Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 6, 2011

Reunion Batch 15...

semalam ada reunion MRSM... of course untuk batch 15...

and as usual saya mmg tak pegi... even sebenarnya saya tak tahu pun... hehehe

dapat tau pun dari shakiran... itupun setelah saya dah sampai ke Shah Alam... kalo dekat gombak lagi mungkin fikir 3 kali jugak tue...

apa juga pun saya mmg tetap tak akan pegi ke reunion MRSM atau mana2 reunion... tiada tempat untuk saya di sana...


saya bukan orang yang dikenali... even ramai yang tak kenal saya pun... di MRSM saya bukan la somebody... saya cuma tumpang belajar disitu... yang kenal dengan saya cumalah classmate saya and homeroom saya... and kiubmate saya... itu jek la org yang kenal saya... rata2 sahabat yang say add di FB semuanya akan PM atau chat dengan saya... tanya saya kelas mana, blok mana, and what so ever... last2 skali minta maaf, minta maaf la, tak dapat recall la awak ni yang mana...

kadang2 saya fed up dengan alasan sebegitu... seolah2 saya seorang jek yang terhegeh nak add di FB...

di MRSM... saya tenggelam... langsung tenggelam... serius saya katakan... hati saya tidak ada sikitpun pada MRSM...

banyak kesilapan yang saya lakukan dan antaranya adalah membuat keputusan masuk ke situ... itulah satu kesilapan yang paling salah pernah saya buat...

tapi saya redha... Allah ada ketentuan terbaik untuk saya...

apa juga pun, saya tetap ingat semua peristiwa yang berlaku di MRSM... sikit pun saya tak pernah lupa...


kalo nak suruh saya ceritakan, saya boleh cerita dari hari pertama saya daftar sampai hari terakhir saya ambil result di MRSM... tp terlalu panjang untuk ditaip dan saya juga tidak berniat untuk mengungkit kembali kisah2 lama...

saya sebenarnya sudah berjanji dengan diri sendiri... saya tak akan pergi mana2 reunion MRSM, DERMARIAN, SK SANTAN mahupun MATRIX mahupun UMS... saya tak akan pergi... tiada tempat untuk saya disana... cukup la berhubung dengan rakan2 di FB... itu memadai untuk saya... lagipun, saya tidak tahu sebenarnya bagaimana harus saya berdepan dengan beberapa orang tertentu... daripada saya kekagetan... lebih baik la saya tak pegi... =)

*alasan...

entah la... saya tidak tahu kenapa dengan saya... dimana juga saya pergi saya sepertinya tidak disukai... erm mungkin sudah nasib saya...

apa juga pun... saya doakan yang terbaik untuk semua... biarlah mereka disekeliling saya bahagia... saya?! saya yakin Allah ada rencana yang terbaik untuk setiap hambaNya termasuklah saya...

apa yang penting... jalani hidup dengan tabah dan kuat... menghadapi segala kemungkinan dengan kuat dan redha... insyaAllah ada yang terbaik menanti di hadapan...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: