Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 22, 2010

Entah Ler...



hari ini mesyuarat mengenai pembinaan pelan strategik sekolah... hurm seramai 20 orang terlibat dari pelbagai bidang (HEM, Akademik, Pembangunan Fizikal, Hubungan Luar dan mcam2 lagi lah...)



selesai meeting saya lepak dibilik Pn Nik seketika... sambil tunggu Puan Nik... saya berbual dengan seorang kakak... hurm soalan pertama yang ditanya oleh kakak ini adalah... bila saya nak kawen...



hurm sebenarnya saya sudah biasa dengan persoalan begitu... cuma mungkin kerana soalan ini keluar dari mulut kakak ini yang sebenarnya saya kurang baik dan tidak berapa sebulu dengannya... maka saya jadi pedih dan terasa hinanya...

kalau la ada orang boleh jenguk tengok apa yang ada dalam hati saya... mungkin mereka akan faham... atau kalaula mereka boleh menjadi diri saya hanya utk setengah jam... yes mereka akan faham...

erm tapi sebelum saya lanjutkan... saya mahu katakan sesuatu... entri ini bukan bermakna saya desperate... tapi saya cuma mahu mereka2 faham apa yg ada dalam hati saya dan juga mereka2 yang sama cam saya... itu sahaja... sebab saya YAKIN semua ini adalah datang dari Allah...

saya rasa tak ada orang dalam dunia ni yang tak nak kawen... tiada orang dalam dunia ni yang nak terus terusan single walaupun kat mulut dia asyik menjaja bangga menjadi single...



tapi mungkin ini adalah ujian Allah... saya yakin ini adalah ujian Allah utk saya... mungkin utk mendekatkan saya denganNya... sebab saya tahu... saya mmg seperti layang2... kadang2 saya dekat dan kadang2 saya jauh... kalau angin kuat saya akan terbang tinggi dan kalau angin tak ada saya akan terbang rendah... dan mungkin kerana itu Allah mahu saya lebih dekat denganNya... sebab tue dia belum menghadirkan seorang suami utk saya...

saya juga tahu... kalau jodoh saya sampai saat ini... mungkin saya terpaksa berhutang dengan Bak Rakyat, bank pilihan anda kerana financial saya masih belum mencukupi... mungkin ini cuma alasan... tapi yep inilah kebenarannya... dan Allah maha tahu apa yang terbaik tuk setiap hambaNya...



saya juga tahu... saya belum bersedia utk itu... saya belum ready sebab ilmu agama saya masih cetek... saya ingat pesan kakak2 di makmal... masa single ni sebenarnya Allah mahu kita bersedia supaya menjadi ibu dan isteri yang terbaik... mungkin masa yang panjang ni Allah mahu saya bersedia dengan ilmu agama yang cukup...

saya yakin... jodoh adalah ketentuan dan urusan Allah... tiada kaitan dengan apa juga faktor... ada yang pernah kata jodoh lambat sebab faktor jin dan saka... saya tidak percaya itu... sebab saya percaya jodoh adalah hak ALLAH utk hambaNya.. Dia berhak menentukan bila yang sesuai...



saya yakin jodoh saya akan tiba... cuma saya tidak tahu lambat atau cepat... azam saya selagi belum tiba selagi itu saya akan persiapkan diri utk menjadi isteri, ibu, ipar duai dan menantu yang baik...

readers... doakan saya yer...

saya mahu jalani hidup dengan tenang dan kuat... saya tidak mahu anasir luar mempengaruhi jiwa saya... saya mahu hidup hanya dengan Allah... saya mohon Allah kuatkan hati dan jiwa saya... saya mohon Allah beri saya kekuatan mental dan fizikal utk saya lebih dekat denganNya...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"



No comments: