Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, June 27, 2011

Persoalan Terjawab

weekend hari itu saya bersama adeq... banyak perkara berlaku... banyak story yang diceritakan... and yang penting... now we are in the same boat...

bila berada dalam boat yg sama, baru sedap bercerita... sebelum ini saya jarang mahu bercerita kerana saya tahu saya tak mungkin akan mendapat feedback yang berguna... hanya org yang pernah berada dalam situasi yang sama sahaja dapat memberi pandangan yang bernas walaupun tidak mempunyai pengalaman...

dan hari ini saya mendapat khidmat nasihat dari seorang lagi adik yang jauh lebih berpengalaman daripada saya... yeah pengalaman bukan diukur dari usia, tp dari peristiwa yang ditempuhi dalam kehidupan kita... erm akhirnya saya mendapat jawapan yang memuaskan hati saya untuk persoalan... "bagaimana kita nak tau orang itu untuk kita..."

sebab sebelum ni saya tidak mendapat jawapan yang memuaskan... saya mahukan kepastian dan bukanlah jawapan seperti "ala nti dah alami baru faham"

tapi akhirnya saya bertanya kepada orang yang betul... walaupun mungkin jawapannya tidak la mungkin tepat... tp saya berpuas hati...

hati saya juga semakin yakin... yakin dengan langkah saya yang seterusnya... insyaAllah saya akan melangkah dengan yakin... saya akan cuba belajar redha dan kuat menghadapi segala kemungkinan...

readers doakan saya yer... mungkin saya harus korbankan sesuatu untuk memiliki sesuatu yang lain... dan saya berharap Allah menyatukan hati kami... memberikan kami kekuatan untuk menempuh kehidupan ini... saya yakin dia untuk saya... Ya Allah, andai penyatuan saya dan dia mendatangkan kebaikan, maka satukanlah hati kami, tetapkan lah hati kami, permudahkanlah urusan kami dalam membina rumahtangga ini...

namun ya Allah, andai penyatuan kami mendatangkan keburukan kepada diri kami, keluarga kami serta org sekeliling kami... maka berikanlah kekuatan untuk kami untuk menerima hakikat bahawa kami bukan tercipta untuk bersama... redhailah kami... berikanlah kami jodoh yang lebih baik... namun begitu ya Allah, saya amat berharap itu tidak berlaku...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: