Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, December 19, 2010

HAPPY BIRTHDAY TO ME!!!

SELAMAT HARI LAHIR UNTUK DIRI SAYA!!!
SEMOGA ALLAH MEMBERI KEBERKATAN DALAM SETIAP APA YANG SAYA LAKUKAN...
MOGA ALLAH MEMBERI KETABAHAN DALAM SETIAP UJIAN...
SEMOGA ALLAH MEMBERI KEKUATAN DALAM SETIAP KELEMAHAN SAYA...
SEMOGA ALLAH MEMBERI RAHMAT DAN KASIH SAYANGNYA KEPADA SAYA...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Wednesday, December 15, 2010

Kehidupan




tiba-tiba saya teringat satu bait dari lirik lagu ni, then tros google and masukkan kesini... "ingatlah biasanya kabus tak berpanjangan, setelah kabus berlalu pasti cerah kembali..."

Kesenangan yang datang
Tak akan selamanya
Begitulah selepas susah ada kesenangan

Seperti selepas malam
Datangnya siang
Oleh itu waktu senang
Jangan lupa daratan

Gunakan kesempatan untuk kebaikan
Sebelum segalanya terlepas dari genggaman
Kelak menyesal nanti tak berkesudahan
Apa gunanya sesalan hanya menekan jiwa

Jangan difikir derita akan berpanjangan
Kelak akan membawa putus asa pada tuhan
Ingatlah biasanya kabus tak berpanjangan
Setelah kabus berlalu pasti cerah kembali


Ujian adalah tarbiyah dari Allah
Apakah kita kan sabar ataupun sebaliknya

Kesenangan yang datang selepas kesusahan
Semuanya adalah nikmat dari tuhan



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Friday, December 10, 2010

Hujan Itu Rahmat...

Bermulanya semua hanya dengan rasa
Ada saja yang tak kena
Rupanya kau berkasih
Menyingkir setia
Sandiwara penuh dusta

Kini ku beri satu amaran
Jangan nanti jadi cabaran
Aku ingin kau memadam kenangan
Menjadi mimpi berterbangan

Jika engkau pergi, bulan dan bintang tetap masih di langit
Jika engkau pergi, air mengalir takkan berhenti
Jangan khuatir tentang diri ku
Ku janji takkan merindui mu

Bermusim resah hadir membelai
Menyentuh hati kecewa
Janji sehidup semati
Tinggal tiada lagi
Impian hancur depan mata
Semakin terungkap kepastian
Biarlah ku rela melepaskan
Pada mu cinta cuma lah mainan
Sekadar untuk senda bersama
Puas sudah ku berikan engkau segalanya
Jalan cerita pun nyata akan berubah


obses dengan diri sendiri... :D

itulah lagu yang sedang bermain di playlist saya skang... hurm ntah kenapa suara Imran Ajmain betul2 buat saya rasa jatuh cinta... kehkehkeh... sudah la ensem kan... hehehe


lirik ini dengan suaranya umpama mesej pedih yang cuba disampaikan dalam cara yang lemah lembut... itulah yang saya simpulkan...

dan kadang2... ayat2 itu jugalah yang menggambarkan perasaan saya... Alhamdulillah... air mata sudah berhenti, hati juga sudah kembali stabil... saya tenang... walaupun kadang2 sebenarnya saya rindu saat itu...


rindu saat dada sesak memikirkan "dia", rindu saat jiwa penat merindui "dia", rindu saat manis itu... tapi sekarang saya bersyukur, saya tenang... itu yang penting...

tenang dan menerima semua takdir yang akan hadir nanti... saya redha... sungguh2 saya redha... mengenali dia, mencintai 'dia' buat saya lebih kuat, lebih dekat dengan Allah, dan banyak perubahan yang saya rasakan dan yang paling penting, Allah hadirkan "dia" sebagai perantara utk menyampaikan kasih sayangNya kepada saya... saya lebih kuat utk melawan hasutan syaitan...

hanya saya yang tahu perasaan ini... tp yang pasti saya betul2 tenang...

esok sabtu, ahad saya, mak, bapak dan adik akan ke Shah Alam... saya mungkin x ke Shah Alam sebab Isnin, Selasa dan Rabu akan bertugas disekolah... hurm akhirnya one of our family dapat sambung master... dan tentunya semua orang bangga dengan dia... begitu juga saya... bangga walaupun bukan saya... dan mungkin kadang2 cemburu... hehehe eh biasa la tue... tapi yes... saya yakin Allah Maha Tahu untuk hambaNya...

doa saya... moga "Allah mudahkan urusan adik dan berikan dia kelapangan utk teruskan perjuangan ini sampai akhirnya"

saya?! yep!! saya masih di sini... masih meneruskan perjuangan saya... masih mencari makna kehidupan... dan sebenarnya selepas 3 tahun menjadi guru, baru saya faham apa ertinya guru sebenar... dan saya akan cuba yang terbaik utk menjadi guru yang terbaik... yang bukan sahaja menyampaikan ilmu, tetapi juga menjadi pemudah cara serta menjadi sumber inspirasi kepada murid-murid saya...
saya akan tetap disini sebagai guru selagi saya mampu... selagi saya berdaya... selagi Allah masih mahu saya disini...

saya yakin rahmat Allah ada dimana2... saya yakin Allah akan memberikan yang terbaik utk hambaNya... cuma kadang2 yang terbaik dari Allah tue mungkin tidak kita sukai... tapi sebenarnya itulah yang terbaik...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Wednesday, December 8, 2010

Akan Ku Bawa Dia Terbang...

lirik lagu ni betul2 menangkap jiwa saya... sebenarnya masih ada lagi sambungannya... tapi terlalu panjang utk saya jadikan tajuk...



ahad lepas, jam 5.30 PM abang didi sekeluarga telah bergerak pulang ke Kuantan... doa saya moga mereka selamat sampai... rindu dengan Bang Chik (Mohd Amiruddin) yang baru mula nak bermanja dengan tok, wan, mak lang dan mak su... tapi dah nak berpisah balik... hurm seminggu amik masa untuk get close dengan dia... huhu



insyaAllah, kalau line bagus nanti saya akan masukkan gambar dia yang baru saya amik arini... bukan main seronok melihat gambar dia sendiri di kamera saya... khusyuk melihat video sendiri dikamera... dan senyumannya... betul2 buat kami tersenyum...

rumah dah kembali sunyi... hurm tinggal pun 4 orang jek... ape bleh buat kan... nti bila saya dan adik dah pegi... mak tinggal berdua jek dengan bapak...



kerja masih banyak, masa makin pendek... harapan saya moga semuanya dapat disiapkan ontime... semuanya berjalan lancar... Readers, doakan semuanya dipermudahkan... banyak perancangan tidak menjadi... banyak yang dirancang tunggang terbaik... tapi saya yakin... ada hikmah disebalik segalanya...


cuti dirumah kali ini sungguh indah... fasa pertama cuti kerana ada semua ahli keluarga... hehehe rumah menjadi meriah...


fasa kedua cuti kerana hujan... sejuk pagi, petang, siang dan malam... ala2 seperti duduk di Alaska... indah sungguh... hehehe




fasa ketiga... entah bagai mana lagi... saya berharap fasa ketiga juga indah...

tapi... masih banyak lagi yang harus saya selesaikan...

1. perancangan strategik, operasi dan taktikal

2. kertas keje projek HEM

3. takwim KPJ

4. perancangan tahunan kimia upper and lower

5. update slide powerpoint

6. kertas keje KPJ

7. dan banyak lagi yang kalau nak di listkan, keje saya tidak akan berjalan...

oke la... saya mahu berhenti dulu, nti saya akan sambung lagi... saya mahu mula bekerja... hehehehe... oke telah berjaya mengupload gamba "Bang Chik"... so readers, nikmatilah aksi budak comel lagi cute ni...










"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"