Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 10, 2010

Hujan Itu Rahmat...

Bermulanya semua hanya dengan rasa
Ada saja yang tak kena
Rupanya kau berkasih
Menyingkir setia
Sandiwara penuh dusta

Kini ku beri satu amaran
Jangan nanti jadi cabaran
Aku ingin kau memadam kenangan
Menjadi mimpi berterbangan

Jika engkau pergi, bulan dan bintang tetap masih di langit
Jika engkau pergi, air mengalir takkan berhenti
Jangan khuatir tentang diri ku
Ku janji takkan merindui mu

Bermusim resah hadir membelai
Menyentuh hati kecewa
Janji sehidup semati
Tinggal tiada lagi
Impian hancur depan mata
Semakin terungkap kepastian
Biarlah ku rela melepaskan
Pada mu cinta cuma lah mainan
Sekadar untuk senda bersama
Puas sudah ku berikan engkau segalanya
Jalan cerita pun nyata akan berubah


obses dengan diri sendiri... :D

itulah lagu yang sedang bermain di playlist saya skang... hurm ntah kenapa suara Imran Ajmain betul2 buat saya rasa jatuh cinta... kehkehkeh... sudah la ensem kan... hehehe


lirik ini dengan suaranya umpama mesej pedih yang cuba disampaikan dalam cara yang lemah lembut... itulah yang saya simpulkan...

dan kadang2... ayat2 itu jugalah yang menggambarkan perasaan saya... Alhamdulillah... air mata sudah berhenti, hati juga sudah kembali stabil... saya tenang... walaupun kadang2 sebenarnya saya rindu saat itu...


rindu saat dada sesak memikirkan "dia", rindu saat jiwa penat merindui "dia", rindu saat manis itu... tapi sekarang saya bersyukur, saya tenang... itu yang penting...

tenang dan menerima semua takdir yang akan hadir nanti... saya redha... sungguh2 saya redha... mengenali dia, mencintai 'dia' buat saya lebih kuat, lebih dekat dengan Allah, dan banyak perubahan yang saya rasakan dan yang paling penting, Allah hadirkan "dia" sebagai perantara utk menyampaikan kasih sayangNya kepada saya... saya lebih kuat utk melawan hasutan syaitan...

hanya saya yang tahu perasaan ini... tp yang pasti saya betul2 tenang...

esok sabtu, ahad saya, mak, bapak dan adik akan ke Shah Alam... saya mungkin x ke Shah Alam sebab Isnin, Selasa dan Rabu akan bertugas disekolah... hurm akhirnya one of our family dapat sambung master... dan tentunya semua orang bangga dengan dia... begitu juga saya... bangga walaupun bukan saya... dan mungkin kadang2 cemburu... hehehe eh biasa la tue... tapi yes... saya yakin Allah Maha Tahu untuk hambaNya...

doa saya... moga "Allah mudahkan urusan adik dan berikan dia kelapangan utk teruskan perjuangan ini sampai akhirnya"

saya?! yep!! saya masih di sini... masih meneruskan perjuangan saya... masih mencari makna kehidupan... dan sebenarnya selepas 3 tahun menjadi guru, baru saya faham apa ertinya guru sebenar... dan saya akan cuba yang terbaik utk menjadi guru yang terbaik... yang bukan sahaja menyampaikan ilmu, tetapi juga menjadi pemudah cara serta menjadi sumber inspirasi kepada murid-murid saya...
saya akan tetap disini sebagai guru selagi saya mampu... selagi saya berdaya... selagi Allah masih mahu saya disini...

saya yakin rahmat Allah ada dimana2... saya yakin Allah akan memberikan yang terbaik utk hambaNya... cuma kadang2 yang terbaik dari Allah tue mungkin tidak kita sukai... tapi sebenarnya itulah yang terbaik...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: