Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 14, 2010

Sudah Di Kampung...

currently aku berada di kampung... Alhamdulillah aku lebih tenang berbanding balik cuti sebelum ini... nama Allah sentiasa dalam hati aku... dan semoga aku dapat kekalkannya selama 44 hari berturut2... sebab menurut buku yg aku baca... kalo kita dapat kekalkan sifat baik tue selama 44 hari berturut2 insyaAllah ia akan sebati dalam diri kita... begitulah hendaknya...


pagi nie bangun dan solat subuh... Alhamdulillah syukur... pagi nie dok cari buku panduan solat sunat tapi tak jupe... so aku nak try google cara2 nak wat solat sunat dhuha... aku nak try buat... gelakkanlah aku sebab aku tak atu buat... memang aku tak tau buat dan aku dah lupa cemana nak buat... i admit that... tapi insyaAllah aku akan cuba... ikut nasihat kak ina... lagipun jadual kelas aku sumer mula pukul 10.30 ke atas... so at least pagi aku ada ruang untuk buat... doakan aku mampu...


hari nie ada 4 buah rumah kenduri... so dapur tak berasap... tapi jenuh jugak memikirkan nak makan kenduri kat 4 buah rumah nie... 2 buah pun rasa macam sengkak semacam jek... inikan pulak 4 buah... so plan btol2 jangan makan banyak2 di dua buah rumah pertama wahaha...


pagi2 tadi lepas breakfast aku pi bagi makan 4 ekor anak kucing... kesiannnn entah manusia mana ntah kejam pi buang depa kat umah aku nie... dah la tue buang anak jek... yg mak tak bawak sekali... bayangkan lah anak kucing sekecil tue nak idup tanpa mak... sedih la tengok... huhuhu Alhamdulillah depa mau makan ikan yg aku bagi... At least nti bila aku dah balik KL bleh la pak aku bagi depa makan... nak bawak balik KL tak dak tempat nak letak... huhuhu... kalo ada tempat aku dah bawak balik dah...


p/s: Ya Allah... aku dapat merasai perubahan itu... doakan aku kuat dan istiqamah...

2 comments:

puteri said...

sejuk ati aku membaca entri ang kali nih..
hukhuk..aku pon tatau wat solat dhuha wey..isk..isk..
aku pon nk cuba buat selama 44 hari tuh..
insyaAllah..

syahNURazni said...

awat entri sebelum nie rasa panaih ka?! hahahaha...

isnyaAllah niat yg baik akan diberi pahala dan keberkatan...

aku pun buat lepas dapat nasihat dari sorg kakak di sekolah tempat aku ngajar... hurm tu pun lepas dah terantuk dan tergadah... huhuhu... dah puas melalut skang baru sibuk nak balik mencari Tuhan... heharap tidak berlaku pada org lain...

dalam2 bergelak ketawa sama samalah kita saling ingat mengingati...