Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, October 31, 2010

Tenang..

hari ini saya sedikit tenang... sedikit tabah dan sedikit kuat... mungkin kerana saya lebih mengingati Allah berbanding dia... sebab itu saya diberi ketenangan...



saya yakin... Allah mahu saya lebih mencintaiNya berbanding insan lain... dan saya berharap saya boleh membetulkan kesilapan saya... saya akan lebih mencintai Allah melebihi cinta saya kepada dia...



saya yakin... Allah akan tunjukkan apa yang terbaik utk saya... saya yakin...



mungkin saya bukan untuk dia... dan mungkin dia akan beroleh perempuan yang lebih baik dari saya... dan mungkin sebenarnya Allah telah sediakan insan yang lebih baik daripada dia untuk saya... insyaAllah



apa yang perlu saya lakukan hanyalah yakin dan terus menambah cinta saya kepada Allah... dan pasti saya akan bertemu dengan jawapannya...



Saturday, October 30, 2010

moga perasaanku masih dikuasi oleh akal dan bukannya hati...


dulu masa mula2 mengenal cinta... saya menangis sekali...


kali kedua memahami cinta... saya tidak menangis... tapi hati saya banyak sakit dan sesak... dada saya bagai dicucuk dengan besi panas...


sejak dari saat itu saya berdoa moga Allah menghentikan perasaan cinta saya andai dia bukan untuk saya... doa saya lagi moga insan ketiga yang hadir selepas ini adalah yang sebenarnya untuk saya...


3 tahun saya sepi tanpa perasaan cinta... Alhamdulillah saya sudah mampu bersahabat dengan cinta pertama saya... dan SUMPAH!! saya tiada hati dengan nya... dan kami mmg close fren walaupun kami x penah bersua...


dan sekarang perasaan itu datang kembali... dalam versi yang berbeza... versi matured... versi matang... tapi yang ketiga ini sungguh hebat... saya tidak berhenti menangis dan hati saya bertambah sesak... saya tahu saya kuat menghadapinya... sebab Allah hanya menguji hambanya dengan ujian yang mampu ditanggung hambaNya... jadi saya yakin saya kuat... saya yakin saya mampu...


cuma saya mohon kepada Allah... moga inilah jodoh saya... walaupun apa yang ada pada dirinya ada yang tidak saya senangi... ada yang tidak saya sukai... moga doa pertama saya dimakbulkan... inilah insan ketiga dan inilah insan terakhir...

Friday, October 29, 2010

Long Time No See...


esok perlawanan akhir bola sepak antara Kelantan and Negeri Sembilan... saya tidak mengharapkan apa2 tentang perlawanan tersebut melainkan satu perkara... dia pulang ke sini untuk kali yang terakhir... moga Allah makbulkan permintaan saya utk kali ini...



sejak entri terakhir saya cuba mengelakkan dari mengupdate entri... kenapa... kerana setiap kali saya menjengah blog ini, air mata saya mesti akan mengalir... huahuahua...



dua hari pertama, isnin dan selasa saya mmg mereng... hati bagai dicucuk2 kerinduan... tapi syukur rabu dah berkurang, walaupun saya ttp menangis sekejap... khamis dan hari ini syukur sangat... mungkin kekuatan yassin dan kunjungan ke masjid semalam saya menjadi kuat...



saya berharap sangat saya kuat dan tabah... saya hanya perlu bersabar dan berdoa moga dia menjadi milik saya...



p/s1: seorang sahabat saya diuji Allah... doa saya moga dia tabah dan kuat... pasti ada sebab Allah menguji kita... mungkin mahu kita lebih mendekati dan mencintai dia... sama seperti saya... saya diuji kerana saya juga pernah melupakan Allah


p/s2: Alfatihah kepada Asraf Danial yang telah pulang ke rahmatullah petang semalam... walaupun x pernah mengenali mu... hanya satu pekara terlintas dihati saat menerima berita ini... Kamu mendahului cikgu dalam urusan itu... moga rohmu dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam golongan hamba yang beriman...


Wednesday, October 27, 2010

Rindu

saya sesak nafas MERINDUI dia...


tapi dalam masa yang sama, saya tertanya-tanya... adakah dia JUGA turut merasai apa yang saya rasa...


saya sudah tidak cukup kuat menghadapi semua ini...


saya sesak... saya penat... saya letih...


dulu... 3 tahun kosong tanpa perasaan ini, saya rasa kosong... tapi sekarang... bila perasaan ini datang... saya rimas...


hidup saya tak keruan... satu jek persoalan yang bermain dalam fikiran saya... adakah dia juga punya perasaan yang SAMA... kalau ya, saya tidak kisah meroyan begini... saya tidak kisah hilang selera makan... saya tidak kisah mandi tak basah... saya tidak kisah semua tue...


tapi kalau saya sorang sahaja yang terhegeh2... itulah yang memenatkan saya...


tapi bagaimana saya mahu tahu perasaan dia... saya tidak berani bertanya... saya takut dia menjauh dari saya... saya takut saya lebih kecewa...

saya tidak mahu... saya tak sanggup...

apa yang boleh saya lakukan kini hanyalah berserah kepada Allah... berserah kepada ketentuan Ilahi... cuma doa saya, Allah memberikan saya kesabaran dan kekuatan...

saya harus kuat, saya harus sabar menanti sehinggalah saya menemui kepastian...

**Allah... berikanlah saya kekuatan sehingga ke saat itu...**

Tuesday, October 26, 2010

Dia...


jenguk di tepi jendela... tgk langit... saya menangis...


tengok lappy... saya menangis...


tengok handfon... saya menangis...


tengok SMS dia... saya menangis...


sebelum tido, terlintas dia difikiran... saya menangis...


tengok FB dia... saya menangis...


bangun tengah malam, terfikirkan dia... saya menangis...


serius saya rasa saya sakit... serius saya rasa saya perlu dirawat...



Allah... berikan saya kekuatan utk tabah dan kuat menghadapi apa juga kemungkinan... apa juga boleh berlaku... apa juga boleh terjadi... saya takut saya tidak cukup kuat menghadapi semua ini...

Saturday, October 23, 2010

Meniti Minit - Minit Terakhir...


minit minit-minit terakhir hari sabtu ini buat saya terfikir... apekah masih ada hari esok untuk saya... atau hari ini adalah hari terakhir saya...


Allah... Engkau tahu apa yang terbaik untuk hambaMu ini...


meniti minit - minit terakhir ini buat saya terfikir, apekah suasana hari esok sama seperti suasana hari ini?


Allah... Engkau tahu apa yang terbaik untuk hambaMu ini...

meniti minit - minit terakhir ini buat saya terfikir, apekah perasaan saya esok masih sama seperti hari ini...


Allah... Engkau tahu apa yang terbaik untuk hambaMu ini...


meniti minit - minit terakhir ini buat saya terfikir, apekah saya kuat untuk hari esok tanpanya...


Allah... Engkau tahu apa yang terbaik untuk hambaMu ini...


meniti minit - minit terakhir ini buat saya takut untuk memikirkan kemungkinan yang akan saya hadapi di hadapan...


Allah... Engkau tahu apa yang terbaik untuk hambaMu ini... berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi segala kemungkinan... berikanlah aku kekuatan untuk menerima segala takdir yang telah Engkau takdirkan untukku...



Thursday, October 21, 2010

Anak2 Didik Ku Tersayang...

Assalamualaikum wbt kepada semua pembaca... serius, saya rasa terpanggil untuk menulis notes ini... sebab saya cuma ada kurang lebih sebulan lagi utk memastikan pelajar saya bersedia menghadapi peperiksaan kimia STPM 962...


persoalan pertama saya... adakah calon2 semua bersedia? masa terus berjalan... semakin dekat dan semakin mendebarkan... kalau jawapan anda, anda belum bersedia... maka siapkanlah persediaan anda mulai SEKARANG... tapi kalau persediaan anda telah lengkap, SYUKUR Alhamdulillah... saya menumpang lega...


bagi yang belum bersedia... sila lakukan apa yang patut MULAI SAAT INI... cuba la ulangkaji kembali apa yang telah diajar oleh guru... untuk subjek kimia, cuba jaya dengan latihan, jujur dengan diri sendiri dalam membuat latihan... bandingkan jawapan anda dengan skema yang diberikan... cuba memahami konsep yang ditanya...


untuk soalan Kimia STPM... kalau mereka2 yang pernah dan selalu membuat soalan tahun-tahun lepas, pasti anda akan menemui rentaknya... bentuk soalannya hampir sama... konsep yang diuji juga tidak jauh bezanya... cuma situasinya sahaja diubah...


bagi yang terlalu jauh menyimpang... yer, saya tau ada yang begini... kerana mungkin anda merasakan tingkatan 6 tidak sesuai dengan anda, dan anda masih mengharap utk keluar ke tempat yang lebih baik... tapi akhirnya anda terperangkap dalam Tingkatan 6 setelah tidak dapat kemana2...


jangan putus asa dan jangan jadikan tingkatan 6 hanya persinggahan... lakukan yang trbaik... better late than never... lebih baik anda mencuba utk memahami konsep... mahu tukar aliran, sudah terlambat... mahu berhenti.. sungguh membazir waktu... apa PILIHAN yang anda ada? hanya 1... TERUSKAN...


TERUSKAN sahaja apa yang anda sudah lalui... 1 bulan kurang lebih sahaja lagi... cuba recall kembali apa yang telah guru anda di Tingkatan 5 telah ajari... sebab KIMIA STPM tidak bermakna TANPA KIMIA SPM... basicnya di SPM... dan lanjutannya di STPM...


walaupun pengalaman saya yang masih cetek mengajar STPM tetapi banyak perkara yang saya notice...


1. pelajar lepasan SPM cenderung lupa dengan apa yang telah mereka pelajari sewaktu SPM, ini menyebabkan mereka gagal menguasai KIMIA STPM... mengira bilangan mol, menukar unit, membuat electron configuration, membuat persamaan redok, mengingat kembali bagaimana menamakan alkane, alkene dan ciri2 nya, mengira formula empirik, mencari bagaimana menggunakan formula empirik utk mendapatkan formula structure dan molecule, membuat persamaan redoks, mengingat kembali perkara basic dalam chemical bonding dan polimer, rate of reaction, electrolisis dan sebagainya... semua ini merupakan basic untuk anda yang telah anda pelajari sewaktu SPM...


2. perkara kedua, pelajar selalunya cenderung untuk bergantung kepada periodic table... saya sarankan anda menghafal 20 element pertama dalam jadual berkala... bermula dari hidrogen hingga lah ke calcium... hafal berserta dengan no atom and no jisim nya... atomic number and mass numbernya... ingat dan cuba hafal... paling tidak pun hafallah RAM dan no atom utk element2 yang glamour seperti hidrogen, carbon, oksigen, nitrogen, sodium, megnesium, sulphur, gas2 nadir dan sbg... bukan apa... ini adalah bagi menjimatkan masa anda. apa bila anda mengingati no atom and RAM utk element2 glamour ini, sekaligus anda sudah menjimatkan masa untuk menyelak periodic table utk mencari maklumat tersebut... dengan itu masa yang anda dah savekan boleh anda gunakan utk selesaikan soalan yang lebih memerlukan perhatian.


cuba sedaya upaya... sesuaikan cara belajar anda dengan subjek... bak kata cikgu dan pensyarah saya... pelajar bijak adalah pelajar yang study smart bukan study hard... tak perlu bersusah payah menghafal satu buku utk setiap subjek... x perlu sekiranya anda tahu kunci study nya... mungkin sesetengah subjek memerlukan anda banyak membaca tetapi tidak KIMIA @ CHEMISTRY...


tetapi untuk kimia, cukup sekadar memahami konsep... bagaimana mahu memahami konsep? cuba memahami konsep melalui latihan... perbanyakkan latihan anda... dan anda pasti kan berjumpa dengan pattern soalan yang lebih kurang sama...


