Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 8, 2011

Surat Terbuka Untuk "Dia"

Surat ini saya tujukan untuk "Dia" yang amat amat amat saya sayangi, hormati dan sanjungi... pertama kali saya diterima masuk kedalam organisasi ini, saya diperkenalkan kepada seorang yang sangat penyayang... layanannya seperti ibu sendiri... terasa dunia asing menjadi ramah... terasa dunia asing itu seperti telah lama didiami... ibu penyayang ini mengingatkan saya... "dalam kumpulan ini kebanyakan merupakan ahli yang telah lama berada disini... ada antaranya membawa banyak kebaikan dan ada juga yang sebaliknya... saya berharap agar awak menilai dan mengambil yang positif dan meninggalkan yang sebaliknya..." yep... pengangan itu yang saya pegang hingga ke hari ini walaupun kadang2 saya terlupa... tapi insyaAllah selalunya saya ingat... bukan itu yang ingin saya kisahkan... tp kisah seterusnya yang ingin saya kisahkan... ibu penyayang ini memperkenalkan kepada saya seorang lagi ibu... yes ibu inilah yang saya bahasakan sebagai "Dia" pertama kali mengenalinya, saya labelkan dia sebagai kurang ramah... tapi semakin lama semakin keramahan itu terserlah... satu yang amat saya kagumi adalah... dia seorang yang sangat energetik... kerjanya advance satu hari... kerja hari ini telah disiapkan semalam... kerja esok telah disiapkan hari ini... hampir seluruh event dan program serta perkara yang berlaku disekeliling berada dalam genggaman dia... saya sungguh adore dia... hampir setahun berada didalam kumpulan bersama dia... akhirnya saya ditukarkan kumpulan... tapi Alhamdulillah, akhirnya dia menuruti kumpulan baru... dan sekali lagi kami berkerjasama... walaupun hakikatnya saya sangat penat... tapi itu merupakan perkara biasa... saya manusia biasa... saya tidak lari dari merasa penat dan mengeluh... yang saya geramkan adalah "syaitan" yang menjadi penghasut serta penabur fitnah antara kami... menyebabkan kami berselisih faham dan menyebabkan kami tidak bertegur sapa... tapi Allah tahu apa yang betul dan apa yang salah... Allah tahu siapa yang benar... dan dengan izin Allah kami kembali oke... dan hari ini... dia akan meninggalkan kumpulan saya... untuk ke kumpulan yang lebih baik... saya?! sedih kerana mungkin yang akan menggantikan dia dalam kumpulan ini mungkin tidak seperti dia... apa juga pun saya redha... kerana mungkin hijrah ini adalah yang terbaik untuk dia... betul la cakap org bijak pandai... hijrah itu kadang2 perlu untuk menjadi org yang lebih baik...
"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: