Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 9, 2010

Mungkin...


firstly... thanks to Bitah sebab follow blog saya... hehehe actually u dont have to do that... sebab saya saja jek berkata begitu...


and semalam ada Kursus Pemantapan Kelab Pencegahan Jenayah di KLIUC... serius kursus tue memberi saya semangat utk mengendalikan KPJ dengan lebih baik... dan bukan sahaja memberi semangat kepada saya... malahan kepada 3 org pelajar tingkatan 3 yang saya pilih...


dan sekarang saya faham mengapa kelab dan persatuan tidak berjalan dengan aktif diperingkat sekolah... kerana pelajar itu sendiri tidak tahu bagaimana utk mengaktfkannya.


sebenarnya melalui kelab dan persatuan lah pelajar dapat libatkan diri secara aktif dan mendapat pengalaman mengendalikan aktiviti2 yang dirancang dan ini semua tiada dalam sukatan mata pelajaran dan mereka bebas melakukan apa sahaja...


mungkin juga faktor tradsi menjadikan mereka terus terusan tidak aktif dalam kokurikulum...


insyaAllah saya akan mencuba utk membawa KPJ ke tempat yg lebih baik dan saya cuba utk hidup kan kembali KPJ walaupun pelajar yang menjadi ahlinya adalah 80% pelajar yang bermasalah dan mungkin akan merencatkan aktiviti KPJ.


masa melawat blog aritue saya terkesan dengan satu perkataan ini dari salah satu blog bitah hati saya pun tak dapat handle inikan pula hati orang lain...


mohon maaf saya kepada sesiapa yang telah saya lukakan hatinya, bebankan dirinya dan susahkan jiwa raganya... yep saya mengaku sepanjang menanggung perasaan ini saya banyak bebankan diri org lain... dan itu tidak harus berlaku... oke, insyaAllah lepas ini blog ini dan FB saya saja yg akan jadi tempat saya melepaskan perasaan... dan sesiapa yg tidak mahu melihat atau bosan atau jemu sila lah stop follow and silalah remove saya dari senarai frenlist u all..


saya juga tak mahu perasaan ini, tapi Allah hadirkan tanpa saya dapat menghalang... dan serupa juga saya tak mampu membuang perasaan ini selagi Allah tidak mentakdirkan ianya pergi... apa yg saya boleh lakukan adalah mendekatkan diri kepada Allah moga perasaan ini diredhai dan diberkati...


mungkin Allah hadirkan perasaan ini untuk menjadikan saya lebih dekat denganNya...


mungkin jalan terbaik utk semua org adalah dengan menanggung beban sendiri dan tidak perlu menyusahkan orang...



1 comment:

rabitahnaqsa said...

im still here la cikgu. ish3. yela. mksd ayt sy 2. ati sy pon sy xpndai nk handle. sbb im fragile. nikn pula nk jg ati org len. slh silap itu kekurangan saya~