Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 28, 2011

Berat Hati...

mungkin selasa dan rabu saya tersenyum hingga ke pipi... tp khamis... saya sudah tidak boleh tersenyum... mungkin betul org kata... jangan terlalu gembira... takut nti berduka... yep itulah yang saya sedang hadapi... saya gembira dengan yang satu itu, tapi saya berduka kerana satu itu...

saya suka kerana yang satu itu... tak mahu saya kongsikan... tp saya masih berharap Allah mudahkan segalanya... moga ini adalah langkah pertama utk keadaan yang lebih baik... moga Allah berikan keredhaan atas apa yang saya akan lakukan itu... saya mohon Allah mudahkan... saya mohon dengan sangat Allah mudahkan... Allahhummayassir wala tu'assir...

kesedihan saya bermula bila saya mendapat berita perkhabaran kehadiran seorang guru kimia tingkatan 6 yang telah dilantik ke sekolah ini... masa menerima berita itu, saya berasa sungguh tenang... menerima dengan tidak melenting... sebenarnya saya sudah redha dan bersedia... dari dulu lagi... bila kita menjadi guru tingkatan enam yang tidak dilantik, risiko kita di sepak keluar tu mmg tinggi... dan inilah yang berlaku... cuma saya bersyukur sebab Puan Jue banyak menyokong... satu kelebihan dia adalah... dia menjaga orang bawahannya...

erm... tapi terus terang saya katakan... sebelah hati saya redha... sebelah lagi tidak... redha kerana saya sudah bersedia... dan mungkin ini adalah step pertama untuk memudahkan saya pulang ke kampung... doa2kan lah... insyaAllah kalau by lepas rasa saya masih belum bertemu jodoh di KL... mungkin saya perlu berhijrah... balik... mungkin juga jodoh saya menanti disana... sapa tahu... hehehehe

erm separuh lagi tidak redha... yer la saya sudah lama mengajar subjek ni... tiba2 harus serah kepada orang lain... erm tak ker bengang juga...

tapi... setelah saya tenangkan diri... sebenarnya saya sudah redha sepenuhnya... redha kerana mungkin ini yang terbaik untuk pelajar - pelajar saya... mereka berhak mendapat yang terbaik... dan sewajarnya saya mendahulukan mereka... sewajarnya saya tidak memikirkan tentang diri saya terlebih dahulu... cuma upper 6 tue, saya minta biar saya yang habiskan... sebab saya dah hampir sampai kepenghujungnya...

Alhamdulillah... doa saya moga dengan kehilangan yang besar ini, Allah dapat gantikan dengan sesuatu yang lebih baik... mungkin dengan perkembangan yang satu itu, atau mungkin berita gembira permohonan pindah diluluskan... heeeee siapa tahu...

“Bukankah Kami telah melapangkan untukmu dadamu?

dan Kami telah menghilangkan daripadamu bebanmu

yang memberatkan punggungmu?

Dan Kami tinggikan bagimu sebutan (nama)mu

Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan

Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan

Maka apabila kamu telah selesai (dari sesuatu urusan), kerjakanlah dengan sungguh-sungguh (urusan) yang lain

dan hanya kepada Rabbmulah hendaknya kamu berharap”


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: