Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 15, 2010

Nak Luah Tapi Tersekat Di tekak...



rasa nak luah semua yg ada dalam hati... tapi selalu tersekat kat tekak... ntah kenapa aku merasa sangat annoying berada di sesetengah tempat... dan skang saya paling annoying berada di rumah...




entah la kenapa... mungkin kerana saya merasakan tidak cukup dengan apa yg saya dapat... selalu saya mengingatkan diri saya supaya melakukan segalanya kerana Allah... tp kadang2 rasa penat mengusai diri dan saya rasa seperti ingin membebel cuma skarang saya tahankan saja hati saya...




saya merasa penat setiap kali cuci toilet... sebab asyik saya jek yg buat... yg lain hanya pandai guna...




saya rasa penat bila setiap kali buang sampah... ntah la, mungkin mereka juga buang... tapi kadang2 bila sampai thp sampah kronik dan teruk... selalu sangat saya yang kena...




saya penat bila setiap kali ais dalam peti sejuk penuh... saya yg kena tekan butang defross... dan saya yg kena selenggara peti sejuk tue... saya tau la peti sejuk tue sy yg punya... tapi bukankah guna bersama2...



saya penat bila sumer kain lap dapur saya saja yg cuci... mereka hanya tau pakai dan pakai...



saya penat setiap kali saya nak buat keje rumah, saya kena betulkan niat saya... ini semua kerana Allah... barulah saya boleh ikhlas... saya penat dan sangat penat...



saya tak mau menegur... sebab semua sudah mampu menjadi mak orang... sumer dah besar2 dan tinggi lampai... tak kan itu pun x faham dan perlu diterangkan...



saya tak mau buat senarai tugas... pada saya itu tanggung jawab bersama... awareness amat penting... nampak toilet kotor tolong la basuh... bukan payah sental pun... berus sikit2 jek... tu pun sumer dah saya sediakan... nak sabun cuci lantai, nak mr. muscle, nak ape? sumer ada...



bukan payah pun nak tekan butang defross kat peti ais tue... tak payah tunggu pun... tekan then biar... nti org lain atau saya nampak tank kat belakang penuh... buang la... itu pun susah...



bukan susah pun bila nampak tong sampah penuh... ikat dan turun buang... kalo awak penat... saya juga penat... kita sama2 keje... sama penat... so jangan jadikan penat itu alasan...



kalo nampak kain lap dapur dah kotor... rendam jek dengan sabun yg saya dah beli tue... tak payah berus susah2 pun kalo pakai sabun tue... rendam sehari, esok dah boleh sidai... tak payah pakai softlan pun kalo malas... kain lap dapur jek pun...



entah la... bila fikir2 sangat hati sakit... sebab tu setiap kali buat selalu ingatkan hati saya buat kerana Allah... tapi serius saya manusia biasa... saya tak terlepas dari keluhan... saya penat... saya betul2 xlarat nak hadapi semua ni...



bila fikirkan ini, mahu saja saya pinang mana2 lelaki utk saya kahwini... dan akhirnya saya boleh keluar dari environment ini... tp kadang2 akal waras selalu berkata... mungkin suami yg saya grab and go tue nanti berperangai buruk seperti itu... huhuhu entah la...



redha dengan segala ketentuan Ilahi... saya harus sabar dan kuat hingga ke hari itu...



p/s 1: dimanakah lelaki itu? saya merindui kamu... kenapa kamu tak nampak saya disini





p/s 2: saya rindu saat ini... saat yg tak perlu fikir nak bayar itu dan ini, saat yg tak perlu sakit hati kerana sesiapa... saat yg selalu saya nantikan hari esoknya... saya rindu saat ini...



p/s 3: TAHNIAH buat mas... kawan sejati... kawan yg slamanya akan selalu dalam hati... kawan antara 3 kawan terbaik sewaktu di UMS... TAHNIAH... kerana kamu sudah bertemu kebahagiaan kamu... kebahagiaan bersama lelaki tercinta selepas semua derita yang kamu dah lalui... dan kini saya dapat melihat kebahagiaan itu berpanjangan... TAHNIAH... atas berita gumbira itu... serius saya tumpang gembira...

*************************************************

No comments: