Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, November 20, 2010

Lagenda Budak Setan...

semalam, plan nak keluar dengan bitah... nak ajak dia ke mydin USJ sebab nak tengok baju2 yg kat tingkat bwah tue... tapi bitah x dapat join sebab ada hal... hurm so plan tue kensel... and saya decide utk pegi Jusco Wangsa Maju...

sampai jek kat sana, saya terkejut tengok banyak kedai dekat Jusco ditutup... hurm adakah kerana saingan dengan Wangsa Walk? hurm maybe la kan... mungkin banyak kedai yang berpindah ke sana...

sambil berjalan saya cuba traceback kedai apa yang ditutup... tapi banyak yg saya dah tak ingat... huhu mungkin sebab dah lama sangat x kesana so saya dah lupa kedai2nya... tapi yg penting MPH tidak ditutup...

lama juga saya di MPH... berjalan dan meneliti dari satu rak ke satu rak, mencari buku yg sesuai dengan jiwa saya ini... hurm banyak yang saya temui... antara yang paling sama dengan dengan jiwa saya kini adalah buku bertajuk La Takhzan Kerana Jodoh... tajuk yang sungguh menarik... dan sungguh kena dengan jiwa saya... tapi malang nya isi didalamnya hanyalah himpunan soalan2 yang ditanyakan oleh peminat kepada pengarang... jadi saya tidak mahu membelinya... lainlah kalau isinya menceritakan tentang bagaimana menguatkan hati menghadapi kehidupan ini...

dua kali saya ulang ronda dalam MPH... dan akhirnya saya memilih buku Yasin dan Almathurat (walaupun dekat rumah saya sudah ada) dan buku baru Ustaz Ismail Kamus, Indahnya Amalan Doa (walaupun kat rumah saya sudah ada buku himpunan doa2)...







keluar dari MPH, saya terus ke kedai CD... hajat dalam hati nak beli CD The Karate Kid... tapi malangnya bila saya tanya pembantu kedai tersebut... katanya VCD sudah habis dan yang tiggal cuma DVD dan bila saya tengok harganya RM59.90... hahaha... terduduk sekejap tengok harga... tak jadi beli... dan akhirnya saya memilih DVD Lagenda Budak Setan...



walaupun sebenarnya saya tak berapa minat dengan cerita ini, mungkin paparan pada skrin tv dalam kedai tersebut menarik hati saya utk memilih DVD tersebut...

dan malam semalam saya melayan la cerita LBS nie... and ternyata walaupun plotnya agak x tersusun dengan baik... tapi saya boleh menghayati dan memahami maksud dan babak2 yang disampaikan... hehehe mungkin kerana saya cepat pickup kot... mudah faham dan x banyak persoalan...

hari ini saya ada jemputan ke majlis perkahwinan... hati berbelah bahagi utk kesana... entah kenapa... mungkin saya belum bersedia utk bertemu rakan2 lama... belum cukup kuat utk menghadapi reunion... mungkin...


masih menghitung hari untuk pulang... tidak sabar sebenarnya utk pulang ke kampung... 5 hari itu terlalu lama buat saya... moga Allah permudahkan urusan saya agar saya dapat pulang seperti yang dirancang... banyak perancangan yang tidak menjadi... banyak perancangan yang diluarjangka... tapi insyaAllah itu semua adalah utk kebaikan saya...

soal jodoh... masih difikiran saya... soal "dia"... juga masih difikiran saya... entah la... saya tidak tahu apa sebenarnya dalam hatinya... dan kadang2 saya berharap saya tahu apa yang ada dalam hatinya... tapi saya tahu itu mustahil...




"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: