Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 19, 2010

Banyak Yang Ingin Aku Ceritakan...

banyak yg aku nak ceritakan... tp entah la terluah atau tidak... hurm kepada follower yg selalu follow aku... minta maaf la kalo mata u all sakit membaca blog aku sejak 2 menjak nih... tp tu lah jiwa aku skang... dah almost 6 years aku padamkan perasaan cinta kat org dan selalu berdoa... moga2 tiada yang ketiga... sebab pertama dan kedua cukup menyiksakan...

tapi lately aku perasan... perasaan tue datang lagi... huhu entah la... tp kali nie pada 2 org lelaki sekaligus... yang kedua2nya berbeza personaliti... hurm entah la... aku tak pasti...

encik 1... yg pertama aku kenali... hurm mula2 kenal biasa jek... tp sejak 2 menjak nih... aku suka dia... mungkin lepas kenal dengan lebih close... aku tau dia cemana... dia lelaki ideal idaman wanita... hahaha ada lah juga kekurangan nya... tp aku rasa sifat kelebihannya lebih terserlah... sebab tak ramai yang mempunyai sifat tue...

encik 1... terlalu sopan... encik 1 terlalu berjaga2 dengan percakapannya... encik 1... sangat teliti dan kemas... encik 1 juga sangat hebat... encik 1... warak (itu sebenarnya pakej dia) walaupun encik 1 bukan ustaz... encik 1 sangat2 baik...

lately aku selalu dengan encik 1... dan aku selalu kuat bila nampak muka encik 1... hurm semangat yg hilang pun akan selalu hidup bila aku nampak encik 1...

tapi aku dengan encik 1 berbeza... banyak yang bezanya... aku tak sebaik encik 1... mulut aku tak semanis encik 1... dan aku bukanlah alim warak mcm encik 1... kalo ditengokkan aku dan encik 1 mcm langit dan bumi... jauuuuhhhh nun disana... jadi aku tak berani nak menaruh harapan tinggi...


encik 2... aku kenal encik 2 gitu2 jek... mungkin sebab dia peramah maka aku kenal dia... encik 2 ada sifat2 cam aku... mudah mesra, rajin bersembang, banyak bercakap... itulah penilaian aku pada encik 2... yg lain aku tak tau sebab aku belum kenal encik 2 sepenuhnya... tapi aku tau aku ngan encik 2 pun ada perbezaannya... tapi aku melihat aku dengan encik 2 banyak persamaan...

tapi cara hidup encik 2 tak sama dengan cara hidup aku... encik 2 is golongan lelaki meteroseksual... hahaha bergaya dan ada kelas... bukan mcm aku perempuan kampung yang langsung tak tau apa itu handbag prada, LV, gucci, alat mekap berjenama, kasut berjenama lain selain Bata dan perfume jenama lain selain dari perfume cosway dan one drop perfume...

layak ler untuk encik 2... aku fikir seperti tidak layak... huhuhu...

ramai yg kata... encik 2 mengingatkan mereka pada aku... dan ramai yg cakap aku mengingatkan mereka pada encik 2... tak kurang juga yang meramalkan aku berjodoh dengan encik 2... hurm entah la...

lately aku dah tak close dengan encik 2... sebab everthing dah back to normal... bagus jugak sebab aku takut jugak... dengan bawaan mulut org... aku akan lebih menyukai encik 2... paling teruk kalo encik 2 tahu aku suka dia... hahaha lagi susah...

and lately jugak... ada org lain cuba close dengan encik 1... org yg aku lihat ideal dengan encik 1 berbanding aku... hurm jeles jugak... tp entah la... aku pun akui mereka ideal... dan aku akui mereka sepadan... jadi apa lagi yg harus aku katakan...

entah la... aku pun tak pasti dengan perasaan aku... skang aku decide utk biarkan perasaan ini sebegini... sebab aku jek yg suka encik 1 dan encik 2... tp derang tak tau pun... so tak pe lah... like btah (xstudent) aku ckp... enjoy with the feeling... dan bila sampai masanya Allah akan tentukan...

tapi kadang2 aku takut... takut kalo ditakdirkan encik 1 adalah jodoh ku... bukan ape... seperti yg aku katakan... aku tidaklah sebaik mana... aku memang tak layak pun utk encik 1... tentu encik 1 akan susah memiliki aku sebagai jodoh... sebab aku bukan sebaik dia...

dan dengan itu bukanlah juga bermakna aku suka atau berani mengatakan yg encik 2 adalah jodohku... sebab dari pandangan aku, encik 2 tak mampu utk membimbing aku ke jalan Allah... tak seperti encik 1... tapi entah la... susah nak nilai org sebenarnya...

hurm cuma doakan aku untuk mendapat suami yang terbaik yang boleh membimbing aku kejalan Allah... walaupun "dia" bukan encik 1 atau encik 2... aku redha, asalkan "dia" boleh membimbing aku ke jalan Allah...

banyak persoalan yg selalu bermain dalam fikiran aku ttg jodoh, yg aku tak pasti bila akan terjawab... huhuhu hanya Allah yang Maha Berkuasa menentukannya...

2 comments:

a.N.I.s said...

put ur trust in Allah. just don't give up.

syahNURazni said...

hurm insyaAllah...