Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 5, 2010

Soalan Soalan Lazim...

dah hampir 5 tahun aku amik masa untuk cool down hati aku nie... hurm in last 2 years nie baru aku betul2 bleh accept... yang maybe antara aku dengan encik S tak mungkin ada apa2... dan kerana itu lah aku masih boleh berkawan dengan dia... sms, call (sometimes) seperti biasa... dan serius aku akui... perasaan itu sudah HABIS...

selalu aku berdoa... lepas encik S... aku harap perasaan bodoh ini tidak muncul lagi... aku harap sangat perasaan bodoh ini tidak menggangu aku lagi... pada aku perasaan bodoh ini hanya untuk budak belasan tahun dan mungkin pelajar kolej dan universiti... bukan lagi budak bekerjaya mcm aku... coz its TOO CHILDISH!!!

aku setuju kalo ada yang kata perasaan bodoh aku pada encik S lenyap krn aku sibuk dengan kerja... yes sejak aku mula bekerja dan berada dalam environment Gombak Setia... aku akui perasaan bodoh itu makin hilang... aku akui...

tapi lately... aku rasa perasaan bodoh aku tue datang balik... hishh teruk betul lah.. dan kali ni aku cuba menepis... based on pengalaman dulu...

tapi entah la berapa lama boleh tepis... aku takut juga sebab dulu masa dengan encik S aku tidak ada tekanan luaran... hanya tekanan dalaman sahaja... tapi kali nie aku ada tekanan dari luar... tapi aku harap aku masih kuat untuk menepis segalanya...

tapi ada suara yang bertanya...

"aznie... katakanlah jodoh aznie memang betul betul dengan encik R? cemana?"

soalan tue betul2 selalu bermain difikiran aku... dan ramai yang kata aku seperti berjodoh dengan dia... huhuhu aku tak pasti... saat nie aku betul2 mengharapkan Allah bersama aku...

dan banyak soalan yang bermain dalam kepala otak aku nie...

1. betul ker encik R sukakan saya?

2. atau encik R saja nak psiko saya... atau encik R memang jenis yang begitu dan saya seorang sahaja yang terperasan...

3. encik R tahu tak apa yang telah berlaku sekarang?

4. kalo encik R tak suka saya... boleh tak encik R hentikan perbuatan2 yang boleh menyebabkan saya terperasan... harap encik R dapat membantu saya... sebab saya takuttt saya jatuh cinta dengan encik R... lagi susah...

5. tapi kalo betul encik R suka saya... boleh tak encik R bagitau saya awal2... sebab saya takut saya akan menjauhi encik R bila satu persatu keburukan encik R terlondeh...

6. kalo encik R suka saya... encik R boleh ke terima keadaan saya yang tak cantik pada pandangan mata manusia nie seadanya?

7. kalo encik R suka saya... encik R boleh ker terima keluarga saya? mak ayah saya and adik beradik saya seperti keluarga encik R sendiri?

8. kalo encik R suka saya... boleh ker encik R terima sifat2 buruk saya (malas, mulut banyak, tak suka kena kongkong, gila keje, boros and banyak lagi)?

9. kalo encik R suka saya... boleh ker encik R sayang saya seperti yang saya mahukan?

10. kalo encik R suka saya... boleh ker encik R menjadi pendengar dan penasihat saya? sebab saya tak banyak kawan...

11. adakah encik R ikhlas bila encik R suka saya... atau encik R ada maksud lain...

12. kalo encik R suka saya... adakah encik R akan sayang saya sampai saya tua?

banyak soalan yang ada dalam kepala otak aku... ini yang aku selalu fikirkan... huhuhu kadang2 trauma nak menyimpan perasaan kat org walaupun memang betul bak kata bitah... lets having fun with the feeling... tapi aku penah rasa dulu 2 kali dan aku harap aku tak ulang utk kali ke 3 sebab memang seronok bila difikir balik... tapi masa merasa tue sesak dada Allah sahaja yang tahu...

ya Allah... berikahlah aku hidayah Mu... dan jauhi aku dari menjadi pembawa cerita serta jauhi aku dari menjadi bahan cerita...

No comments: