Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, November 5, 2010

Hanya Untuk Kamu...

saya tidak pasti ini perlu atau tidak... tapi buat masa ini saya merasakan ini perlu... tapi nti bila saya rasa ini tidak perlu... saya akan delete...



awak tahu... saya mula kenal awak dari sebelum awak munculkan diri di hadapan saya lagi... saya mula kenal awak dari cerita rakan2 ofis... mereka menceritakan keramahan awak...



dan serius... saya tertarik utk kenal empunya diri yang dimaksudkan...



pertama kali melihat awak... adalah waktu pertama kali awak memperkenalkan diri kepada kami...



selepas itu tak ada lagi... tapi serius... seminggu itu buat saya gila... usikan kakak2 buat saya benar2 jatuh... saya akui saya mudah jatuh... dan saya mudah lemas... tapi juga saya mudah serik...



tapi minggu itu adalah satu perubahan buat saya... 3 tahun saya diam tanpa cinta... tiga tahun saya tak mahu ada perasaan pada sesiapa... 3 tahun hati saya kering... tapi minggu itu betul2 buat saya gila... usikan kakak2 sebenarnya meninggalkan kesan yang mendalam kepada saya...



kunjungan awak setiap pagi buat hati saya berdebar... hinggakan hari2 terakhir itu saya sentiasa memikirkan cara bagaimana mengelakkan diri... takut perasaan ini nampak obvious...



sebab itu awak selalu nampak saya abaikan awak, sebab tu awak nampak saya buat tak kenal dengan awak... walhal saya rasa saya la org yg paling banyak kenal ttg awak dalam bilik tue...



ada satu kenangan manis yg kadang2 saya tergelak mengenangkan kembali... waktu tu hari khamis... saya pakai baju sama warna dengan awak... masa lepas punch kad nak balik... saya turun bilik dan ambil beg... then time saya nak keluar... kebetulan awak juga keluar dari bilik awak... memakai baju yg sama... merah muka saya diusik mereka... hehehe... malu dan sungguh malu...



awak... saya simpan perasaan saya sorang2... saya simpan... tapi bila awak kembali kepada asal... saya lega... sekurang2nya hanya terserempak sekali dua...



tp rupanya, Allah mengaturkan yg lebih hebat utk saya... saya dengar khabar yg mengatakan awak akan berpindah dekat dengan tempat saya... saya jadi berdebar... hari2 saya melihat jendela... hari2 saya melihat... apekah awak sudah ada atau tidak...



akhirnya hari yg saya tunggu tiba... dalam hati bercampur... ada suka ada tidak... suka sebab saya dekat dengan awak... tidak suka sebab... biarlah... hanya saya yang tahu...



awak tahu... sejak awak datang... saya ada satu rutin... rutin yang saya akan jawab kalau awak tanya saya... saya tak akan bagitau disini... =)



betu kata org... yg jauh, bau wangi dapat dihidu... bau busuk tak... tapi bila dekat, yg busuk yg terbau dulu... saya nampak banyak kelemahan awak (hurm saya juga tidak sempurna)... saya cuba nafikan perasaan saya sebab kelemahan awak... dan saya takut sebenarnya... sebelum ni saya tak pernah fikir tentang soal jodoh... pada saya kalo nak datang, biarkan datang... kalo x pun, saya tak susah...



tapi kehadiran awak... buat saya berfikir ttg jodoh... bagaimana kalau jodoh saya adalah awak... bagaimana kalo jodoh saya penuh dengan kelemahan dan kekurangan yg saya tidak boleh terima... dan perasaan saya kepada awak, mengenalkan saya kepada satu perkataan iaitu REDHA...



Serius... saya belajar utk redha dan utk menerima seadanya... belajar menerima kekurangan dan kelebihan org lain... dan saya belajar utk menerima awak seadanya... walaupun saya tau awak x penah ada perasaan pada saya...



hari2 yang saya lalui sungguh indah... lebih indah bila awak chat di FB dengan saya... tapi saya cuba buat biasa... sebab saya takut ada gosip terbang sekitar saya ttg kita...



itupun... waktu hari sukan... saya sudah mendengar gosip... saya sudah mendengar bunyi2... saya tidak pasti kamu mendengar atau tidak... tapi ya!! saya dengar... dan syukur bila saya abaikan... akhirnya semuanya senyap...



semuanya berlalu seperti biasa... tapi utk org2 yang dekat dengan saya seperti adik dan Rabitah... mereka tahu isi hati saya...



utk mereka... maafkan saya kerana bebankan kalian dengan masalah jiwa ku yg ntah hapa2 nih...



semua goes fine... sampailah bila saya lepak dibilik bos... dia tunjukkan saya sesuatu... surat perpindahan awak ke negeri seberang laut!! serius hati saya tak menentu... serius jiwa saya tak keruan... perasaan dulu kembali...


syukur akhirnya saya dengar awak x jadi pegi... dan saya syukur sangat... dan perasaan itu masih disitu...


actually perasaan tue kian reda... saaaaaaaaaaammmmmmmpaiiiiiiiii la bila saya dapat tahu awak akan pergi... ia seakan hidup kembali dan seakan lebih kuat...


perasaan saya lebih kuat... kali pertama, kali kedua dan kali ini betul2 berbeza...


awak nak tahu... 2 minggu pertama awak pergi... saya menangis... saya tak bersemangat utk bekerja... saya jadi lembab dan lemah... bukan saya minta... tapi itulah yg terjadi... mungkin kerana setiap malam menangis (walaupun saya tau saya bodoh kerana menangis tanpa sebab) menyebabkan keesokkannya saya lemah...



saya tidak kuat utk menghadapi kenyataan... saya ceritakan pada Rabitah... actually she's the one yg banyak bagi saya semangat... antara dorongan dia yg betul2 terkesan dalam diri saya adalah... "lets the feeling goes with the flow... "



yes!! saya telah biarkan perasaan ini pergi mengikut arusnya... hingga ke saat ini... saya masih biarkan ia tros melalui laluan nya...



saya biarkan... dan serius... perasaan ini makin kuat... makin hebat... dan makin menyesakkan...



hari2 terakhir kamu disini buatkan saya lebih dekat dengan kamu... dan hari paling akhir itu betul2 buat saya terdiam, terkedu dan tertanya2... pandangan mata, tutur kata dan reaksi badan kamu sepertinya menunjukkan kamu juga punya perasaan yang sama (menurut pandangan mata saya, dan mungkin sebenarnya kamu mmg begitu dengan semua org)...



dan sampai ke saat ini... saat entri ini di publish... apa yg saya lalui adalah sama... saya tidak cukup kuat utk menghadapi awak... saya tidak cukup kuat utk bertentang mata dengan awak... saya tidak cukup kuat... dan saya takut air mata saya menitis dihadapan awak... saya takut itu... meniti hari2 tanpa awak buat saya menangis... saya tidak pasti kenapa... tapi itulah yg kerap terjadi... menangis kerana awak...



saya harap awak faham... saya bukan benci awak... saya cuma tidak cukup kuat utk menghadapi awak... saya tak mau awak tengok air mata (bodoh) saya... huhu



awak... saya tau... saya bukanlah org yang berada dalam kategori yang awak mahukan... (tidak terlalu kurus, tidak terlalu gemuk, tidak terlalu cantik, tidak terlalu hodoh)... saya bukan itu... saya terlalu gemuk dan terlalu tidak cantik... dan saya sedar dengan kenyataan itu... sebab itu saya lebih suka diam...



perasaan ini biar saya sorang yg tanggung... biar saya sorang yg hadapi... dan saya rasa awak tak perlu tahu... kerana saya takut... jadi seperti pengalaman2 terdahulu... saya takut kecewa... saya takut saya tak kuat utk hadapi kenyataan...


saya redha dengan apa yg bakal Allah tentukan...

awak... kalau awak terjumpa blog ini, dan awak baca entri ini... saya redha... dan saya mohon... kalau perasaan awak juga sama seperti saya... saya bersyukur sangat... tp kalau perasaan awak sebaliknya... saya mohon... jgn betulkan saya... jgn beritahu saya ttg perasaan awak yg sebaliknya itu... biarkan saya trus begini... biarkan saya terus menikmati perasaan ini... hinggalah Allah tunjukkan takdir saya yang seterusnya...

dan pergilah jauh2 dari diri saya... dan saya akan mengerti satu hari nanti yg awak punya perasaan sebaliknya...saya mengerti bila sms saya tidak di reply dan call saya tidak berjawab... mungkin di FB juga kamu sudah tidak comment dan berchatting... saya faham itu... saya faham yang kamu cuba menjauhkan diri kamu dari saya... dan saya redha...


saya mohon... mengharap adalah sakit... tapi menerima kenyataan lebih pahit utk saya...


awak... doa saya moga awak bahagia... dengan sesiapa juga... walaupun bukan saya...


No comments: