Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 14, 2010

Waduh Waduh Buk!!!

hari nie something happen... hurm tapi so far aku tak nak citer lebih2... aku anggap semua nie ujian Allah untuk kami... sebab kami dah baik dan hubungan kami dah erat...

biasalah kan syaitan... memang suka menguji dan memporak perandakan keharmonian manusia... aku redha dengan ketentuan Allah... semoga Allah bersama kami kerana kami bersahabat kerana Allah...

serius aku mula close dengan mereka selepas aku dapat ngajar sains... 2008... Alhamdulillah... syukur sebab dapat ajar sains... dan aku betul2 bersyukur dapat masuk line yg hampir dengan opsyen aku... dari situ aku mula kenal dengan mereka2 yang berada di situ... dan aku mula rasa seronok ada kat situ sebab aku rasa aku dapat mendekatkan diri dengan Allah... banyak cerita menarik dan pengalaman yang aku dapat kongsikan... actually aku banyak dengar nasihat dari kakak2 nie...

banyak pengalaman yang aku dengar dari derang... banyak nasihat derang yang aku dapat... sebab tue bila aku dah tak ajar sains... aku berat hati nak tinggalkan bilik tue... sekarang setelah pelbagai perkara berlaku... hubungan kami semakin baik dan erat... dan kami memang rapat antara satu dengan yang lain...

mungkin kerana itu syaitan tidak duduk diam... bukan kah dia memang akan sentiasa terbakar bila melihat silaturahim antara umat islam bertambah kuat?! dan aku yakin ini ujian Allah untuk kami... kami harus kuat dan kami harus bersatu... insyaAllah kami akan menang...

cuma aku harap kerjasama dari semua orang... bukan sekadar aku yang kuat, dan bukan sekadar aku yang bersatu... itu yang aku harapkan...

Ya Allah, Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini (kak zurina, kak noridah, kak wan radiah, kak azrina, kak zulailah, kak maria, kak hunnah, kak paridah, dan semua kakak2 yang ada di lab sains) telah berkumpul kerana mengasihi-Mu, bertemu dan patuh perintah-Mu,bersatu memikul beban dakwah-Mu, Hati2 ini telah mengikat janji setia utk mendaulat&menyokong syariat-Mu,maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya.kekalkanlah kemesraan antara hati2 ini.tunjuklah kpd hati2 ini jalan-Nya.penuhkan hati2 ni dengan cahaya rabbani yang tidak kunjung malap.lapangkan hati2 ini dengan limpahan iman/keyakinan...

No comments: