Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 17, 2011

Manage 2 Blog...



salam...

lama sangat saya x update blog... huhu tapi insyaAllah saya akan update... semoga Allah memberi saya ruang dan peluang utk saya terus mencoretkan pengalaman berharga saya disini...

hari ini, perhimpunan rasmi disekolah... Alhamdulillah semuanya berjalan lancar, cuma saya kurang berpuas hati dengan orang yang ditugaskan menjaga pagar tetapi tidak muncul dipagar... agak sedikit terkilan...

selepas perhimpunan saya bersama beberapa murid 5 Ilmu membantu mengalihkan perabot dan mengemas bilik Puan Nik, dan bilik disiplin... masih ada yang berbaki di bilik disiplin yang belum berkemas... tapi insyaAllah saya akan cuba kemas esok... kalau ada peluang... kalau tidak mungkin lusa...

selesai mengemas saya bersedia utk ke kelas 6ASH... dan Alhamdulillah P&P berjalan lancar... kaedah pengajaran dengan teknik yang baru ini bukan sahaja memahamkan saya tetapi juga murid saya...

feedback yang saya terima mereka lebih memahami cara pengajaran manual saya berbanding saya menggunakan LCD... dan sebenarnya saya juga lebih faham apa yang saya sampaikan kepada mereka menerusi kaedah manual ini...

dulu, saya tidak berani menggunakan kaedah manual kerana takut saya akan mati kata dipertengahan kelas... tapi Alhamdulillah, sudah hampir 3 minggu saya menggunakan kaedah ini dan saya tidak perlu ready sebelum masuk ke kelas tapi saya boleh menerangkan konsep dengan baik... syukur sangat...

saya berharap juga pada masa hadapan saya akan dapat dipermudahkan dan dilancarkan cara pengajaran saya sebegini...

sekarang saya sedang sibuk utk menyiapkan laman blog kelab pencegahan jenayah... insyaAllah nti bila sudah siap pembinaannya saya akan mewara-warakannya di laman blog saya... hehehe

saya berharap ini merupakan langkah pertama utk saya menjadikan kelab pencegahan jenayah SMKGS sebagai kelab yang aktif dan menjadi saluran utk membantu mencegah jenayah.

Alhamdulillah juga, 3 murid yang saya bawa utk kursus pemantapan KPJ hujung tahun lepas membantu saya dan menjadi penguat semangat saya utk lebih memajukan KPJ... doa saya moga semua dipermudahkan...

p/s: sekarang saya sedang membaca buku dimana DIA dihatiku? insyaAllah dari semasa ke semasa saya akan membawa intipatinya kedalam blog ini...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: