Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, May 8, 2010

Saya Rindu Dia...


sejak encik R hadir dalam hidup... ada banyak perkara yang berubah...


dulu saya tak penah kisah siapa suami saya... saya memang berserah diri hanya pada Allah... saya terima apa juga yang Allah tetapkan utk saya.. tapi kehadiran encik R pada awalnya yang penuh dengan sifat kekurangan dan keburukan di mata saya buatkan saya takut... entah ketakutan dari mana saya juga tidak pasti... tapi yang pasti saya takut untuk mendapat suami seperti encik R yang pada pandangan mata saya penuh dengan keburukan...

encik R ketika itu sangat tidak sesuai dengan saya... saya tidak nampak sifat2 baik dlm diri encik R... hari2 yg saya lalui adalah penuh dengan prasangka...

sehinggakan saya mula memikirkan siapa jodoh sy... bagaimana kalo akhirnya saya mendapat suami seperti encik R yg penuh dengan keburukan...

keadaan itu membuatkan saya menyusun dan menambah satu lagi doa dalam doa2 saya... iaitu saya mahu suami yang soleh dan beriman yang boleh membimbing saya...

api hari demi hari yang berlalu mengubah persepsi saya ada encik R... saya tak pasti adakah kerana fikiran rasional saya atau kerana saya telah jatuh cinta pada encik R... tapi saya belajar erti "redha"... syaa redha kalo encik R ditakdirkan menjadi suami saya... saya redha... kalo saya mendapat suami yang baik... yang beriman dan soleh itu adalah nikmat Allah untuk saya... tapi kalo saya mendapat suami seperti encik R yg penuh dengan kekurangan itu saya redha dan saya terima seadanya...

tapi bila persepsi saya berubah... segalanya juga berubah... saya mula melihat sifat2 positif pada encik R... mungkin selama ini saya menilai dia dari wajahnya... jadi saya tak nampak sifat2 baik dalam dirinya... sekarang saya sudah menerima seadanya... dan saya dapat melihat sifat2 baik dalam dirinya...

encik R yang menurut pandangan mata saya adalah seorang yang baran... rupanya penuh dengan kasih saya... sejak mengenalinya saya belum pernah melihat dia marah... walaupun rupanya seperti seorang pembengis...

encik R yang selama ini saya fikirkan lupa kawan, rupanya adalah sahabat yang baik dan kawannya yang selama ini saya sangka baik rupanya sebaliknya...

encik R yang smart dan bergaya itu rupanya seorang yang tak pernah lupa tuhan dan penuh ilmu agama di dada... syukur Alhamdulillah cuma dia tidak bersongkok atau berkopiah sahaja

banyak lagi sifat encik R yang saya nampak... dan saya bersyukur kerana mengenali encik R mengubah persepsi saya pada dunia, pada persekitaran, pada hidup saya dan pada jodoh saya...

saya doakan encik R bahagia... saya tahu encik R penuh dengan masalah... saya tahu encik R serabut... saya tahu encik R perlukan teman bercerita... saya doakan encik R cepat bertemu jodoh walaupun bukan dengan saya... kerana saya merasakan dengan apa yg ada pada saya, saya tidak layak untuk encik R... diri saya penuh dengan kekurangan...

saya redha dengan segala yang berlaku.. doa saya semoga encik R tenang dan bahagia... semoga segala masalahnya terbang di bawa angin... insyaAllah

5 comments:

nori said...

Dik sabar yer..... semua nie ada hikmahhhhhhh

nori said...

sabar yer dik.....tabahkan hati.

syahNURazni said...

hehehe sis... insyaAllah akan bertabah...

Putri said...

sabar ek..
Kesedihan/ rindu akan terubat nanti..
biar ms yg menentukan..

syahNURazni said...

iza... saya juga harap begitu.. san saya harap ada berita gembira pada masa hadapan... insyaAllah