Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 11, 2011

Berubah...




belakang saya sakit... entah la kenapa... adakah kerana semalam saya tido tanpa sedarkan diri sampai ke maghrib... saya juga tidak pasti...



harapan saya... moga ia hilang serta merta...



hari ini saya sudah ada banyak kerja... dan saya harus bertekad untuk berubah... yeah!!! berubah bukan kerana sesiapa... tetapi kerana saya mahukannya... kerana saya yang ingin perubahan itu...



saya akan cuba buat yang terbaik dan cuba mengubah diri saya... yang pertama ingin saya tukar adalah kerja bertangguh saya...



yup... saya tidak mahu tangguh kerja lagi...



readers... sila doakan saya... doakan saya mahu berubah...



hari ini disekolah, banyak perkara berlaku... saya berharap isu - isu ini cepat selesai... saya berharap isu ini tidak menjadi barah dalam warga sekolah...



semoga segalanya baik2 saja... saya betul2 berharap yang kurang pada rakan lain itu, anggap saja itu ibadah daripada kita kerana kita dapat lebih...






yang lebih daripada rakan itu, anggap saja keuntungan daripada kita dan pengorbanan rakan yang mendapat lebih...



kadang2 orang tidak faham tentang konsep memberi dan menerima serta konsep redha... susah... kadang2 orang berpelajaran agama tinggi pun bila melibatkan kerja lebih dan pangkat... mereka akan lupa diri...



bukan juga saya ingin memperlekehkan mereka... tapi kalau yang celik mata.. mereka akan mengerti hakikat hidup didunia...



bukankah kerja kita ibadah... inilah yang akan dipersoalkan diakhirat nanti... kemana setiap sen yang kita dapat dari pekerjaan ini... adakah berbaloi dan setimpal gaji yang kita dapat dengan kerja yang kita buat...



kemana masa kita terbazir... adakah selama ini kita terlalu berkira waktu hinggakan nanti kita terpaksa membayar waktu2 yang telah kita curi itu dengan pahala2 kita yang sedikit... na'uzubillah... semoga Allah melindungi kita...



dulu saya juga begitu... tidak faham dan kadang tidak mahu faham... masuk kelas lambat, main FB di sekolah dan sebagainya...



mungkin saatnya untuk saya berubah... masuk kelas awal agar masa saya digunakan sepenuhnya...



tidak online disekolah, insyaAllah saya akan cuba buat... dan saya harap readers yang lain atau yang terserempak dengan blog saya ini akan cuba mengurangkan aktiviti...



itu belum lagi yang sengaja suka2 keluar pada waktu kerja!!! lagilah banyak masa yang harus dibayar... walaupun alasannya kita sudah habis kerja... tapi waktu kerja belum tamat dan sekaligus kita harus berada di tempat kerja... dan saya yakin sebenarnya kerja kita tidak pernah habis...



inilah dakwah kecil saya... sya tidak mampu untuk menasihatkan mereka dengan mulut saya... kerana saya tahu mereka tidak akan mendengar... jadi saya nasihatkan mereka melalui dunia kecil saya ini... yep walaupun ruang ini kecil... tapi pengalaman disini cukup besar... moga ia juga dapat dimanfaatkan oleh orang lain...



yang paling penting adalah ia bermanfaat untuk diri saya... setiap kali saya menaip disini... bererti ia akan mengingatkan saya dengan apa yang harus saya lakukan...




"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: