Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 2, 2010

Saya Perlukan Ruang...

kadang2 hidup buat kita sesak... tapi sebelum tue saya memanjatkan kesyukuran yang tidak terhingga kepada yang memiliki segalanya di langit dan dibumi... sebab mingu2 akhir nie saya sangat bersemangat utk meneruskan kehidupan... saya sangat kuat utk bekerja... saya berharap ia akan kekal hingga ke akhir tahun ini dan sepanjang perkhidmatan saya sebagai pekerja...


oke back to the point... hurm dalam kelapangan pasti ada ujian... hari nie niat di hati nak lepak dirumah syida... call punya call dia tak angkat... then saya sms dia... perkabaran dari dia buat saya bahagia... rupanya dalam diam dia sudah menjadi tunangan orang... Alhamdulillah, syida... saya tumpang bahagia... perancangan awal cuma mahu merisik bertukar menjadi bertunang... dan akhirnya kini syida menjadi tunangan orang... hebatkan rencana Allah...


tapi hati jahat saya bersuara... Allah permudahkan urusan syida... kerana dia org baik, dia org yang sentiasa membahagiakan org lain... dan bukan mcm saya... yang penuh dengan sifat negatif... air mata mengalir atas dua perkara... bahagia dengan kebahagiaan syida dan sedih melihat diri sendiri...


mungkin saya tidak layak utk sesiapa... mungkin saya tidak cukup hebat utk menjadi milik sesiapa... ya itulah kata2 hati jahat saya... tapi jauh disudut hati saya redha dengan segala yang Allah berikan... ujian, dugaan, cubaan, rahmat, rezeki, dan segalanya saya redha... tapi serius saya tidak cukup kuat utk hadapi segalanya... saya cuma berharap Allah memberikan saya kekuatan utk semua ini...


malam nie dan dari tadi sebenarnya... air mata nie asyik nak mengalir jek... entah la... saya tak pasti kenapa...


saya harus kuat... Ya Allah berikanlah saya kekuatan...


saya mahu cepat pulang ke kampung... sy nak nikmati sepenuh nya cuti yang ada... saya rindu mak... saya sayang mak dan bapak...


okeh... saya mahu ceria2... hehehehe... tukar emosi menjadi lebih baik... hari nie saya bad mood di 6BSH... kerja yang saya beri ada yang tidak buat... baru sebulan menjadi pelajar... tp masih membawa attitude lama... hurm entah la... saya takut sangat... takut sejarah2 lama berulang... pada saya STPM memang susah tapi sebenarnya akan menjadi mudah bila mereka bersungguh2... bukan bila saya minta buat didepan then baru nak terkial2 mencari jawapan... hurm entah la... not sure... apa yang akan berlaku... sy doakan yang terbaik utk semua...


doa saya lagi... moga esok menjadi lebih baik... semoga esok segalanya berjalan lancar... semoga segalanya indah... Allah, saya redha dengan segalanya... cuma berikan saya kekuatan utk menjadi manusia yang bersyukur dengan segala nikmat dan cubaan Mu... sebab saya yakin dengan segala rencana Mu utk saya...

No comments: