Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 23, 2011

Selamat Pengantin Baru...

semalam jamuan perpisahan kepada Datin Che Kamariah... actually sambutan perpisahan telah berlangsung sejak jumaat lagi... cuma sengaja tidak saya ceritakan... kerana saya tau pasti akan ada pertemuan seterusnya selepas itu...

sambutan disekolah agak meriah walaupun diselit dengan air mata... bayangkanlah saya yg baru berkhidmat 3 tahun disekolah tu pun berat hati utk meninggalkan sekolah tersebut, inikan pula Datin yang telah hampir 20 tahun menyumbang bakti disekolah ini...

pasti lebih berat hati meninggalkan tempat permulaan segalanya serta tempat jatuh bangunnya karier perguruan beliau...

yep... saya cukup memahami... tapi apakan daya semuanya harus dilalui...

dan benar hari ini saya bertemu Datin lagi... dan saya yakin ini benar2 perpisahan...

doa saya moga semua urusannya dipermudahkan, semoga dia lebih sukses ditempat baru sebagai pengetua, semoga dia tidak menghadapi masalah dengan guru2 serta murid2 nya... insyaAllah orang yang baik akan diberi balasan yang baik...

rakan seperjuangan tentu sedih dengan perpisahan ini, dan saya tau Puan Nik adalah orang yang paling merasainya... ape tidaknya apa juga aktiviti dilakukan bersama2... saya juga doakan puan nik kuat dan tabah menghadapi dugaan...

banyak cabaran telah dia hadapi dan saya betul2 doakan di tabah dan kuat... moga Allah berikan dia kekuatan utk menerima segala apa yang berlaku sebagai takdir Allah... moga Allah berikan puan nik kekuatan utk menerima segala apa yang telah ditakdirkan berlaku itu adalah utk kebaikan... dan Allah tahu apa yang terbaik utk dia...

saya tidak mampu utk berkata begini kepada dia... siapalah saya utk menasihati dia... saya sendiri terumbang ambing... tapi saya tahu Allah mendengar doa saya... moga Allah makbulkan doa saya utk Datin dan Puan Nik...

hari ini saya menghadiri majlis perkahwinan adik Puan Noorazlinawati Noordin... salah seorang GKMP... doa saya adalah moga pengantin diberkati dan dicucuri rahmat sehingga ke syurga... InsyaAllah... pelamin nya, subhanallah... sungguh indah.. ala2 perkahwinan puteri raja... huhu...

saya? x mungkin la seperti itu... saya tidak semampu itu... cukup la ala kadar... hehehe berangan sekejap walaupun saya masih belum bertemu dengan dia yang ditakdirkan akan duduk disebelah kanan saya... hehehe

saya berdoa moga Allah berikan saya suami yang soleh, menyayangi saya dan keluarga saya, boleh bersama saya susah dan senang, sentiasa memberi sokongan dalam apa juga yang saya lakukan... insyaAllah... Allah tahu apa yang terbaik utk saya...



sebahagian kenangan bersama Datin (berbaju merah, bertudung kelabu) sewaktu Sukan Tahunan SMKGS 2010, can you see how cute she is...










"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"


No comments: