Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 20, 2011

Saya Penat...

ntah la... bila berhadapan dengan kelas yang satu ini saya penat... huhu mungkin sudah biasa melayan students dewasa menyebabkan saya malas dan penat nak melayan kerenah keanak2an... erm mungkin juga itulah sebabnya hingga sekarang saya masih belum bersuami and punya anak...

kerana perasaan keibuan itu belum meresap ke dalam diri saya... itu mmg saya akui dan tidak nafikan...

saya berharap sangat, Allah bagi saya kekuatan untuk saya hadapi semua dugaan ini... dugaan tempat kerja dan dugaan peribadi... entah la... kadang2 semuanya buat saya lemas... mahu sahaja melarikan diri ke suatu tempat yang sunyi dan tidak dihubungi sesiapa... mahu sahaja buat begitu untuk beberapa hari... menghirup udara indah tanpa gangguan...



saya penat memikirkan keadaan disekeliling saya... entah la... itu ini begitu begini... sungguh penat... environment kerja saya sudah tidak kondusif untuk saya... saya seperti tidak punya semangat nak meneruskan kerja disini... huhu mungkin sudah masanya utk saya berhijrah... penat lelah diperah, tapi tidak dihargai... kesalahan sebesar kuman di jaja seluruh dunia... erm entah la...


saya penat memikirkan soal peribadi... kenapa orang lain bahagia... mudah urusannya... grad, kahwin, ada anak, beli rumah, ada kereta... entah la... nak cakap lebih2 nti jatuh kufur pulak... tidak mesyukuri nikmat Allah katanya... huhu tapi itulah yang saya rasa... kenapa jalan saya terasa seperti berliku... terasa seperti tersekat2... terasa seperti disusahkan... apa salah saya... apa dosa saya? saya buat apa yang orang lain buat juga... saya cuma mahu merasa sedikit bahagia sama mcm orang lain rasa... kadang2 perkataan redha tue buat saya semakin penat... saya redha... tp sampai bila... ya Allah, ampunkan saya... tapi itulah yang saya rasa...


saat ini saya betul2 rasa sangat down... saya rasa saya tak mampu nak berdiri dengan kuat... saya rasa sangat lemah... saya rasa rasa seperti saya mahu tidur sepuasnya... saya mahu rehat cukup2... yg penting saya mahukan suntikan semangat... sebab sampai sekarang pun saya tak tau saya nak ambil kat mana suntikan semangat tu... huhuhuhu...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

4 comments:

a.N.I.s said...

have faith on yourself. insyaAllah.

saiful said...

teruskan berjuang..kita menghadapi keadaan yang hampir sama.satu yang abang Pon pegang..ini tanda Allah sayang kita.dia bagi ujian untuk menguji keimanan kepada kita.Allah tidak akan membebani seseorang melainkan dengan sesuatu yang dipikul oleh hambanya.perjalanan yang kita rasakan statik atau tersekat ini hanya tipu daya syaitan.kita sedang dihitung atas setiap amalan kebaikan atau keburukan kita sekarang ini..teruskan berjuang..

saiful said...

Allah tak akan membebani hambanya dengan sesautu yang tak mampu dipikul oleh hambanya.perjalanan yang kita rasakan tersekat atau statik ini hanya tipu daya syaitan..kita sebenarnya sedang dihitung oleh allah atas setiap amal perbuatan kita.teruskan berusaha.apa yang berlaku sebenarnya tanda Allah sayang kepada kita

syahNURazni said...

Sister... terima kasih

Abg Pon... Terima kasih... insyaAllah akan cuba menguatkan semangat...