Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 24, 2011

Birokrasi itu memenatkan...

birokrasi itu sungguh2 memenatkan... hurm entah la... saya rasa sungguh penat... nak berjumpa dengan seseorang pun, kena mengisi borang itu dan borang ini, then kena menunggu berjam2 hingga yang sakit menjadi sihat... atau mungkin yang sakit menjadi lebih sakit... sudah la kena tunggu...

ditolak2 pula bagaikan bola... aduiii na... sungguh penat...

mengapa begitu... huhu... dengan dunia teknologi kini, yang menggunakan sistem e-itu dan e-ini sewajarnya perkhidmatan menjadi lebih cekap... tetapi ini tidak... perkhidmatan menjadi sangat lembab... kerana masa 5 minit utk melayan tetamu sudah terpaksa digantikan dengan 10 minit menekan maklumat tetamu... dan akhirnya tetamu terpaksa menunggu selama lebih 30 minit... oke lagi 30 minit... ini tidak... 4 jam kena tunggu... adui naaa... ***tepuk dahi***

hari ini adalah hari keempat keletihan... tapi bila dimuhasabah diri balik... sebenarnya dapatan saya adalah habuk... entah la kenapa... mungkin kerana saya banyak berangan... hurm...

tapi insyaAllah minggu hadapan saya akan cuba menjadi produktif... moga2 saya kuat...

dugaan ini menjadi sungguh hebat... sepertinya saya harus lebih kuat utk menghadapinya... tp syukur kerana hubungan saya dengan "dia" sudah kembali normal... Alhamdulillah... saya benar2 yakin Allah sentiasa bersama2 dengan org yang benar... mengapa perlu takut kalau tidak melakukan kesalahan... tidak perlu sibuk2 membersihkan nama kita, Allah akan tolong bersihkan... =)

saya sekarang sedang cuma menyenaraikan kerja2 yang harus saya siapkan... masih banyak janji yang saya buat tp tidak tertunai... adui na... **tepuk dahi lagi***

saya tidak berjanji, tp janji itu terjadi sendiri... hahaha alasan... manada janji jadi sendiri...

ntah ape yang saya sedang merepek ntah... oke sebelum melalut sehingga memudaratkan diri... ada baiknya saya berhenti disini...

sekian, wassalam...

p/s: dalam perancangan utk buat projek surprise utk adik... tapiiii mungkinkah nti kakak akan berkecil hati kalo x buat surprise utk dia juga... huhu...

p/s2: sedang cuba mengubah diri menjadi lebih mengambil berat ttg hal org lain... hehehe... lebih caring la kunun...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: