Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 8, 2010

Hidup Ni Kadang - Kadang...

banyak kadang2 dalam hidup saya... tapi sebelum tue saya nak tunjuk dulu... sekarang saya sedang mengerjakan ini... untuk students saya next week... hopefully berjalan lancar dan memudahkan kerja saya...





oke then back to the topic... sometimes duduk saja2 saya selalu terfikir... beberapa perkara... dan selalunya perkara tersebut dimulakan dengan perkataan "kadang2"...




kadang2 alangkah bagusnya hidup ni adalah seperti yang saya mahukan... saya mahu ada segalanya... saya mahu complete... saya mahu semuanya lengkap... saya mahu sempurna... (lately baru saya sedar saya adalah perfectionist in the imperfectionist)... =(



kadang2 tu saya rasa baiknya kalo saya sentiasa bahagia... baik nya kalo saya tak perlu bersedih dan tak perlu marah... tapi hakikat dunia tak akan sempurna tanpa sifat kekurangan.







kadang2 pulak... saya alangkah baiknya kalo saya tahu apa tanggapan dan kata2 orang ttg saya... alangkah baiknya kalo saya tau ape yg kurang pada saya... mungkin saya boleh baiki diri saya...



tapi kadang2 juga saya tak pasti adakah apa yg saya mahukan adalah yang terbaik untuk saya... dan kadang2 akal waras saya selalu kata... apa yang saya ada sekarang, itulah yang terbaik untuk saya...




saya saya harap sangat saya akan dapat terima apa yang ada dalam hidup saya dengan hati terbuka... positif atau negatif... saya akan cuba menerima dengan seikhlas hati...

cuma saya berharap... saya akan mendapat yang terbaik pada pandangan mata Allah... dan bukan menurut pandangan mata saya...






p/s: tetibe rindu air buah sedap yang penah saya and geng 8 sekawan minum di sabah, tmpt tue diperkenalkan oleh akmal

p/s 2: saya memang teringin nak bercakap heart to heart dengan beberapa orang... tapi ntah la... masih belum ada kekuatan...

p/s 3: kena sejak dua menjak ni saya semakin malas... ya Allah, dekatkanlah aku dengan Mu... agar aku tidak malas lagi...

**********************************************

No comments: