Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, May 16, 2010

TERIMA KASIH KERANA MEMBAHAGIAKAN SAYA...


SELAMAT HARI GURU...



buat guru2 ku tersayang... Tadika Bongkok, SK Santan, SMK Derma, MRSM Beseri, KTT, UMS... masih teringat memori2 indah bersama kalian...



1. belajar mengguna diut syiling dengan cikgu solehah, kak kina dan kawan2 masa di tadika



2. tertinggal sapu tangan di tadika lama waktu berpindah ke tadika baru, nasib baik cikgu solehah jumpa dan pulangkan... tp sebelum tue dah teruk kena marah ngan bapak... cuai katanya...



3. belajar tulis baca dengan cikgu masyitah... ingat lagi abang irfan dan abang azad selalu ejek aku anak cikgu masyitah...



4. belajar nyanyi lagu saya sayang Allah dengan ustaz ismail... bangga bila nampak ustaz muncul TV walhal utk wish hari raya jek



5. selalu kecut perut bila nak masuk kelas cikgu salma... sebab dia akan tanya soalan sifir bahagi... sapa tak leh jawab kena berdiri atas kerusi... masib tak baik kena berdiri atas meja... hahaha siap ada yg kena gayut kat tingkap lagi... tp kami tak penah komplen sebab tue skarang kami jadi org yang bijak sifir... kalo stakat 144 bahagi 12 darab 7 tu kami tau la jawapan 84... tak perlu tekan kalkulator



6. tertunggu kelas teacher rahmah... sebab dia akan ajar english dengan petua2 yg best... cemana nak ingat similes... hurm a swamp of bee... cemana nak ingat... oke bee tue kan lebah... lebah gigit kan kita akan rasa suam2... so sebab tue la a swamp of bee... and ada lagi... a buequet of flower... cemana nak ingat... okeh bunga kan tumbuh mekar atas bukit... sebab tue la a buequet of flower...



7. masih ingat lagi cemana cikgu tengku ajar baiki paip dan betulkan wayar... sampai skang saya jadi tukang paip dan tukang wayar kat umah



8. masih ingat dengan cikgu ismail... yang mengajar math dengan baik dan lucu... setiap kali masuk kelas dia mesti nak ketawa...



9. mula2 marahkan ustazah sebab suruh kami hafal PAFA level form 5 walhal time tue kami form 3... tanya soalan lebih2... kalo pegi buat PAFA rukun iman... siap kena hafal 25 nabi, 10 malaikat yg wajib di ingat, 4 kita yg diturunkan dan kepada siapa yang diturunkan... hurm doa solat jenazah tak leh hafal yg pendek kena hafal yang panjang... tiap kali dia masuk kelas.. lelaki perempuan tak leh berbual apetah lagi pandang2... ada satu har dia raba semua pelajar perempuan nak check kami pakai singlet ke tak... tapi skarang saya tak marahkan ustazah... sebab didikan nya menjadikan kami manusia... kerana paksaan nya menghafal ketika PAFA tue kami senang nak hafal PAFA masa SPM... tak yah hafal terus jumpa ustaz trus buat...



10. masih teringat teriakan Puan Murizah masa pelajar Putera ejek pelajar puteri masa kami nak pi surau... rindu saat itu...



11. masih ingat cikgu aisyah yang ajar aku chemist form 4 and 5... sebulan sebelum SPM dia merayu supaya aku study and lulus kimia... maklum la slama nie tak penah lulus... tapi Alhamdulillah cikgu saya lulus kimia dengan cemerlang... saya sekarang cikgu kimia...
12. masih ingat lagi cik sopiah... yang mengajar kimia dengan best... cik sumber inspirasi saya sekarang...



13. Masih ingat dan akan selamanya ingat pesan puan sabariah masa time kelas Kaedah Pengajaran Kimia / Biologi... "saya tak akan check sapa yg dtg kelas sy atau tak... tapi awak kena ingat profesion keguruan adalah profesion yang murni... jadi kalo awak ponteng, jangan marah bila anak2 murid awak nti juga ponteng kelas" ... hehehe kan skang dah terkena batang idung...
masih banyak lagi kenangan kenangan manis pahit... tp ini shj yg aku ingat saat saya menaip entri nie...




and next is TERIMA KASIH kepada semua pelajar2 dan bekas pelajar saya... TERIMA KASIH kerana menjadikan saya seorang GURU...


1. saya rasa sangat bangga dan seronok bila ada pelajar cam rabitah dan adiba yang selalu dtg jumpa saya masa derang jadi KP and PKP dulu... bertambah bangga bila mereka masih berjumpa dengan saya walaupun kini sudah bergelar mahasiswa... saya berharap bila sudah bergraduat nti masih dtg berjumpa dgn saya...



2. saya rasa sangat dihargai bila rohaimi selalu dtg jumpa saya dan bertanyakan pendapat saya bila dia perlu membuat pilihan... paling ingin menangis bila menerima sms supaya mendoakannya sewaktu dia ingin menduduki final exam dimatrik... mungkin bukan saya shaja yang menerima sms tapi saya tetap rasa dihargai...



3. merasa sanga dihargai bila boleh berkongsi cerita dengan nazrul farid... actually if saya bleh pinjamkan bahu utk awak menangis pun saya akan bagi... tapi mungkin apa yg saya ckpkan dan nasihat yg saya bagi adalah bukan seperti yang awak mahukan... maafkan saya utk itu... tapi terima kasih kerana percayakan saya...



4. 6 Atas sejahtera always the same... people goes and people come... tapi semua warga 6 Atas sejahtera tetap sama... friendly and sharing... thanks to all 6 atas sejahtera 2009 and 2010... kerana sudi mendengar cerita2 gila saya...



5. badan pengawas selalu dalam ingatan... sentiasa menjadi pujaan... kerana saya bangga menjadi guru pengawas walaupun mungkin keputusan saya dan apa yang saya buat tidak kena dengan apa yang anda mahukan... tp jauh disudut hati saya betul2 sayangkan pengawas... terima kasih utk kejutan hari guru tahun lepas... air mata mahu menangis... saya masih simpan koleksi pinggan tue utk di kongsikan bersama orang tercinta kelak... insyaAllah...



6. PPG-21 selalu dalam ingatan... saya sayang pengakap juga... kenangan 2009 akan sentiasa diingatan... terima kasih kerana menghadirkan kenangan itu dalam ingatan saya...



7. mungkin kita pernah ada perselisihan faham... tapi zulwahib... banyak kenangan manis bersama kamu yang tak mungkin saya lupakan... cumaaaa saya perlukan masa utk recover balik... saya perlukan masa utk menerima semuanya... sebab skarang setiap kali melihat kamu saya akan selalu teringat kata2 diblog kamu... cikgu yang tak beretika dan cikgu yang tak bertauliah...



kepada mereka2 yang tidak dinyatakan... bukan bererti tidak ingat cuma mungkin hanya ketika ini itu sahaja yang muncul diingatan... TERIMA KASIH kerana menjadikan saya seorang GURU...


No comments: