Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, February 25, 2011

Moga Allah memakbulkan...

hari tu satu hari dimakmal dalam tahun 2010, saya masih ingat intipati perbualan itu... semuanya bercerita ttg majlis perkahwinan saya... andainya boleh, mahu dibuat disekolah besar besaran... ajk pelaksana sudah ada... semuanya serba lengkap, hantaran, pelamin, kompang, khemah, bunga manggar, semuanya sudah lengkap... hanya yang belum lengkap adalah pengantin lelaki...

januari 2011, perbualan yang sama berulang... kali ini oleh orang lain... andainya saya kahwin, perkahwinan boleh dibuat disekolah... semuanya sudah ada... pelamin sudah ada yang akan buat, hantaran pun dah ada yang akan buat, khemah juga ada, kompang dan bunga manggar juga siap... semuanya lengkap... cuma pengantin lelaki sahaja yang belum ada...

dan hari ini sekali lagi perbualan yang sama berulang... perkara yang sama juga disebut... semuanya sudi membantu kalau saya berkahwin... cuma sekarang ingin saya tegaskan... PENGANTIN LELAKI masih belum muncul...

saban waktu dan mungkin pada masa hadapan saya akan mendengar lagi perkara yang sama... serius saya katakan saya mengaminkan semuanya dalam hati... moga apa yang dikatakan menjadi kenyataan... tp dalam waktu yang sama, saya bertanya sendiri... dimana harus saya cari seorang lelaki yang sesuai untuk saya jadikan suami?!

itulah soalan yang menyesakkan saya...

saya mudah prejudis dengan org, selalu meragui keikhlasan orang... saya takut saya dipermainkan...

saya susah untuk mempercayai kata2 manis, sebab saya takut itu semua hanyalah senda gurauan...

saya selalu mengharapkan ada yang membantu saya, tapi dalam masa yang sama saya tidak mahu dibantu, takut nanti bantuan itu menyusahkan saya...

saya pernah punya hati pada seseorang, tapi saya takut untuk melafazkannya, takut saya kecewa, paling menakutkan lagi, takut dikatakan tidak tahu malu...

entah la... kadang2 saya buntu... hidup saya sebenarnya tidak pernah terdesak, keadaan yang menyesakkan menyebabkan saya terdesak...

doa saya moga, Allah memakbulkan semua doa saya... moga Allah memberi petunjuk dan hidayah... moga Allah menghadirkan seorang insan yang terbaik untuk saya...

saya tahu, siapa saya... tidak berhak untuk saya memilih lelaki yang kacak, kerana saya juga tidak secantik mana,

tidak berhak untuk saya memilih lelaki yang sangat kaya, kerana saya juga tidaklah sekaya mana,

tidak berhak untuk saya memilih lelaki yang alim waraq, kerana saya juga tidaklah semuslimah mana...

pinta saya cuma, moga Allah hadirkan saya insan yang cukup untuk membimbing saya kejalannya... dan saya tau Allah tahu itulah yang terbaik untuk saya...

p/s: pernah satu hari, cikgu zainal berkata pada saya, cinta perlu dicari?!, ada sesiapa yang boleh berikan saya alamat, dimana harus saya mencari cinta?

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: