Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, April 24, 2010

Niezwan Abdul Wahid...

Niezwan... entri ni khas untuk awak...

saya manusia kecil dalam hidup awak... tp untuk saya, awak manusia besar dalam hidup saya... kekuatan yang saya lihat dari wajah awak tadi mungkin langsung tak ada dalam diri saya... terus terang saya katakan saya tidak kuat untuk menghadapi ujian yang seperti awak hadapi sekarang...

pertamanya... takziah atas kehilangan ini... Allah lebih sayangkan dia... dan kita harus redha dengan kepergiannya... walaupun sebenarnya kita sangat sayangkan dia...

keduanya... sekarang... mak dan adik2 benar2 perlukan awak... jadi awak harus kuat... insyaAllah rakan2 dan para guru akan selalu memberi sokongan... menangis bukan bererti lemah... sebenarnya menangis menjadikan kita lebih kuat... serius saat menulis entri ini... saya tak berhenti menangis... sebab niezwan yg saya kenal selalu tersenyum, dan hari ini setelah ujian yg berat ini, awak masih tersenyum... dan dengan itu saya tahu sungguh berat bebanan yg awak tanggung... lebih berat dari mata saya yg melihat...

ketiga... mungkin awak tak sempat berjumpa ayah untuk kali terakhir... tp insyaAllah doa awak untuknya akan kekal bersama2nya hingga akhirat... banyakkan doakan kesejahteraan ayah, banyak sedekahkan yassin dan al-fatihah... semoga kuburnya diterangi dan diluaskan...

niezwan... kuat kan semangat dan tabahkan hati... jangan jadikan ujian ini sebagai penghalang kejayaan awak... ayah awak... dimana juga dia berada sentiasa mahukan anak2 nya berjaya... realisasikan impiannya... jadikan diri awak anak yang membanggakannya dunia dan akhirat...

p/s 1: saya tau dalam follower saya ada classmate niezwan... plez berikan dia moral support dan bantuan... nasihat juga bantuan, tadahan telinga mendengar luahan hati juga bantuan... insyaAllah kita akan sama2 berjaya...

p/s 2: doa saya moga niezwan sangat kuat... banyak kematian yang saya hadapi, saudara terdekat mahupun sahabat handai... tapi inilah pertama kali saya menangis... sebab saya melihat awak tersenyum menahan dugaan...

p/ s 3: walaupun kita cuma kenal baik di FB dan bertegur sapa hanya sekali sekala... saya tetap bleh membantu sekiranya awak memerlukan bantuan... feel free to meet me...

No comments: