan kacau lebih kurang seminit... kemudian tutup api dan masukkan kedalam acuan yg anda suka atau yang ada dirumah anda... hehehehehe

potong nenas kiub tue dan hiaskan... kalo rajin lagi bleh letak skali cheri atau apa2 saja sebagai hiasan mengikut kesesuaian... kemudian, biarkan sejuk...

pastu makan la... tak sabar nak tunggu beku sebenarnya... aku dah lapa nih...





jeng... jeng... jeng... inilah hasilnya...




tak sabar nak makan nih...

aduh... ape lah rasanya nih...

No comments: