Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 21, 2010

Ghostbuster...

pagi2 lagi saya dan kawan2 makmal ke kantin... masuk2 saja dalam kantin... guru2 lelaki baru selesai makan... kami decide nak makan di kantin... malas nak tapau... baru jek nak ambil makanan... dengar cikgu azhar cakap... "hah... tu dia geng ghostbuster dah mai..." mula tak faham... tapi akhirnya aku ketawa sendiri... hahaha ape tak nyek... rupanya kerana peristiwa semalam kami dipanggil geng ghostbuster...


sudah makan... saya balik ke makmal... sampai di makmal... kak kiah call ckp en. bohari dah dtg utk ambil order barang... keluar saja... jumpa Pn Pengetua... hurm sembang dengan puan pengetua ttg hal semalam... saya, kak azrina dan kak hasni mencadangkan pada puan pengetua untuk membuat sesuatu... sekolah ini perlu dibersihkan supaya perkara semalam tidak berlaku... mungkin susah tapi kita harus berikhtiar... tgh bersembang... kak rafidah datang... "azni, akak nak cari charger laptop yg mcm ni... cikgu lelaki cakap kat bilik geng ghostbuster ada..."... saya gelak lagi... sekali lagi kami di gelar ghostbuster...



hari ni masuk saja kelas 6 ASH... sumer pelajar (4 org jek pun sebenar nya, sorg absent tinggal 3) bertanya tentang hal semalam... seolah2 saya adalah heroin... sebenarnya secara kebetulan saya berada dalam situasi tue... jadi terpaksa la saya mengambil tahu dan membantu... sekali lagi cerita semalam di ungkit...



disini... saya tak mungkin akan menceritakan apa yg berlaku semalam... yang tahu... diamkan saja... doakan semoga keadaan menjadi bertambah baik insyaAllah... percayalah dunia ini bukan untuk kita semata... ia adalah hak semua makhluk Allah... kita sebagai hamba yang berkongsi dunia ini harus percaya dan cuba sedaya upaya supaya tidak mengganggu hak yg lain... doa dan harapan saya... semoga keadaan bertambah baik... insyaAllah dengan sokongan semua... keadaan pasti akan bertambah baik...

2 comments:

Spektrum Rasa said...

Assalamualaikum , azni . Semoga sihat . Gembira kak ina membaca blog azni. Apa-apapun , just keep in touch ye ... semoga berbahagia selalu.... dan selamat menyambut ramadan al mubarak.

syahNURazni said...

waalaikumussalam kak ina... lama x dengar cerita... hurm kami di sini sihat2 Alhamdulillah... cuma biasa la ujian2 kecil dari Allah utk mematangkan kami... insyaAllah blog ni akan tros hidup hehehe utk berkongsi dengan sume... semoga selal keep in touch dengan akak...