Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 25, 2011

Menjadi Sumber Inspirasi!!!



apakah tahap tertinggi dalam dunia pendidikan? menjadi guru cemerlang? atau menjadi Penolong Kanan? atau menjadi pegawai PPD? atau menjadi pengarah pelajaran? atau menjadi KPPM? atau menjadi menteri pendidikan?

persoalan ini selalu bermain dalam fikiran saya... apakah saya akan terus berada dalam dunia pendidikan yang mulia ini atau bergerak ke dunia lain yang lebih baik... hurm kadang2 terfikir juga adakah dunia yang lebih baik itu betul2 lebih baik?

hurm entah la... tp akhirnya saya punya satu matlamat... itu pun setelah saya bertemu dengan satu quote yang menyebut:

The mediocre teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The great teacher inspires. ~William Arthur Ward




yep... itulah sebenarnya matlamat saya... menjadi guru yang boleh menjadi sumber inspirasi kepada pelajar...

tapi bagaimana? seharusnya saya menginspirasikan diri saya terlebih dahulu... masih banyak yang harus saya lakukan utk mencapai tahap itu...

hurm mampukah saya? doa saya moga Allah memberikan saya yang terbaik... insyaAllah...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: