Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 12, 2010

Ya Allah... Aku Sayang Anak2 Murid Aku...

Mereka2 Ini Sekarang Berada Dalam Perhatian Saya...

Nazrul Farid...

orang yang quite close dengan saya dan org yang selalu bersama saya sejak 2 3 hari lepas... ke utara, selatan, timur dan barat mencari uniform pengakap... saya tau dia ada banyak masalah... cuma mungkin tak dapat diceritakan... dan saya mahu mengambil tahu sebenarnya... dapat mengurangkan beban pun cukup lah... mungkin tidak dapat menyelesaikan... doa saya, moga dia kuat dan tabah... apa juga ujian adalah untuk menguatkan kita... apa juga cabaran adalah untuk mendewasakan kita...




Azri Farid...

lama dah saya jauh dengan dia... lama dah hingga semalam kisah dia kembali jadi perhatian saya... surat amaran yg dihantar tidak sampai ke rumah dia tapi sampai ke rumah orang lain yg kebetulan cikgu SMKGS juga... azri budak baik... azri bukan nakal seperti orang lain... cuma azri salah pilih kawan, azri rasa terkongkong.. saya yakin... azri mampu berubah... azri boleh berubah... saya akan membantu, dan ibu bapa juga mahu membantu... tp azri harus juga membantu dirinya...




Rabitah...

bekas pelajar yang saya banggakan... bekas pelajar yg selalu saya sebut2 namanya didepan org lain... hinggakan ada yang mengatakan saya double standard... rabitah banyak tau cerita saya... tapi saya tak tau cerita dia... saya mahu juga tahu cerita dia... saya juga mahu kongsi cerita dia... tapi saya tak pasti dia sudi bercerita atau tidak...




Rohaimi...

bekas pelajar yang baik... saya suka sifat dia... dia buat saya bangga menjadi guru... sebab apa saja dia akan bertanyakan saya... serius saya bangga menjadi guru antaranya kerana dia... saya betul2 bangga... sebab semua hal berkaitan study saya menjadi tempat rujukan... hingga kadang2 takut memberikan pendapat.. takut kerana pendapat saya hidup dia susah... tapi saya yakin dia mampu menilai pendapat saya dengan masa depan dia...




Nurul Aini Nor Yazid...

bekas pelajar saya... saya menyalahkan kegagalan dia kerana saya tidak pandai mengajar dia... tp semangat dia buat saya kuat... saya kuat dengan semangat dia utk bangun semula... saya kuat bila melihat dia mahu berusaha kembali... Aini, feel free to meet me... awak mampu berjaya, yakin dengan rahmat Allah... insyaAllah awak mampu berjaya...


p/s: entri nie terhasil dari pengalaman saya... dan saya berharap dapat menjadi guru yang baik utk pelajar2 saya... bukan sekadar menjadi pemberi ilmu tetapi pendidik... saya mahu memberi sumber inspirasi kepada mereka... saya mahu mereka tahu saya sentiasa ada untuk mereka... saya mahu mereka tahu... saya sayang mereka... saya mahu melihat mereka berjaya dalam pelajaran dan hidup...

No comments: