Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 24, 2011

44th and 45th Follower, is the same person i think!!!

thanks a lot tp follower yang ke 44 dan 45... hehehe setelah sekian lama bertambah juga pengikut ku...


selamat mem"follow" blog saya yg ntah hape2 ini... suka?! tinggalkan komen anda... x suka, ape saya bleh buat... =)



thanks yg first utk follower yang ker 44...


thanks yg kedua, utk follower yang ke 45...
even, saya tau mereka adalah org yang sama... =)


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Sunday, January 23, 2011

Selamat Pengantin Baru...

semalam jamuan perpisahan kepada Datin Che Kamariah... actually sambutan perpisahan telah berlangsung sejak jumaat lagi... cuma sengaja tidak saya ceritakan... kerana saya tau pasti akan ada pertemuan seterusnya selepas itu...

sambutan disekolah agak meriah walaupun diselit dengan air mata... bayangkanlah saya yg baru berkhidmat 3 tahun disekolah tu pun berat hati utk meninggalkan sekolah tersebut, inikan pula Datin yang telah hampir 20 tahun menyumbang bakti disekolah ini...

pasti lebih berat hati meninggalkan tempat permulaan segalanya serta tempat jatuh bangunnya karier perguruan beliau...

yep... saya cukup memahami... tapi apakan daya semuanya harus dilalui...

dan benar hari ini saya bertemu Datin lagi... dan saya yakin ini benar2 perpisahan...

doa saya moga semua urusannya dipermudahkan, semoga dia lebih sukses ditempat baru sebagai pengetua, semoga dia tidak menghadapi masalah dengan guru2 serta murid2 nya... insyaAllah orang yang baik akan diberi balasan yang baik...

rakan seperjuangan tentu sedih dengan perpisahan ini, dan saya tau Puan Nik adalah orang yang paling merasainya... ape tidaknya apa juga aktiviti dilakukan bersama2... saya juga doakan puan nik kuat dan tabah menghadapi dugaan...

banyak cabaran telah dia hadapi dan saya betul2 doakan di tabah dan kuat... moga Allah berikan dia kekuatan utk menerima segala apa yang berlaku sebagai takdir Allah... moga Allah berikan puan nik kekuatan utk menerima segala apa yang telah ditakdirkan berlaku itu adalah utk kebaikan... dan Allah tahu apa yang terbaik utk dia...

saya tidak mampu utk berkata begini kepada dia... siapalah saya utk menasihati dia... saya sendiri terumbang ambing... tapi saya tahu Allah mendengar doa saya... moga Allah makbulkan doa saya utk Datin dan Puan Nik...

hari ini saya menghadiri majlis perkahwinan adik Puan Noorazlinawati Noordin... salah seorang GKMP... doa saya adalah moga pengantin diberkati dan dicucuri rahmat sehingga ke syurga... InsyaAllah... pelamin nya, subhanallah... sungguh indah.. ala2 perkahwinan puteri raja... huhu...

saya? x mungkin la seperti itu... saya tidak semampu itu... cukup la ala kadar... hehehe berangan sekejap walaupun saya masih belum bertemu dengan dia yang ditakdirkan akan duduk disebelah kanan saya... hehehe

saya berdoa moga Allah berikan saya suami yang soleh, menyayangi saya dan keluarga saya, boleh bersama saya susah dan senang, sentiasa memberi sokongan dalam apa juga yang saya lakukan... insyaAllah... Allah tahu apa yang terbaik utk saya...



sebahagian kenangan bersama Datin (berbaju merah, bertudung kelabu) sewaktu Sukan Tahunan SMKGS 2010, can you see how cute she is...










"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"


Saturday, January 22, 2011

Dugaannn...

semalam...


1. saya alambat ke pusat tuisyen


2. lambat solat asar


3. handphone saya terjatuh dalam lubang tandas, dan x perlu lah saya cerita apa yg terjadi...


4. jalan jem ke bandar baru selayang


5. balik dari bandar baru selayang, hujan lebat... huhu... x nampak jalan





betul2 dugaan semalam... tp Alhamdulillah saya melalui kehidupan dengan lancar...


saya berharap Allah mempermudahkan jalan utk masa depan saya... insyaAllah...





moga Allah permudahkan urusan saya utk beli handphone baru... nokia 5800... ntikan saya...











"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"


Tuesday, January 18, 2011

Penat Tapi Seronok...

Ahmadulillah, permulaan 2011 lebih baik dan menarik... bermula dengan semangat dan keazaman kuat utk terus berjuang... disamping semangat dan dorongan mak... saya semakin bersemangat...

ditambah pula dengan persekitaran baru... bilik guru baru... menjadikan saya lebih bersemangat utk bekerja... dan maafkan saya kerana saya masih lupa utk upload gambar suasana bilik guru baru... huhu insyaAllah, i will do it soon...

hari ini banyak kerja yang siap... dan bukan sahaja hari ini tapi sepanjang 3 minggu ini... harapan saya moga Allah terus memberikan saya kekuatan utk menghadapi hari2 mendatang dengan semangat yang sentiasa kuat...

semoga semangat saya tidak luntur... insyaAllah...

oke... break kejap coz saya nak pegi bancuh teh...

oke... continue...

hurm malam ni saya nak cuba update fails dalam lappy ni and draf surat pelantikan jawatankuasa HEM... hehehe insyaAllah saya akan siapkan secepat mungkin...

okelah... saya nak menikmati separuh lagi teh saya... jumpa lagi nti yer...


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"


Monday, January 17, 2011

Manage 2 Blog...



salam...

lama sangat saya x update blog... huhu tapi insyaAllah saya akan update... semoga Allah memberi saya ruang dan peluang utk saya terus mencoretkan pengalaman berharga saya disini...

hari ini, perhimpunan rasmi disekolah... Alhamdulillah semuanya berjalan lancar, cuma saya kurang berpuas hati dengan orang yang ditugaskan menjaga pagar tetapi tidak muncul dipagar... agak sedikit terkilan...

selepas perhimpunan saya bersama beberapa murid 5 Ilmu membantu mengalihkan perabot dan mengemas bilik Puan Nik, dan bilik disiplin... masih ada yang berbaki di bilik disiplin yang belum berkemas... tapi insyaAllah saya akan cuba kemas esok... kalau ada peluang... kalau tidak mungkin lusa...

selesai mengemas saya bersedia utk ke kelas 6ASH... dan Alhamdulillah P&P berjalan lancar... kaedah pengajaran dengan teknik yang baru ini bukan sahaja memahamkan saya tetapi juga murid saya...

feedback yang saya terima mereka lebih memahami cara pengajaran manual saya berbanding saya menggunakan LCD... dan sebenarnya saya juga lebih faham apa yang saya sampaikan kepada mereka menerusi kaedah manual ini...

dulu, saya tidak berani menggunakan kaedah manual kerana takut saya akan mati kata dipertengahan kelas... tapi Alhamdulillah, sudah hampir 3 minggu saya menggunakan kaedah ini dan saya tidak perlu ready sebelum masuk ke kelas tapi saya boleh menerangkan konsep dengan baik... syukur sangat...

saya berharap juga pada masa hadapan saya akan dapat dipermudahkan dan dilancarkan cara pengajaran saya sebegini...

sekarang saya sedang sibuk utk menyiapkan laman blog kelab pencegahan jenayah... insyaAllah nti bila sudah siap pembinaannya saya akan mewara-warakannya di laman blog saya... hehehe

saya berharap ini merupakan langkah pertama utk saya menjadikan kelab pencegahan jenayah SMKGS sebagai kelab yang aktif dan menjadi saluran utk membantu mencegah jenayah.

Alhamdulillah juga, 3 murid yang saya bawa utk kursus pemantapan KPJ hujung tahun lepas membantu saya dan menjadi penguat semangat saya utk lebih memajukan KPJ... doa saya moga semua dipermudahkan...

p/s: sekarang saya sedang membaca buku dimana DIA dihatiku? insyaAllah dari semasa ke semasa saya akan membawa intipatinya kedalam blog ini...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Thursday, January 13, 2011

KPJ...

Ahmadulillah... pendaftaran KPJ tahun ini berjalan lebih lancar berbanding tahun lepas... ini sekaligus memantainkan semangat saya untuk terus menjadikan KPJ kembali hidup selepas hampir dua tahun tenat...

tenat kerana saya juga!!! saya akui... kerana saya tidak tahu dan tidak punya cukup masa untuk melakukan semua ini...

insyaAllah tahun ini saya akan cuba yang terbaik menjadikan kelab pencegahan jenayah kelab yang walaupun x aktif diperingkat daerah... saya dan semua guru serta ajk akan cuba aktifkan diperingkat sekolah... mungkin itulah langkah yang terbaik yang boleh saya lakukan...

moga Allah sentiasa bersama saya... insyaAllah...

saya ada beberapa cadangan sebenarnya untuk kelab pencegahan jenayah... dan saya berharap sangat saya berjaya melaksanakan program tersebut...

hari ini, saya sudah ke rumah kak iza... ajar anak dia dan seorang anak kawan dia sains tingkatan 3... Alhamdulillah semuanya berjalan lancar... dan saya juga rasa seronok dapat mengajar subjek ini... at least apa yang ada dalam otak saya tidak berkarat sampai sudah... saya masih boleh menggunakannya di tempat tuisyen...

balik dari tuisyen saya ke JJ... actually mahu ke stesen minyak esso untuk mohon kad SMILE... hehehe bukan ape... saya sudah berkira2 utk mengisi minyak distesen esso pulak... sebab di Shell saya guna bonus link kad... tapi sampai skarang saya belum redeem ape2... useless rasanya...

tapi dengan SMILE saya dapat redeem minyak utk 1000 mata saya... hurm walaupun agak lambat utk cecah 1000 mata... tapi oke la kan... apa yang di redeem tu berguna juga dari redeem dapat beg, payung mcm2... x guna juga banyak2...

alang2 ke Esso berdekatan JJ so saya masuk la JJ skali... and biasa la saya pasti akan berabis kalo ke JJ... kerana di JJ ada MPH...

sama cam kat sabah dulu... kalo pegi CP tue saya pasti masuk Danyah Book Store... hehehe dan kalo masuk situ x sah kalo x keluar dengan tangan berisi...

same goes kat MPH... kalo masuk sure keluar ada la saya beli 1 @ 2 buku... hehehe...

tapi saya rasa pelaburan buku mmg menguntungkan... saya tidak pernah merasa rugi...

kali ni saya beli buku karya Saudara Burhan Shodiq (Sejuta Cinta Untuk Ibunda) dan Di Mana DIA di Hatiku? (Pahrol Mohd Juoi)...

so saya akan cuba habiskan 2 buku ni... insyaAllah...

esok saya free... masa untuk saya buat kerja2 pengurusan... hurm kalo dapat relief pun... saya tak kisah... tapi saya perlu figure out ape saya nak buat waktu relief tue...

p/s: saya sangat letih... huhu izinkan saya tido dulu...
"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Tuesday, January 11, 2011

Berubah...




belakang saya sakit... entah la kenapa... adakah kerana semalam saya tido tanpa sedarkan diri sampai ke maghrib... saya juga tidak pasti...



harapan saya... moga ia hilang serta merta...



hari ini saya sudah ada banyak kerja... dan saya harus bertekad untuk berubah... yeah!!! berubah bukan kerana sesiapa... tetapi kerana saya mahukannya... kerana saya yang ingin perubahan itu...



saya akan cuba buat yang terbaik dan cuba mengubah diri saya... yang pertama ingin saya tukar adalah kerja bertangguh saya...



yup... saya tidak mahu tangguh kerja lagi...



readers... sila doakan saya... doakan saya mahu berubah...



hari ini disekolah, banyak perkara berlaku... saya berharap isu - isu ini cepat selesai... saya berharap isu ini tidak menjadi barah dalam warga sekolah...



semoga segalanya baik2 saja... saya betul2 berharap yang kurang pada rakan lain itu, anggap saja itu ibadah daripada kita kerana kita dapat lebih...






yang lebih daripada rakan itu, anggap saja keuntungan daripada kita dan pengorbanan rakan yang mendapat lebih...



kadang2 orang tidak faham tentang konsep memberi dan menerima serta konsep redha... susah... kadang2 orang berpelajaran agama tinggi pun bila melibatkan kerja lebih dan pangkat... mereka akan lupa diri...



bukan juga saya ingin memperlekehkan mereka... tapi kalau yang celik mata.. mereka akan mengerti hakikat hidup didunia...



bukankah kerja kita ibadah... inilah yang akan dipersoalkan diakhirat nanti... kemana setiap sen yang kita dapat dari pekerjaan ini... adakah berbaloi dan setimpal gaji yang kita dapat dengan kerja yang kita buat...



kemana masa kita terbazir... adakah selama ini kita terlalu berkira waktu hinggakan nanti kita terpaksa membayar waktu2 yang telah kita curi itu dengan pahala2 kita yang sedikit... na'uzubillah... semoga Allah melindungi kita...



dulu saya juga begitu... tidak faham dan kadang tidak mahu faham... masuk kelas lambat, main FB di sekolah dan sebagainya...



mungkin saatnya untuk saya berubah... masuk kelas awal agar masa saya digunakan sepenuhnya...



tidak online disekolah, insyaAllah saya akan cuba buat... dan saya harap readers yang lain atau yang terserempak dengan blog saya ini akan cuba mengurangkan aktiviti...



itu belum lagi yang sengaja suka2 keluar pada waktu kerja!!! lagilah banyak masa yang harus dibayar... walaupun alasannya kita sudah habis kerja... tapi waktu kerja belum tamat dan sekaligus kita harus berada di tempat kerja... dan saya yakin sebenarnya kerja kita tidak pernah habis...



inilah dakwah kecil saya... sya tidak mampu untuk menasihatkan mereka dengan mulut saya... kerana saya tahu mereka tidak akan mendengar... jadi saya nasihatkan mereka melalui dunia kecil saya ini... yep walaupun ruang ini kecil... tapi pengalaman disini cukup besar... moga ia juga dapat dimanfaatkan oleh orang lain...



yang paling penting adalah ia bermanfaat untuk diri saya... setiap kali saya menaip disini... bererti ia akan mengingatkan saya dengan apa yang harus saya lakukan...




"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Sunday, January 9, 2011

Pagi Yang Indah...

Ahad, 09.01.2011

pagi yang sungguh indah... hari yang nyaman... sejuk... itu yang buat saya suka hari ini... dan Alhamdulillah syukur sangat... saya masih diberi kesempatan untuk menikmati keindahan alam Allah ini...

hari ini saya meletakkan target utk menyiapkan semua kerja2 rumah, kemas meja tulis yang sudah tidak nampak seperti meja tulis... dan bersedia untuk minggu persekolahan minggu kedua...

pejam celik pejam celik... dah seminggu berakhir... masa bergerak dengan sangat pantas... saya berharap sangat saya mampu bergerak seiring dengan peredaran waktu... saya tidak mahu tertinggal di belakang lagi...

saya harus bahagikan masa saya dengan baik... insyaAllah saya boleh lakukannya... insyaAllah dengan izin Allah saya boleh...

saat ini saya betul2 rindukan mak dan bapak... ntah kenapa saya sangat rindukan mereka hingga terasa menyusuk dada...

"Ya Allah... berikanlah mak dan bapak keberkatan, kebahagiaan, kekuatan dan ketabahan dalam menjalani kehidupan didunia ini... redhailah mak dan bapak ku ya Allah... lindungilah mereka dari hasutan syaitan, hasad dengki manusia dan tipu daya syaitan serta manusia..."


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"


Friday, January 7, 2011

Alhamdulillah...

Alhamdulillah, Allah permudahkan urusan saya...

cuma saya yang x permudahkan urusan Allah... solat asar saya hari ini adalah pada jam 7.05 pm... saya bersalah sangat...

Moga Allah mengampunkan saya... janji saya akan cuma menyelidik masjid terdekat dengan pusat tuisyen tersebut... jumaat depan saya akan pergi awal dan stay dimasjid dulu... lepas solat asar baru saya gerak ke pusat tuisyen...

moga Allah berikan saya kekuatan... dan dipermudahkan laluan hidup saya... insyaAllah...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Saya Masih Ok!!!

ari ni hari kelima persekolahan... Alhamdulillah saya masih oke... oke mental dan fizikal... petang ini bermula la satu lagi episod baru... tuisyen... hopefully semuanya berjalan lancar...

esok mesyuarat disiplin kali pertama... banyak perubahan yang perlu dibuat... semoga semuanya juga berjalan lancar...


saya google perkataan "stabil" tapi yg keluar adalah gambr kasut... jadi saya upload lah gambar kasut ini utk menunjukkan saya stabil...
"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"


Wednesday, January 5, 2011

Bahagian Masing - Masing...

sebenarnya saya tak berniat utk mengupdate entri lagi selepas entri tadi... tapi bila saya terkenangkan kisah seorang rakan sekerja yang sangat saya hormati... saya terpanggil utk mengupdate...



yer... seperti tajuk saya... bahagian masing2... saya ada bahagian saya, dan anda ada bahagian anda... cuma mungkin kita kadang2 tidak berpuas hati dengan bahagian masing2...



tapi apa yang saya dapat pastikan adalah buruk atau baik bahagian yang kita dapat... semuanya boleh kita tanggung dan terima... itulah sebenarnya...



saya rasa bersalah... kerana pada saat dia memerlukan saya tidak ada bersamanya... saya jauh dari dia...



mungkin cara dia meraih attention berbeza dari orang lain... sebab itu saya salah faham dan menjauhkan diri...



janji saya... saya akan cuba sedaya upaya memahami dia... bukan kerana utk membodek atau apa... tapi kerana saya tahu dan dapat merasai dugaan berat sedang dia lalui...



mahu menitiskan air mata tadi bila dia menceritakan kisah dia... saya tidak tahu seserius itu masalah dia... kalau la saya tau dari awal... mungkin saya tidak menjauhkan diri...



Ya Allah... apa juga bebanan dan dugaan yang Engkau berikan pada kami... berikanlah kami kekuatan untuk menghadapi segalanya hingga akhir... jadikanlah dugaan dan bebanan ini sebagai pendekat diri kami denganMu... redhailah kami dan berikanlah kami petunjuk untuk menghadapi segala dugaan dan cabaranMu"



doa saya moga dia kuat menghadapi dugaan...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Asalkan saya bahagia, Itu sudah cukup...

hari ini saya bawa extention wire ke sekolah, saya juga bawak ink refill, selotape dan klip kertas owh tidak lupa juga memo notes... hehehe





bukan ape... saje nak menunjukkan yang sebenarnya saya punya tempat sendiri yang selesa... walaupun, ada juga suara sibuk yang bising tentang itu...





fikiran saya sedikit terganggu dengan kenyataan seorang kakak... tentang tempat duduk saya... tapi setelah saya timbang2 dan kira2...





saya buat keputusan persetankan semua itu... yer la ape gunanya saya ambil tahu hal orang yang hanya akan buat saya pening dan sakit hati... sedangkan separuh hati saya sekarang sebenarnya telah bahagia dan selesa...





biar la saya terus beraura positif... itu PENTING untuk masa depan saya...





p/s: terima kasih kepada Puan Zaharah, kerana menghadiahkan saya sebuah buku, Penawar Bagi Hati... sungguh-sungguh bermakna...



inilah bukunya... walaupun kulitnya telah diubah suai tapi kandungannya tetap sama...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Sunday, January 2, 2011

Baru...



dah lama rasanya saya tak update entri... mungkin kerana mahu menikmati cuti yang indah... dan mungkin juga cuti saya tidak seindah mana utk dikongsikan bersama... ape tidaknya... cuti saya banyak dihabiskan dengan mengadap lappy utk menyiapkan pelan strategik HEM...

soalan cepumas: ada tak sesiapa yang berminat utk mengambil jawatan SU HEM ini dari saya?

saya sangat alu-alukan...

hari ini, secara rasminya berakhirlah keseronokan bercuti... saya sudah kembali ke sekolah... keadaan sungguh sungguh berbeza... 2009 dan 2010 saya banyak menghabiskan masa di Bilik Persediaan Makmal... tapi hari ini, saya sudah berpindah ketempat baru...

walaupun sebenarnya bilik 1000 cerita itu banyak meninggalkan kenangan manis + pahit...

mungkin sudah masanya utk melangkah ke satu tempat baru... permulaan baru utk satu kehidupan baru... saya anggap ini adalah hijrah...

hijrah yang saya lakukan utk kehidupan yang lebih baik...

p/s1: saya akhirnya menerima pelawaan seorang rakan utk mengajar tuisyen... huhu... moga keputusan saya diberkati Allah...

p/s2: saya cerita pada mak pasal tuisyen dan mak pesan "lepas ni pandai2 la bahagi masa antara keje disekolah dan keje kat tuisyen..."

p/s3: insyaAllah, saya akan cuba... moga Allah berkati saya...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"