lebih banyak latihan yang anda buat, maka lebih banyak skill dan konsep yang anda akan faham... KIMIA tidak boleh difahami hanya dengan membaca... satu soalan mencari Mol mempunyai kurang lebih 2 @ 3 cara penyelesaian yang berbeza... sekiranya anda gagal menguasai konsep dan memahami konsep anda pasti akan tengelam punca...


dan ingatlah seperkara... guru adalah pemudahcara... PRA U... adalah satu persediaan untuk anda keuniversiti...


diuniversiti... tidak semua akan disuap... 1 assignment diberi... 1 due date diberi... dan nah... carilah sendiri sumbernya... dan itulah yang cuba kami guru2 pra u cuba terapkan dalam P & P serta dalam Penyelidikan... memberi anda pendedahan utk anda MENCARI SENDIRI...


saya cenderung utk memberi pelajar saya slide powerpoint... mohon JANGAN hanya bergantung kepada SLIDE saya 100%... kerana slide saya hanya cara saya memudahkan P&P dan outline utk anda lanjutkan pembacaan... cuba rujuk buku berbeza... belilah lebih dari 1 buku rujukan... kerana setiap buku ada keistimewaannya... serius saya ada 13 bh buku rujukan dan buku latihan utk kimia fizikal, begitu juga kimia organik dan kimia inorganik... kenapa tidak anda? tidak rugi melabur duit kepada buku... sungguh tidak rugi...


kalau anda tidak berkemampuan... tidak perlu risau... berpakatla dengan rakan sekelas untuk membeli buku yang berbeza2... pelajar A beli buku Longman, pelajar B beli buku Fajar, pelajar C beli buku Pelangi, pelajar D beli buku Arah Pendidikan, pelajar E beli buku Federal... maka anda boleh bertukar2 fikiran dengan buku2 berbeza... dan utk pelajar STPM Kimia SMKGS... ada banyak buku rujukan yang boleh dipinjam dari bilik Pembantu Makmal... pinjam2 la... buku international pun ada seperti Mc Graw Hill dan Prentice Hall... pinjam dan cuba lihat mungkin cara penyampaian buku2 luar negara ini lebih mudah utk anda fahami...


setelah anda berusaha... tetapi masih buntu... feel free to come and meet me...


Akhir kalam saya... cubalah lakukan yang TERBAIK... bukan untuk SAYA... tapi untuk ANDA... anda buat, anda dapat... bak kata Ustazah Siti Nor Bahiyah...


pesan terakhir saya:


1. bagi calon STPM, buatlah yang terbaik... kami guru2 sentiasa mendoakan anda... save the best for last... masih belum terlambat utk berubah dan berusaha... kejayaan memerlukan pengorbanan...


2. bagi calon SPM... juga buat la yang terbaik... SPM bukan penghujungnya... bila anda berjaya menggenggam segulung Ijazah... itulah kejayaan sebenarnya... dan PASTI kan anda tidak membakar kertas soalan dan membakar buku2 SPM anda... kerana kita tidak tahu apa ketentuan Allah pada masa hadapan... mungkin, anda ditakdirkan menyambung diploma, atau matrikulasi, atau kolej swasta atau STPM... dan ingat bila anda menyabung STPM... buku2 SPM sebenarnya masih diperlukan... jadi jgn bertindak BODOH seolah2 selepas SPM anda akan tros melupakan SEKOLAH...


3. kepada bekas calon PMR... silalah berkelakuan baik... jaga adab dan sahsiah... jadilah yang terbaik... ikut la program SELEPAS PMR sehingga habis... kerana sepanjang saya menjadi guru SMKGS.. saya melihat ramai pelajar yang digilap potensinya melalui PROGRAM ini...ada yang asalnya tidak berani berpantun, bersyair, bersajak... tapi rupanya berpotensi utk menjadi pemantun sekolah... ada juga yang boleh menjadi pemidato sekolah... disinilah potensi anda digilap...


4. kepada rakan guru, dan rakan2 lain yang tidak termasuk dalam 3 kategori diatas.. dan mendapati notes ini berguna utk mereka2 disekeliling anda... sampai2kan lah... mungkin dengan menyampaikan perkara baik... kita akan menjadi lebih tenang dan bahagia... doa saya moga dengan melalukan perkara ini, Tuhan akan memberi ganjaran yang baik kepada 4 Pelajar saya yang bakal mengambil STPM pada tahun ini...


SEKIAN... WASSALAM


Monday, October 18, 2010

Terngiang-ngiang...



serius... kematian pak su mer meninggalkan impak yang besar kepada saya... sampai ke hari ini saya masih dapat bayangkan 2 benda tentang dia...

1. wajah dia kali terakhir saya jumpa iaitu waktu saya kerumah nya masa raya hari tue dan sewaktu terserempak dengan dia dipasar malam selepas kami pulang dari rumah dia... serius saya tak boleh lupa wajah tue...

2. ada satu kenangan waktu dia datang tido dirumah... waktu malam, kami x tido dan renggangkan tingkap utk tengok haiwan apa yang sebenarnya datang utk makan buak kerkuk...


serius saya masih terbayang2 2 perkara ini setiap waktu...

perkara kedua yang saya masih terbayang adalah sms dari adeq...

petang tue saya sampaikan satu berita kepada adik melalui sms...

then saya mendapat balasan dengan 1 persoalan... yg pada saya melucukan, tapi masih menyentuh hati... awak suka dia ker?

mesej kedua yang saya terima selepas itu yang betul2 menyentuh hati... dan saya masih simpan sampai skarang...

"haha.betul la tu.kalo tkt kehilangan,kena la buat sesuatu.hehehe"

serius sampai skang saya masih simpan sms tue... hehehe penguat jiwa mungkin...

saya tidak pasti dengan perasaan saya, hanya Allah yang tahu... kadang2 saya betul2 takut kehilangan, tapi kadang2 saya rasa saya tidak perlukan dia... sebab tue saya katakan saya tidak pasti...

doa saya moga Allah berikan saya petunjuk... untuk buat sesuatu, saya masih tidak berani... takut jadi macam dulu... buat satu tindakan... hinggakan saya sakit hati sendiri...

apa yang boleh saya buat hanya, sapa di FB dan chat di FB... itu sahaja... utk mengekalkan persahabatan... mungkin setakat ini, itulah kekuatan saya... lebih dari itu... belum lagi...

moga Allah beri saya petunjuk... apa yang terbaik untuk saya...




Saturday, October 16, 2010

Leisure...

almost 2 weeks ni aku rasa penuh dan sesak sungguh... tapi hari ini mmg rasa leasure sangat... masa terasa bergerak dengan sangat lambat... sungguh indah kalo hari2 begini...





sungguh indah... hari ni saya akan habiskan dengan melakukan sesuatu yang tidak mendatangkan tekanan dan menyenangkan hati saya... sebab esok saya akan mula bekerja dan kembali tertekan seperti biasa...




kepada yang mempunyai masa lapang yang banyak seperti Anis ahmad, sila la nikmatinya, sebelum masa anda menjadi sedikit sempit... =)

Takdir... Hanya Allah Yang Tahu...

saya percaya dengan takdir Allah, tapi saya juga manusia biasa... kadang2 saya terlupa... saya alpa dan saya terlalu mengikut perasaan...

tapi jauh disudut hati sebenarnya saya yakin dengan takdir Allah...


saya suka tgk gamba2 nih... walaupun x relate dengan perasaan dan tajuk entri saya nih... tapi saya tetap nak letak jugak... =)



indah bukan?! mmg indah...



dan ini sebenarnya gambar yg sesuai dengan entri saya... hehe tapi yes... itulah takdir cinta...

p/s: gembira dengan kebahagiaan kawan2... and congrate to fizah (hafizah mohd wahi) atas kurniaan baby twin... doa saya moga mereka sekeluarga bahagia...

****************************************

Friday, October 15, 2010

Jatuh Lagi...

tadi air mata jatuh lagi... entah kenapa saya mudah jatuh air mata kerananya.. padahal kami tiada apa2 pun kaitan...

saya harap saya kuat.. saya harap saya tabah...

doakan saya...

Saya Harus Kuat... Saya Kena Kuat...



semalam setelah mengesahkan... saya tros menangis... sebenarnya saya juga hairan... kenapa saya menangis... saya tak ada kaitan pun dengan dia... saya tak apa hubungan pun dengan dia... saya biasa2 jek dengan dia... tp mendengar berita itu buat saya sesak dan tros menangis...


air mata bukan sikit2... semangat down tros...


tapi Alhamdulillah hari ini saya sedikit kuat... walaupun kelenjar air mata saya belum begitu kuat... air mata boleh jatuh bila2 masa saja... tapi insyaAllah saya akan kuat... saya akan bertambah kuat... saya harus kuat... demi masa depan saya...


apa yang berlaku mungkin ada hikmahnya... cuma saya saja yang belum mengetahui apa yg berlaku...


mungkin di sana dia akan bertemu dengan insan yang lebih baik... dan mungkin akan ada yang lebih baik utk saya...


blogger dan semua pembaca... doakan saya kuat dan tabah... doakan juga yang terbaik utk saya pada masa2 mendatang...



Thursday, October 14, 2010

Tidak Cukup Kuat...



Hari ni kepala otak serabut... senarai dalam list saya ada 13 dan saya hanya berjaya completekan 2 sahaja... deadline dah dekat... saya senak memikirkan semua tue...


tambah pula dengan berita yang saya terima dari FB semalam.. tidak tidur lena memikirkan semua tue... dan hari ini saya sudah MENGESAHKAN kebenaran cerita itu...


yep dalam entri semalam saya kata saya akan redha... tapi hari ini air mata saya mengalir... sya menangis... kali kedua menangis kerana lelaki... pertama dulu masa saya percaya dengan fitnah manusia durjana...


dan hari ini saya menangis lagi... bodoh kan menangis kerana lelaki yang tak pernah pun pandang kita... saya rasa sungguh bodoh tapi saya tak tau bagaimana nak menahan air mata ni dari keluar...



dalam hati saya berdoa moga ini tidak berlarutan hingga ke sudahnya... biar la sampai hari ini saya... saya yakin dengan ketentuan Allah... mungkin dia bukan jodoh saya... mungkin juga Allah sudah aturkan yang lebih baik utk saya... dan saya redha... sungguh saya redha...



kekuatan saya bertambah lemah bila saya dapat tau saya kena jadi MC masa jamuan pemimpin pelajar ahad nie... hati saya berat nak pergi majlis tue... sebenarnya plan saya adalah utk bayar sahaja tapi tidak attend majlis tue... saya penat... banyak benda saya kena settle...


saya bukan tak mau jadi MC... saya tidak kisah menjadi MC... cuma saya sakit hati bila tidak diinform dari awal... perjalanan majlis and what so ever... saya sakit hati... sebab saya tau saya bukan manusia yang kuat critical thinking... everthing need to be plan first... kalo tak saya mmg akan gagap di depan...

maafkan saya kepada yang berkenaan sebab saya telah menyerang anda... huhu emosi saya berada pada tahap maximum... mohon maaf sungguh2... saya mmg emo sangat2...


ALLAH, BERIKANLAH AKU KEKUATAN UTK MENGHADAPI KENYATAAN INI... DAN BERIKANLAH AKU KESABARAN UTK MENGHADAPI SEGALA KESULITAN DAN KEPEDIHAN...



Wednesday, October 13, 2010

Perpisahan...



saya mungkin akan berpisah selamanya dengan dia... mungkin... saya juga tidak pasti dengan itu... tapi saya rasa itulah yg dimaksudkan dengan statement seorang rakan dalam FB dia...


mungkin Allah nak tunjuk yang saya bukan utk dia... xpe saya redha... sebab sekarang hidup, mati, jodoh dan apa juga berkaitan hidup saya saya serahkan hanya kepada Allah.. saya betul2 redha...


sungguh saya redha...


ye la... tipu juga kalau katakan saya tidak punya perasaan terhadap perpisahan ini... mmg tipu sangat... tp serius apa lagi yang saya harus buat... kalau mmg sudah tertulis dia milik org lain... bagaimana kuat pun saya memaut akhirnya saya harus juga lepaskan...


saya redha... mungkin nti setelah dia pergi saya akan lebih tenang menghadapi kemungkinan mendatang...


Allah... berikan saya kekuatan... saya harus kuat dan redha dengan semua kenyataan yang akan saya hadapi kelak...

Dalam Kenangan...

bersediakah kita menghadapi kematian? bagaimana kalau ia datang menyapa kita sesaat lagi... dalam keadaan apakah kita, ketika ia datang? cukupkah amal ibadah kita ketika kita dijemput? memikirkan itu semua, saya menjadi takut...



ditambah pula dengan 2 kematian terdekat ahli keluarga saya... sebulan satu kematian mengunjung tiba... bermula dengan kematian mak ndak akibat kemalangan jalan raya bersama cucunya pada hari raya lepas... saya sudah mula takut... takut kerana saya tahu amalan saya tidak cukup... sebulan selepas itu, spesifically semalam, saya menerima lagi berita kematian, Pak Su Mer (bapa saudara sepupu saya) pergi meninggalkan kami...



usia nya lebih muda dari saya... sebaya adik... tapi Allah lebih sayangkan dia... kali terakhir kami bersua adalah pada cuti hari raya lepas...



mak kata, dia banyak berubah... dia peramah, x seperti sebelumnya... kalo kami datang ke rumah nya dia akan terperap dalam bilik... mungkin itu tanda perubahannya... cuma kami g tidak sedar...



ada kenangan yang terlintas difikiran saya... masa kami kecil dahulu... cuma bila dah besar kami semua bawa haluan masing2...



Ya Allah, terimalah kehadirannya... semoga dia tergolong dalam golongan hambaMu yang beriman...



p/s: moga keluarga Tok Su tabah menghadapi segala dugaan dan cabaran...

p/s2: ada seseorang berpesan "jgn asyik memikirkan mati hingga lupa utk menambah amalan, fikir mati itu bagus, tapi dalam masa yg sama amalan jangan dilupa... "



Tuesday, October 12, 2010

Teng Q Dilla...


THANKS TO DILLA...
FOR BEING MY 40TH FOLLOWER...
**********************************

Monday, October 11, 2010

ketika ini...

FAKTA TENTANG SAYA KETIKA INI...

1. saya suka buka blog saya sejak syaa tukar layout yg baru... hehehe dan sekarang saya tau... saya akan tukar layout saya selalu... supaya saya tidak bosan pada blog saya...






2. saya rindukan seseorang... tapi perasaan itu bukanlah berpanjangan... means saya tidak la selalu rindukan dia sepertimana saya rindukan keluarga saya... semoga rindu ini diredhai Allah... Allah, andai rindu ini membawa ku kepada kesudahan yang diredhaiMu, biarlah perasaan ini terus disitu... tapi andai ia bakan mengundang kemarahan dan kemurkaanMu... maka, jauhkanlah segera perasaan rindu ini...


3. saya tak sabar nak melihat wajahnya... penantian ini sungguh menyiksakan...



4. saya tahu laluan hidup saya masih panjang... dan saya juga tidak pasti apa yang menanti saya di hadapan... doa saya moga Allah berikan saya kekuatan utk menghadapi segala kemungkinan... semoga saya kuat menghadapi segala cubaan dan dugaan... semoga saya redha dengan segala ketentuan... semoga saya tabah menghadapi segala kemungkinan... semoga perjalanan saya dimudahkan... paling penting, semoga saya istiqamah dalam perjuangan dan amal ibadah saya...


5.



6. doa saya... moga perjalanan hidup saya dimudahkan... moga Allah meredhai hidup saya... moga saya mampu berubah demi kebaikan... moga hidup saya seceria tulip di bawah...




***************************************************

Sunday, October 10, 2010

Lama Sungguh...

saya rindu dia... sangat2... entah la.. rasa mcm dia sungguh jauh dari saya... entah juga saya tidak pasti dengan perasaan ini...



tapi yg pasti ada satu rasa dalam hati utk dia sekali sekala...



saya yakin... dan sekarang hanya satu perkara yang harus saya lakukan... percaya jodoh hanya ditentukan oleh Allah... lambat atau ceat itu hanyalah urusan DIA yang maha berkuasa...



dulu ada juga yang cakap lambat jodoh mungkin sebab gangguan Jin atau whatever... tapi sekarang saya YAKIN dan PERCAYA... itu hanyalah ujian Allah dan Dia tahu apa yg terbaik utk hambaNya... lambat atau cepat bukan ditentukan oleh jin atau seketurunan dengannya... tapi ditentukan oleh Allah...



esok satu hari lagi permulaan minggu yang baru... hurm semoga esok lebih baik dari hari ini... dan insyaAllah esok saya nak mula buat sesuatu utk diri saya... harapan saya semoga berjaya... apedia? tunggu bila saya berjaya laksanakan baru saya bagitau...



oke sudah sudah... saya mahu tidur... hehehe... good nite...



p/s: SELAMAT PENGATIN BARU kpd Dr. Sheikh Muszaphar Shukor dan Dr Harlina... moga berbahagia hingga ke syurga... saya suka gambar pra perkahwinan kalian... hehehe its nice... but i dont feeling like watching u both on tv... hehehe malas nak tgk sebab nti saya akan mula berangan cemana dengan majlis kahwin saya... hehehe...



Tuesday, October 5, 2010

Saya Sedar Tapi Saya Tidak Mahu Faham

saya sedar jodoh aturan Allah... tiada yang dilangit mahupun yang dibumi mampu mengatur semua itu melainkan Allah... tapi saya kadang2 x faham kenapa saya begini...

entah la... saya pressure... tertekan dengan diri sendiri... tertekan dengan persekitaran... tertekan dengan keadaan sekeliling... saya nak tukar environment... tapi dalam masa yang sama saya takut keadaan baru saya akan lebih buruk dari apa yang saya hadapi sekarang... lagi pula saya sayang dengan persekitaran sekarang... walaupun saya pressure tapi saya senang hati...

entah la... cuma lately ni jek la... lepas saya bagitau bos saya ttg keadaan saya yg pressure... dia cam lain dengan saya... saya bukan tertekan kerana kerja... cuma saya rimas bila dia asyik sebut pasal personal life saya... suruh saya buat keje x pe... kejar saya utk suh saya cepat siap pun saya x kisah... cuma bila kehidupan peribadi saya pun nak diambil tahu saya jadi rimas... seolah2 disekolah pun saya sudah dikongkong, balik rumah pun saya di kawal... hurm rimas kan...

harapan saya cuma saya dapat baik hubungan ni menjadi lebih baik... cuma cam susah sebab saya sorg jek yg nampak berusaha... tp insyaAllah saya akan cuba...

doakan saya yang terbaik... doakan saya...

p/s: congrate to my housemate Tuan Mazliana kerana akan melangsungkan majlis perkahwinannya cuti sekolah ini... akhirnya kak Mar bertemu dengan insan itu... selamat berbahagia... setelah lama mencari akhirnya kini sampai la saat berbahagia itu... saya tumpang bergembira...

Sunday, October 3, 2010

Lama Benar...

lama x mengupdate blog... bz la katakan... bukan bz ape... bizi berfikir... saya dipersimpangan dilema... minggu akhir itu memerlukan saya membuat keputusan terbaik... tapi Alhamdulillah akhirnya saya berjaya membuat keputusan yang terbaik... mohon maaf kepada mereka2 yang tidak berpus hati dengan keputusan tersebut... banyak pertimbangan sebenarnya perlu dibuat..


weekend pulak balik umah kak ida... hurm indah... hehehe... sabtu dan ahad penuh dengan aktiviti yang mengenyangkan perut... hehehehe

and now i'm back in Gombak... stuck kat umah 20D ni utk ke sekolah esok... baju dah ready and bekal utk esok belum lagi... maybe esok pagi baru siapkan... rasanya sempat...

oke done!!! nak tido... nanti update lagi...