Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 10, 2010

Harga Yang Perlu Saya Bayar...



mungkin inilah harga yang perlu saya bayar untuk perasaan yang saya ada sekarang... saya sudah hilang keramahan darinya untuk saya...



reaksinya nyata berbeza... dan kalau mahu disamakan... sama macam reaksi Akmal dulu... walaupun bersahaja tapi kering!!!



hari ini saya menangis... menangis mengenangkan inilah harga yang saya harus bayar utk perasaan yang saya ada...



tapi setelah hati saya tenang... akal yang lebih bijak dari hati menenangkan... katanya:bukankah kau mendapat lebih dari itu... bukankah melalui perasaan yang kau beli dengan bayaran yang mahal itu kau mendapat kasih sayang Allah?! masihkah kau tidak mahu bersyukur dengan itu?



dan saya tersedar dari lamunan... ampun saya pohon kepada yang punya Kuasa... kerana alpa dengan nikmat terbesar yang telah dihadiahkanNya kepada saya... dia memberikan saya cintaNya melalui perasaan saya kepada dia... dan saya bersyukur... saya rasa lebih dekat denganNya...



saya rasa lebih kuat dan lebih tabah walaupun air mata masih terus mengalir... doa saya cuma satu... andai setiap titis air mata yang jatuh ini mampu menghapus dosa2 saya dan mendekatkan saya kepadaNya... maka saya rela menangis setiap waktu...



cuma saya mohon hanya satu.. berikan saya kekuatan utk menghadapi segala kemungkinan yang berlaku...



saya juga mohon dengan sangattt... mohon agar Allah tunjukkan saya jalan yang terbaik dan berikan kesabaran dan kekuatan utk saya hadapi segala apa yg telah dituliskan untuk saya di Loh Mahfuz...



saya yakin, tiada yang lebih hebat berbanding percaturan Allah...






*************************************


awak... pertama kali saya tengok awak diam... pertama kali saya tengok awak hilang keramahan... pertama kali saya melihat awak tidak menjadi diri sendiri... apekah kerana saya kaget @ kaku dan awak menjadi mati kata? atau dalam hati awak juga ada perasaan yang serupa cuma awak sedang menafikan segalanya kerana saya bukan seperti yang awak mahukan?! kalau benar itu kenyataannya... saya redha...



cuma bila kali kedua juga saya melihat awak kaku dan hanya diam tanpa senyuman apatah lagi pandangan... saya jadi sedih... hati mahu menangis dan menjadi sekecil2nya... lebih bertambah sakit bila saya melihat hanya saya yang dilayan begitu... salahkah perasaan ini? salahkah perasaan saya pada awak hinggakan inilah bayaran yang harus saya bayar?



saya juga mengambil keputusan, andai esok, awak masih disini, saya pilih utk tidak berhadapan dengan awak... saya pilih utk tidak melihat awak dan reaksi awak pada saya...



doa saya... kalau awak takdir saya, dekatkanlah hati awak dengan hati saya dan yg paling penting, lapangkanlah dada awak menerima saya seadanya... tapi kalau awak dan saya bukan ditakdirkan utk berdua, maka saya mohon pada Allah, moga awak ditakdirkan bersama insan pilihan awak yang memenuhi syarat yang awak mahukan...




***************************************



No comments: