Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, February 25, 2011

Moga Allah memakbulkan...

hari tu satu hari dimakmal dalam tahun 2010, saya masih ingat intipati perbualan itu... semuanya bercerita ttg majlis perkahwinan saya... andainya boleh, mahu dibuat disekolah besar besaran... ajk pelaksana sudah ada... semuanya serba lengkap, hantaran, pelamin, kompang, khemah, bunga manggar, semuanya sudah lengkap... hanya yang belum lengkap adalah pengantin lelaki...

januari 2011, perbualan yang sama berulang... kali ini oleh orang lain... andainya saya kahwin, perkahwinan boleh dibuat disekolah... semuanya sudah ada... pelamin sudah ada yang akan buat, hantaran pun dah ada yang akan buat, khemah juga ada, kompang dan bunga manggar juga siap... semuanya lengkap... cuma pengantin lelaki sahaja yang belum ada...

dan hari ini sekali lagi perbualan yang sama berulang... perkara yang sama juga disebut... semuanya sudi membantu kalau saya berkahwin... cuma sekarang ingin saya tegaskan... PENGANTIN LELAKI masih belum muncul...

saban waktu dan mungkin pada masa hadapan saya akan mendengar lagi perkara yang sama... serius saya katakan saya mengaminkan semuanya dalam hati... moga apa yang dikatakan menjadi kenyataan... tp dalam waktu yang sama, saya bertanya sendiri... dimana harus saya cari seorang lelaki yang sesuai untuk saya jadikan suami?!

itulah soalan yang menyesakkan saya...

saya mudah prejudis dengan org, selalu meragui keikhlasan orang... saya takut saya dipermainkan...

saya susah untuk mempercayai kata2 manis, sebab saya takut itu semua hanyalah senda gurauan...

saya selalu mengharapkan ada yang membantu saya, tapi dalam masa yang sama saya tidak mahu dibantu, takut nanti bantuan itu menyusahkan saya...

saya pernah punya hati pada seseorang, tapi saya takut untuk melafazkannya, takut saya kecewa, paling menakutkan lagi, takut dikatakan tidak tahu malu...

entah la... kadang2 saya buntu... hidup saya sebenarnya tidak pernah terdesak, keadaan yang menyesakkan menyebabkan saya terdesak...

doa saya moga, Allah memakbulkan semua doa saya... moga Allah memberi petunjuk dan hidayah... moga Allah menghadirkan seorang insan yang terbaik untuk saya...

saya tahu, siapa saya... tidak berhak untuk saya memilih lelaki yang kacak, kerana saya juga tidak secantik mana,

tidak berhak untuk saya memilih lelaki yang sangat kaya, kerana saya juga tidaklah sekaya mana,

tidak berhak untuk saya memilih lelaki yang alim waraq, kerana saya juga tidaklah semuslimah mana...

pinta saya cuma, moga Allah hadirkan saya insan yang cukup untuk membimbing saya kejalannya... dan saya tau Allah tahu itulah yang terbaik untuk saya...

p/s: pernah satu hari, cikgu zainal berkata pada saya, cinta perlu dicari?!, ada sesiapa yang boleh berikan saya alamat, dimana harus saya mencari cinta?

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Thursday, February 24, 2011

TERIMA KASIH...



thanks to 49th follower... TERIMA KASIH follow blog ntah ape2...





"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"


Monday, February 21, 2011

Tumpang Bahagia...


masih saya ingat waktu pertama kali mengajar sains tingkatan tiga... waktu itu tingkatan 3 restu... saya ingat waktu mereka mendapat keputusan ujian mac... dan masing2 kebanggaan kerana markah mereka lebih baik dari sebelumnya... rata2 nya mendapat 30 - 35% dalam sains...

mengikut gred mereka masih gagal, cuma bezanya adalah kerana itulah keputusan mereka yang paling baik dalam subjek sains dari tingkatan satu...

rata2 menunjukkan kebanggaan dan terharu... dan saya?! saya juga tumpang bangga dan bahagia...

dan hari ini sekali lagi saya tumpang bangga... anak murid saya cuma 4 orang... 2 berjaya dalam chemistry dan 2 lagi x berjaya... tahniah kepada yang berjaya dan jangan putus harapan kepada yang tidak berjaya... insyaAllah akan ada ruang dan peluang menanti dihadapan... insyaAllah...

dan kepada yang saya tidak ajar... saya amat berbangga dengan anda... sungguh!!! sangat bangga!!!

teruskan usaha utk menjadi yang lebih baik, dan jangan lupa untuk kembali berbakti disekolah... insyaAllah...

bagi yang kurang berjaya... teruskan usaha... insyaAllah... akan ada ruang dan peluang utk anda pada masa hadapan... doa saya mengiringi kalian... insyaAllah... cuma satu pesan saya, jangan putus asa...







"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"


Sunday, February 20, 2011

Allah, berikanlah hambaMu Kekuatan...

Esok... isnin 21 Februari 2011... antara dua, samada menjadi hari yang ceria atau menjadi hari yang hambar...

moga Allah memberikan yang terbaik...

esok... result STPM keluar... penanda aras untuk saya, kerana ini adalah batch pertama Chemistry yang saya ajar sepenuhnya... yep almost 3 years waiting, akhirnya product pertama telah keluar... harapan saya moga anak murid saya, Sarishna, Asfah, Puven dan Sulpajri mendapat keputusan yang cemerlang... terutamanya subjek Chemistry....

esok juga, perasmian program SMK Gombak Setia Kebanggaan Kami... huhu actually program ni last minit dan merupakan program Pengurusan... tp entah cemana saya, SU HEM yang kena buat... patutnya kertas kerja dan semua program pelaksanaan diuruskan oleh ketua2 bidang... huhu... entah la ini la jadinya kalau yang berada diatas tidak tahu membezakan tugas... huhu ya Allah, berikan hambaMu ini kekuatan dan permudahkanlah urusan pelancaran program ini.

dan esok juga, merupakan hari pertama saya mengajar sains 4 murni... huhu dan saya merasa sungguh nervous... kerana ini merupakan kali pertama saya mengajar sains tingkatan 4. moga Allah memudahkan urusan saya...

sesungguhnya saya betul mengharapkan esok berjalan lancar... sebagaimana yang diaturkan.

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

48... Welcome and Terima Kasih...

ahaks... merasa sungguh lucu bila melihat blog ini sudah punya 48 orang followers... syukur Alhamdulillah... terima kasih... ada antaranya adalah murid saya, rakan saya... tp kebanyakannya adalah mereka2 yang hanya saya kenali dalam dunia maya...

terima kasih saya ucapkan... kerana anda blog ini masih berada disini...


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Saturday, February 19, 2011

Kadang2 Kita Tak Sedar Pun Masa Berlalu...

hidup ini kadang2 indah untuk seseorang... kadang2 tidak kepada sesetangah orang...

saya melihat dunia ini dalam pandangan saya... sungguh berbeza...

ada orang, begitu dipermudahkan kehidupannya... lepas SPM dah dapat boyfriend, then lulus pulak dengan cemerlang dalam SPM, terus dapat tawaran ke universiti dan terus dapat biasiswa, elok grad jek dapat kerja yang baik, bergaji tinggi, dapat gaji pertama dah boleh keluar sebuah kereta, then berkahwin, setahun selepas itu, sudah ada seoarang cahaya mata...

mudah bukan perjalanan hidup "dia"...

semua sepertinya telah direncanakan dengan baik...

ada pula orang, bermula dengan kesukaran, dapat baik dalam UPSR, tapi tidak mendapat peluang ke sekolah yang baik, tapi berjaya meneruskan kecemerlangan dalam PMR dan SPM, dapat melanjutkan pelajaran ke universiti, dan berjaya grad dengan cemerlang... selang beberapa bulan berjaya menyambung master... tidak perlu begitu begini, trus mendapat tawaran dan semuanya dipermudahkan...

indah bukan... walaupun mengharungi kesukaran... hidup"nya" masih dipermudahkan...

ada juga yang berjaya dengan cemerlang dalam UPSR, PMR tapi tidak SPM... tapi masih mampu meneruskan pelajaran ke Universiti... dan berjaya grad... lepas grad, dapat kerja yang terjamin masa depan, tapi urusan jodohnya masih belum dilancarkan... kenapa yer?

persoalan begini, sebenarnya kalau digali gali boleh menimbulkan 2 perkara... satu, boleh menimbulkan keyakinan kepada Allah, yakin bahawa semua urusan adalah hak milik Allah... dan Dia berhak menentukan bila waktu yang sesuai... kedua, boleh menimbulkan ketidak percayaan kepada Allah... tidak percaya bahawa Allah itu maha mengatur segalanya...

mohon pada Allah, apa juga yang berlaku... mohon saya mempunyai kepercayaan yang pertama...

sebenarnya ini bukan tujuan saya menulis entri ini, tapi entah tiba2 itu yang terlintas difikiran saya...

tajuk entri ini saya tulis bila melihat kawan2 saya yang sudah berumah tangga dan punya anak... rasanya baru tahun lepas saya menerima undangan perkahwinan mereka (mohon maaf, banyak yang tidak saya hadiri, bukan kerana berkecil hati, tapi sekadar mahu menjaga hati saya yang kadang2 tersentuh melihat kawan2 yang sudah melalui hari2 bahagia sedangkan saya, ntah bila saya juga tidak pasti... tapi doa saya sentiasa mengiringi kalian)

tapi tadi, bila tengok FB update kawan2 saya... rupanya anak mereka sudah besar... sudah ada adik, sudah boleh bercakap dan berjalan... ertinya sudah lama undangan perkahwinan mereka saya tiba...

sebab tue saya kata, kadang2 kita tidak sedar pun masa berlalu... rasanya baru tahun lepas, rupanya sudah 3 @ 4 tahun lepas...

apa juga pun saya sentiasa mendoakan rakan rakan saya bahagia bersama keluarga mereka... doakan juga saya bahagia...


p/s1: terima kasih kepada follower yang ke 47... Hasrul namanya... mungkinkah saya mengenali anda? apa juga pun, TERIMA KASIH kerana follow blog chikai saya ni... =)

p/s2: kepada syida, mohon jangan berkecil hati dengan saya, seperti yang saya katakan... saya tidak mampu menghadapi kamu... tidak tahu apa yang mahu dikongsikan dan tidak tahu apa yang mahu diceritakan... dan daya mahu menjaga hati saya, agar tidak tersentuh lagi... awak sudah ada yang menjaga hati, tapi saya... harus menjaganya sendiri...


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Wednesday, February 16, 2011

Seghabut...

Hari ini permulaan sekolah setelah sehari bercuti... sempena Maulidurrasul... selawat dan salam buat mu junjungan mulia...



sampai saja disekolah, bermacam2 perkara harus disiapkan... dan yang paling menyakitkan adalah saya dapat 4 relief... hahaha saya tak kisah dapat relief... cuma... (hanya Allah sahaja tahu apa yang ada dalam hati saya...)


tapi utk mengubati hati dan otak saya... saya bisikkan dalam hati... Allah tahu saya mampu lakukannya... sebab tue Allah berikan ujian ini kepada saya... insyaAllah akan ada penyelesaiannya...



balik rumah... rehat sekejap... then saya call dominos pizza... order satu regular pizza and satu chicken popcorn...



selesai makan, idea pun datang... bayangkan hari ini saya tak punya ruang langsung utk makan dengan tenang... haish sakit hati sungguh... apa juga ya Allah... saya serahkan semua perhitungan kepada Mu...



dan sekarang, saya dalam proses untuk menyiapkan sedikit demi sedikit kerja2 yang banyak bertimbun tue... doakan saya moga diberikan kekuatan dan ketabahan utk mengharungi hidup dengan ceria dan tabah...



moga saya sentiasa bersemangat utk bekerja... moga Allah meredhai saya dalam urusan kerja saya...



readers doakan saya yang terbaik...



p/s: hati saya terusik... ya Allah, kalau benar, saya redha... tp kalau bukan, jauhkanlah...

hehehehe... lagi...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"


Tuesday, February 8, 2011

Sebenarnya saya bersendirian...

orang selalu tanya saya kenapa saya suka kawan dengan org yang sudah berkeluarga dan yang lebih tua daripada saya...

jawapan saya mudah... kerana mereka tidak pernah mengecewakan saya... berbanding mereka yang sebaya saya atau mereka yang saya gelarkan rakan sebaya...

saya selalu mengharapkan lebih daripada mereka... salah saya juga... sape suruh mengharap...

tapi mungkin juga kerana saya memberi lebih kepada mereka... erm entah la... tp saya selalu di kecewakan... kakak kakak tidak pernah menolak... malah mereka menghulurkan bantuan seikhlas mungkin... saya berterima kasih kepada mereka...

tetapi rakan sebaya?! saya tidak pernah dapat apa yang saya mahukan dalam persahabatan daripada mereka... serius, tidak...

bantuan yang saya minta, dibalas dengan kehampaan...

doa saya moga Allah berikan saya kekuatan menghadapi segala kemungkinan yang berlaku... diberi kekuatan utk menghadapi segala cabaran yang akan menerjah saya...

saya lemah dan saya tidak punya kekuatan... serius saya LEMAH...

Allah... hanya padaMu ku berserah...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Monday, February 7, 2011

Saya Tidak Tahu... Jangan Tanya Saya...

Saya tidak tahu apa apa tentang dia... hal umum mahupun peribadi... jadi saya mohon dengan sangat... jgn tanya saya!!!

lebih baik tanya empunya diri... bila mahu berkahwin? dengan siapa? org mana? bila majlis nya? cemana kenal? dan apa juga soalan... lebih baik tanya empunya diri...

sekaligus dapat info yang tepat dapat juga info yang jelas dan benar... dan yakin bukan khabar angin...

cerita yang saya dengar di sekolah tadi agak tidak sedap didengar... moga Allah melindungi saya... moga Allah melindungi kami semua... InsyaAllah

cerita yang saya baca dari blog adik tersaya juga tidak sedap dibaca... moga Allah berikan dia kekuatan menghadapi semua kemungkinan... lebih hebat dugaan ke atas seseorang hamba maka lebih tinggi darjatnya di sisi Allah...

saya bersyukur atas nikmat rezeki yang Allah berikan... syukur sangat ya Allah... moga ENGKAU memberkati setiap rezeki yang saya gunakan...

tak lupa juga... selamat pengantin baru kepada my ex rumate time kat matrix dulu... Wan Noor Hafizah Wan Baharuddin... moga kekal bahagia hingga ke syurga... insyaAllah...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Sunday, February 6, 2011

Saya Sakit Kepala...

adakah kerana handphone saya sakit kepala atau kerana faktor lain saya juga x pasti... tapi yang penting sekarang saya betul2 sakit kepala...

semalam... 12 jam berada dalam bus... sampai hentian duta tros ambil teksi tros balik tido... serius sangat letih wlaupun bukan saya yang memandu...

bangun pagi... siap2 pegi Shah Alam... singgah KL Central pekena Chiken Teriyaki kat Subway... hehehe actually saya betul2 teringin nak makan kek secrets recepies... huhu... tapi fikir2 pagi2 makan kek muak plak...

tapi akan saya usahakan juga bagaimana pun utk merealisasikan impian itu... kehkehkeh...

esok... lagi satu hari untuk saya meneruskan perjuangan... moga saya diberi kekuatan utk meneruskan kehidupan... moga semua urusan saya dipermudahkan... insyaAllah...

p/s: erk... sendawa keluar bau durian... hehehe

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"